Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jamen kör! Det "värsta" som kan hända är att ni får under 70 p men egentligen, vad gör det? Så har ni lite kvitto på vad ni är bra på och vad ni behöver träna mer på.
Jag till exempel kommer starta en dubbel första gången och (jag kan ändra mig) så planerar jag disk i den ena. Kommer ha leksak med mig.

Känns dock inte så bra att komma om man inte är redo dock. :p Vill jag bara ha kvitto på vad vi behöver träna på så kan jag ju boka ett pass för en rallytränare

Känns dock inte så bra att komma om man inte är redo dock. :p Vill jag bara ha kvitto på vad vi behöver träna på så kan jag ju boka ett pass för en rallytränare

Ja jo visst :) man förbereder sig såklart så gott man kan och ska kört igenom skyltarna men det har ni ju tid att göra ;) Kände du att ni var redo inför polis grejen här om dagen? Som ni tog er vidare på ( :banana:)
Ibland behöver det inte vara så blodigt allvar. Fördelen jag kan känna med att ge mig ut och debutera tidigt med Betty är att jag vill se hur hon beter sig i tävlingsmiljö. Det kan vi inte träna på för tränare :)

Men ni gör ju som ni vill och det kommer garanterat fler tävlingar :p ;) men jag tror nog ni skulle klara er bra om ni tränar regelbundet fram till tävlingen :angel:

Ja jo visst :) man förbereder sig såklart så gott man kan och ska kört igenom skyltarna men det har ni ju tid att göra ;) Kände du att ni var redo inför polis grejen här om dagen? Som ni tog er vidare på ( :banana:)
Ibland behöver det inte vara så blodigt allvar. Fördelen jag kan känna med att ge mig ut och debutera tidigt med Betty är att jag vill se hur hon beter sig i tävlingsmiljö. Det kan vi inte träna på för tränare :)

Men ni gör ju som ni vill och det kommer garanterat fler tävlingar :p ;) men jag tror nog ni skulle klara er bra om ni tränar regelbundet fram till tävlingen :angel:

Nä. Vi kände oss inte redo men jag hade ingen aning om vad vi skulle behöva göra heller. :rofl:

Tonto är ett litet as i tävlingsmiljö. Han blir så laddad att han hoppar fram som en känguru och bara flyger runt i kopplet. :cautious::wtf:

Sista anmälningsdag var den 16e. Får se hur det går på träningen imorgon. Han var lite trotsig när vi var på klubben nu på kvällen men bara tonåringsmupperier. Typ sniffa och slicka kissfläckar tills han tuggade fradga. :meh:

Nä. Vi kände oss inte redo men jag hade ingen aning om vad vi skulle behöva göra heller. :rofl:

Tonto är ett litet as i tävlingsmiljö. Han blir så laddad att han hoppar fram som en känguru och bara flyger runt i kopplet. :cautious::wtf:

Sista anmälningsdag var den 16e. Får se hur det går på träningen imorgon. Han var lite trotsig när vi var på klubben nu på kvällen men bara tonåringsmupperier. Typ sniffa och slicka kissfläckar tills han tuggade fradga. :meh:

Haha jamen du ser och det gick ju ändå :angel:

Du bor ju lite bättre till när man ser till tävlingar, kanske finns nån inofficiell i slutet av juli?

Härligt :up: ska köra första träningen imorgon med hanhund, får se om det är något att ha :idea: han är visserligen fem men inte mer tränad än att han kan gå fot i köket. Hoppas han mognat och inte gör en Tonto och sniffar kiss :D
Dessa tonåringar. Ska bli skönt med vuxen och mogen hund...

Gud vad träningssugen jag är :arghh:
Ska träna första passet med ny hund idag, lånat in en kompis lapphund som är otränad i rally (kört lite rallymix tror jag. Har ett bra fotgående och will-to-pleasure) och ska åka till klubben idag. Får se om jag lyckas filma men det ska bli riktigt roligt! Hoppas han tycker det är lika roligt isf kanske det blir debut för han samtidigt som Bettan :bump:

Sitter o lyssnar på hundpodden "våran bästa vän", tummen upp! Rekommenderar :)

Will to please ska det ju stå :p

Vad bortskämd man blir när man har en hund som (nåja i normala fall. Nu är hon skit trist) är en arbetsmyra :angel: roligt var det och konstigt att ha så stor hund bredvid sig. Men nu är han presenterad för det och han tyckte det var roligt men tappade fokus fort. Men tror att när han förstår vad jag vill så kommer det gå bättre. Och när han förstår att på plan är det inte semester :D

Inga filmer dock.

