Man kan inte få mer än nej, så bra att du frågadeMailade nu och frågade
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan inte få mer än nej, så bra att du frågadeMailade nu och frågade
Kan hon gå bakåt på kommando annars? Det jag gjort med Aysu är att först lära in ett kommando för att backa (då får hon vara framför om hon vill), när det fungerat så har jag tagit henne i fotposition, gått bredvid en vägg, stannat och lagt på bakåt-kommandot samtidigt som jag långsamt backat. Vi gör framsteg iaf och kan nu backa hyfsat även utan väggNågon som har bra tips på hur jag ska träna in backa tre steg i avancerad? Speciellt att få henne att gå rakt bakåt bredvid mig. Har börjat klicka in backa ifrån mig men inte kommit någonstans i princip .
Har provat backa henne bredvid mig vid en vägg men hon vill gärna sätta sig om godishanden kommer lite för högt... Svårt då hon bara är 30cm hög ...
Nja, polletten har inte riktigt trillat ner än med att backa hon har även svårt med stadgan i flera moment högerhandlingen funkar hyfsat, en stund i alla fall...Kan hon gå bakåt på kommando annars? Det jag gjort med Aysu är att först lära in ett kommando för att backa (då får hon vara framför om hon vill), när det fungerat så har jag tagit henne i fotposition, gått bredvid en vägg, stannat och lagt på bakåt-kommandot samtidigt som jag långsamt backat. Vi gör framsteg iaf och kan nu backa hyfsat även utan vägg
Nja, polletten har inte riktigt trillat ner än med att backa hon har även svårt med stadgan i flera moment högerhandlingen funkar hyfsat, en stund i alla fall...
Jag trodde inte att vi skulle bli klar för avancerad så snabbt även om jag inte tänker tävla avancerad i år.... Men jag blir grymt sugen på att träna
Någon som har bra tips på hur jag ska träna in backa tre steg i avancerad? Speciellt att få henne att gå rakt bakåt bredvid mig. Har börjat klicka in backa ifrån mig men inte kommit någonstans i princip .
Har provat backa henne bredvid mig vid en vägg men hon vill gärna sätta sig om godishanden kommer lite för högt... Svårt då hon bara är 30cm hög ...
Nån som vet hur man ska göra i sbk tävling för att min kompis ska kunna tävla min hund?
Vi har delat hunden så den dyker upp på hennes konto men vi kan inte hitta hur vi anmäler han?
Min hund dök aldrig upp där men på hennes sida fanns han.Din kompis går in på tävlingen hon vill anmäla till och under anmäl kan hon sedan välja hund.
Jag har tävlat min uppfödares hund och när jag ska anmäla min hund till en klass som den hunden också tävlar i kan jag alltid välja vilken hund jag vill tävla med.
Måste testasJag lärde in backa med planka/tröskel Gick himlans fort för min trögboll iallafall.
Ställ hunden så den har framtassarna precis framför brädan.
Jag sitter ner i början men där får man testa sig fram. Variera handhöjden så hunden inte sätter/lägger sig ner. Sen var det bara att vänta tills hunden satte upp båda tassarna på brädan. De blir lite frustrerade av att inte få godiset och tar då ett ministeg bakåt = tassarna på brädan = belöning. Sen är det bara att länga avståndet allt efter som och lägga på kommando.
Hon har inget jättebra fotgående utan har lite lätt att bli lite efter mig men jag ska testaJag använder ingen hand överhuvudtaget. Om din hund har ett starkt fotkommando kan du bara sakta sakta flytta ditt vänsterben bakåt och klicka för minsta rörelse bakåt, i början räcker det med att hunden bara lägger vikten bakåt.
Om hon är lärd att följa ditt ben borde det inte ta allt för lång tid.
Själv har jag shejpat fram ett backa framför på kommando (fortfarande utan hand) och sedan börjat lägga in det på vänster sida.
Hon lärde sig backa framför på några få pass bara, men om din hund inte är van vid shejping kan det såklart ta längre tid!
Jag tror att en godishand stjälper mer än hjälper när man ska lära in just det momentet.
Hon har inget jättebra fotgående utan har lite lätt att bli lite efter mig men jag ska testa
Måste testas
En rasklubb ska anordna "köttbullerally" i samband med årets största (vinthunds)utställningshelg i Strömsholm Jag frågade om vi får vara med trots att jag inte har rätt ras, och det fick vi
Det kommer alltså vara nybörjarklassen med officiella regler med undantaget att man får belöna inne på banan. Blir perfekt debut för Ebrah och perfekt miljöträning osv för Aysu. Åh så pepp jag blev! Här ska tränas!
En rasklubb ska anordna "köttbullerally" i samband med årets största (vinthunds)utställningshelg i Strömsholm Jag frågade om vi får vara med trots att jag inte har rätt ras, och det fick vi
Det kommer alltså vara nybörjarklassen med officiella regler med undantaget att man får belöna inne på banan. Blir perfekt debut för Ebrah och perfekt miljöträning osv för Aysu. Åh så pepp jag blev! Här ska tränas!