Gnesta
Jag kan komma och hålla sällskap beroende på vilken dag det är. Tonto behöver all miljöträning han kan få!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gnesta
Hojtar till på facebook!Jag kan komma och hålla sällskap beroende på vilken dag det är. Tonto behöver all miljöträning han kan få!
AHahahaha. Jag provade att följa ett par plättlätta banor min sambo la ut för mig. Han har ju tränat Rally med Rollo.
Jag är helt värdelös. "Oh shit, där kom det en skylt, hur gör man det där då? Bäst att jag flaxar runt lite så att han tycker det är roligt. Tjoho! Hopsan, fel sida..."
Å andra sidan så har vi aldrig gjort grejorna på skyltarna. Förutom sitt och ligg, men det har vi inte heller gjort vid bestämda platser förut.
Här är första försöket på att följa skyltar eller gå rätt. Något att se tillbaka på när man tränat ett tag.
Du kanske gjorde det men jag brukar gå banan utan hund först (trots att det är jag som bygger banan haha). Tycker det blir lite lättare då men ni blir säkert grymma när ni testat alla skyltar
När du gått runt hunden stå kvar en liten stund innan ni går iväg, på träning belöna att hunden ligger kvar utan att själv skutta upp. På tävling är det bra om det inte gå för fort och att domaren hinner med och seNu har vi provat om sitt och ligg + gå runt fungerar. Ser det ok ut? Han reser sig lite tidigt i ligg. Men annars?
När du gått runt hunden stå kvar en liten stund innan ni går iväg, på träning belöna att hunden ligger kvar utan att själv skutta upp. På tävling är det bra om det inte gå för fort och att domaren hinner med och se
Tänk på att stanna till och sätta ihop fötterna innan du går vidare (och han ska då ligga kvar).Åh vad bra! Tack för tips. Jag vet att jag gärna går fort, men jag vet inte varför riktigt. Han kan både smyga, normal fart och språngmars. Men jag har bråttom ändå. Han har väl också rätt bråttom.
Då ska vi öva på att gå långsamt!
Tänk på att stanna till och sätta ihop fötterna innan du går vidare (och han ska då ligga kvar).
Härlig attityd Bra början!
Det är sjukt noga med fötterna i rally. Sätt ihop vid stanna-gå runt-skyltar, flytta inte fötterna vid front, stanna inte mitt i en sväng... Sen är det väl ingen katastrof, blir nåt poängs avdrag, men surt om man som jag har 69 p på debuten och 11 av avdragen var förar(fot)fel...Jag hörde något om att man skulle sätta ihop fötterna ordentligt! Måste tänka på det. Sambon hade fullt upp med att hålla sig för skratt för att instruera tror jag. f
Tack för tipset.
Det är sjukt noga med fötterna i rally. Sätt ihop vid stanna-gå runt-skyltar, flytta inte fötterna vid front, stanna inte mitt i en sväng... Sen är det väl ingen katastrof, blir nåt poängs avdrag, men surt om man som jag har 69 p på debuten och 11 av avdragen var förar(fot)fel...
Det finns filmer på youtube som visar hur alla moment ska gå till (kom ihåg att de som filmat sådant ofta tävlar i mästarklass själva, så ja, det behöver inte se riktigt lika proffsigt ut). Sedan länkade jag ju till momentbeskrivningarna och du hittar regler mm på brukshundklubbens hemsidaDå ska jag träna på det och gå långsamt. Har aldrig bett honom gå runt mig bakom heller, så det måste vi öva på. @Red_Chili försöker övertala mig att åka och tävla i Gnesta den 2 Juli. Känns lite tajt om tid att lära sig allt när jag har NOLL koll på rally.
Då ska jag träna på det och gå långsamt. Har aldrig bett honom gå runt mig bakom heller, så det måste vi öva på. @Red_Chili försöker övertala mig att åka och tävla i Gnesta den 2 Juli. Känns lite tajt om tid att lära sig allt när jag har NOLL koll på rally.