Labben har inte varit redo (förutom skrällen på senaste tävlingen) i bemärkelsen"ta kvalificerande resultat". Men jag har känt att vi måste tävla ändå, för att få öva i rätt miljö.

Vi har varit på kvällstävling och fick vårt första kvalificerande resultat :banana:
Duktig galenpanna, hon sköter sig bättre och bättre för varje gång vi är iväg och jag är inte alltför orolig för att hon ska göra utfall längre (just nu...) Hon svarar fortfarande om någon skäller på, eller stirrar ut henne, men hon börjar inte utan att jag ser en anledning :up:
Det var en rolig bana, lagom utmanande för oss. Domaren tyckte vi ska jobba vidare med uthållighet och att jag ska komma ihåg att andas :p :D Tjoho, så glad!

Sent svar, men maila den ansvarige. Brukar alltid finnas mail till nån sån person.
Gjorde det! fick veta att jag kunde sätta in pengar på deras konto, men sedan bråkade allt ändå och så ville de åter igen att jag skulle anmäla över nätet och bdgihadg ad'g :banghead: :arghh: :banghead: Får se om det löser sig...

Om jag inte kan vara med på tävlingen som jag försöker anmäla till, då blir det inget tävlande förrän i augusti. Jag vill ju tävla i juli, men det finns ju inga tävlingar i juli?! är alla på semester eller varför är det inga tävlingar då? Det hade ju varit en perfekt tävlingsmånad :arghh:

Nåja.
Jag tränade igår med hundarna i alla fall. Vet inte om ni sett filmerna i andra trådar, men såhär såg det ut i alla fall:
Aysu:

Och Ebrah, som imponerade på mig!

Idag har vi tävlat igen och har nu vårt andra godkända kval i nybörjarklass :love::up::banana:
Är så glad och stolt över galenpannan och också över mig själv som både vågat och orkat träna och starta henne!
Nu tar vi sommarlov, nästa start i slutet av augusti. Målet är att klara kvalen i nybörjarklass i år :D

Idag har vi tävlat igen och har nu vårt andra godkända kval i nybörjarklass :love::up::banana:
Är så glad och stolt över galenpannan och också över mig själv som både vågat och orkat träna och starta henne!
Nu tar vi sommarlov, nästa start i slutet av augusti. Målet är att klara kvalen i nybörjarklass i år :D
Grattis :)

Jag vill ju tävla i juli, men det finns ju inga tävlingar i juli?! är alla på semester eller varför är det inga tävlingar då?

Jag känner igen frustrationen för man vill ju kunna tävla när man själv är ledig och kanske kan åka lite längre osv. Men man får tänka att även domare och klubbfunktionärer har någon sorts liv och kanske ibland vill resa bort och tänka på annat.

Vilken respekt jag har för domarna, de ligger i så det inte är klokt och är kanske i Värmland på lördagen och i Småland på söndagen och så det omvända helgen efter. När jag tävlade rally som mest träffade jag samma domare helg efter helg - och då var hon ju där inte bara för att döma en klass utan hela dagen, och restid dessutom. Oavsett väder och för nästan inga pengar alls.

Jag känner igen frustrationen för man vill ju kunna tävla när man själv är ledig och kanske kan åka lite längre osv. Men man får tänka att även domare och klubbfunktionärer har någon sorts liv och kanske ibland vill resa bort och tänka på annat.

Vilken respekt jag har för domarna, de ligger i så det inte är klokt och är kanske i Värmland på lördagen och i Småland på söndagen och så det omvända helgen efter. När jag tävlade rally som mest träffade jag samma domare helg efter helg - och då var hon ju där inte bara för att döma en klass utan hela dagen, och restid dessutom. Oavsett väder och för nästan inga pengar alls.
Visst är det så, jag förstår det, men det blir irriterande ändå :p delvis för att jag själv inte har semester, delvis för att jag har väldigt kort tid på året som jag och Aysu alls kan tävla. Man får ju inte ha täcke på när de tävlar och hon är väldigt(!) frusen av sig. Hade hon fått tävla i täcke så skulle jag inte ha brytt mig, men perfekt för oss vore att tävla i slutet av maj, i juni, juli och augusti. Eftersom vi även tävlar LC och jag inte vill tävla rally två helger i rad.. Det blir svårt att få ihop det med tävlingar öht, tyvärr.

Kom att tänka på en sak nu... Det går ju att få dispens för vissa mediciner osv.. Skulle det möjligtvis gå att få tillåtelse att tävla Aysu med täcke i rallylydnad..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka