Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maila ansvarig och be dom flytta Ebrah längre bak?
Du vill kanske ha god tid på dig att belöna och avsluta med Aysu och god tid på dig att förbereda Ebrah inför hennes första (visst är det?) start?
När jag har mailat och bett om ändring i god tid innan har det aldrig varit några problem :)
Åh, det kan gå att göra så alltså? Det är klart, det skadar ju inte att fråga dem. Ska maila imorgon! För jo, det är Ebrahs första start och jag vet inte alls hur hon kommer reagera. Är inte helt nöjd med att ha Aysu först heller så jag räknar med att hela tävlingen blir kaosartad, men det får bli som det blir.

Åh, det kan gå att göra så alltså? Det är klart, det skadar ju inte att fråga dem. Ska maila imorgon! För jo, det är Ebrahs första start och jag vet inte alls hur hon kommer reagera. Är inte helt nöjd med att ha Aysu först heller så jag räknar med att hela tävlingen blir kaosartad, men det får bli som det blir.

Jo då!
Jag har fått byta starttid för att jag inte kan komma tidigare pga jobb, för att andra hunden har banvandring samtidigt eller liknande :p
Har säkert mailat typ 5 ggr om sådant och alla de gånger har det gått utan krångel i alla fall så hoppas det går bra för dig med.

Vi tränade igår igen, belönade Ebrah med boll och det blev en jäkla fart på henne ;) Hon hade hysteriskt kul och jag funderar nu på att skaffa boll på snöre eller liknande för att kunna belöna med boll även utomhus, på tävlingar och liknande.

Aysu var också duktig, känns som om det skulle kunna gå bra på tävlingen sedan :)

Imorgon är det tävlingsdags för oss. Jag var iväg till tävlingsplatsen idag för att försäkra mig om att jag hittade dit och för att låta Aysu se stället en gång innan. Får se hur det blir, förhoppningarna är inte direkt höga, men vi ska såklart göra vårt bästa.

Nu har jag tävlat med Aysu. En egentligen lätt bana men Aysu var extremt(!) seg... Hade banan inte varit så kort så skulle jag ha brutit, nu gick vi hela banan i alla fall och hoppas på att få någon poäng åtminstone. Någon i publiken tyckte det såg fint ut och tror att vi får minst 70p. Jag kommer bli mycket förvånad om vi hamnar över 50p.

Med lite otur diskade vi oss i starten. Kopplet trasslade redan där, jag redde ut det utan att nudda Aysu men från domarens håll kan det ha sett ut som om jag tog i henne...

Skittävling :(

Alltså, på något märkligt vis lyckades vi få 72 poäng! Jag förstår inte hur det gick till, men nu har vi två kvalificerande resultat. Ett till, sedan går vi direkt upp i fortsättningsklassen. Jag längtar verkligen(!) efter att bli av med det där kopplet... 13 av minuspoängen idag berodde på just kopplet, så hade vi fått gå samma bana utan koppel hade det blivit 85p vilket ju absolut inte är dåligt. Nu är ju banorna längre och svårare i fortsättning också, men det tror jag inte är något problem för Aysu.

Såå nu ska jag leta upp en till tävling!
En liten medalj fick vi idag också, och en liten leksak :D
13343005_655530011262049_5171020845267395158_n.jpg

Beslutsångest!
Har hittat två tävlingar att anmäla till, de går dagarna efter varandra så jag kommer inte vara med på båda.

Den ena är 15 min resväg från mig, men det ser ut att bli många startande och det är bara en start den dagen.
Andra tävlingen tar det 1 tim 15min att resa till, men det är dubbla starter och just nu är det färre anmälda, vilket ju i så fall innebär lite lugnare miljö vilket är mycket positivt för Aysu.

Ska jag orka resa totalt 2 timmar extra för en tävling eller ta den närmsta?

Alltså, på något märkligt vis lyckades vi få 72 poäng! Jag förstår inte hur det gick till, men nu har vi två kvalificerande resultat. Ett till, sedan går vi direkt upp i fortsättningsklassen. Jag längtar verkligen(!) efter att bli av med det där kopplet... 13 av minuspoängen idag berodde på just kopplet, så hade vi fått gå samma bana utan koppel hade det blivit 85p vilket ju absolut inte är dåligt. Nu är ju banorna längre och svårare i fortsättning också, men det tror jag inte är något problem för Aysu.

Såå nu ska jag leta upp en till tävling!
En liten medalj fick vi idag också, och en liten leksak :D
13343005_655530011262049_5171020845267395158_n.jpg
Grattis :)

Beslutsångest!
Har hittat två tävlingar att anmäla till, de går dagarna efter varandra så jag kommer inte vara med på båda.

Den ena är 15 min resväg från mig, men det ser ut att bli många startande och det är bara en start den dagen.
Andra tävlingen tar det 1 tim 15min att resa till, men det är dubbla starter och just nu är det färre anmälda, vilket ju i så fall innebär lite lugnare miljö vilket är mycket positivt för Aysu.

Restid på 75 min är nära i min värld så för mig hade inte restiden spelat så stor roll, hellre då om jag vill ha dubbla starter eller inte beroende på vad som passar min hund, och hur det ser ut i övrigt med tävlandet (hur många resultat saknar jag, när är nästa chans att tävla, hur tänker jag kring uppflytt, hur tänker jag kring den andra hundens tävlande etc).

Beslutsångest!

Jag väljer lätt den en bit bort (för mig är typ alla minst 40 min bort), särskilt om det ger mig dubbla starter. Då känner jag inte sån press att vi måste klara kvalificerande resultat på första starten.

Restid på 75 min är nära i min värld så för mig hade inte restiden spelat så stor roll, hellre då om jag vill ha dubbla starter eller inte beroende på vad som passar min hund, och hur det ser ut i övrigt med tävlandet (hur många resultat saknar jag, när är nästa chans att tävla, hur tänker jag kring uppflytt, hur tänker jag kring den andra hundens tävlande etc).
Jag väljer lätt den en bit bort (för mig är typ alla minst 40 min bort), särskilt om det ger mig dubbla starter. Då känner jag inte sån press att vi måste klara kvalificerande resultat på första starten.

Ja, det blir nog den med dubbla starter... Aysu kan ju vara spänd i nya miljöer också, innan hon riktigt fattat vad det hela går ut på. Förra gången vi körde med dubbla starter så bröt jag på första starten, på andra starten fick vi över 80p. Det är ju inget som säger att det blir likadant om vi kör med dubbla igen, men chansen finns ju. Ju mer jag tänker på det desto bättre känns det med den tävlingen som är längre bort.

Det är dessutom en av väldigt få tävlingar som anordnas i juli (förutsatt att det inte dyker upp fler senare) och jag vill ju gärna ha RLD N snart. Kan vi fixa det i början på juli så finns det en chans att vi hinner starta fortsättningsklassen under hösten. Det hade varit coolt :D Hittills finns det bara en saluki som tävlat i fortsättningsklass, den har även fått RLD F men matte satsar nu på vanliga lydnaden. Det finns annars två andra salukis som fått RLD N men ingen av dem tävlar mer nu. I dagsläget verkar det som om Aysu är den enda aktiva rally-salukin och tja, då vill vi ju vara duktiga också!

PM för nästa helg. Tävlar både nybörjare och avancerad och de har banvandring samtidigt alt (dubbla starter) precis efter varandra och jag är precis i början på den första. Dessutom känner jag att det är lite väl mycket att stämma av i sista stund med sigge inför avancerad -debut. Men jaja, det löser sig väl.

PM för nästa helg. Tävlar både nybörjare och avancerad och de har banvandring samtidigt alt (dubbla starter) precis efter varandra och jag är precis i början på den första. Dessutom känner jag att det är lite väl mycket att stämma av i sista stund med sigge inför avancerad -debut. Men jaja, det löser sig väl.

Fy så bökigt det lät! Var är tävlingen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka