Nu hänger jag ut oss här. Åkte till klubben och körde mest fotgående och så lite övningar. Hon har typ aldrig gått fot ute förutom på uppfarten hemma.
Det är privat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu hänger jag ut oss här. Åkte till klubben och körde mest fotgående och så lite övningar. Hon har typ aldrig gått fot ute förutom på uppfarten hemma.
Hur ofta tycker ni man kan vara ute och tävla? Sitter och kikar på lite tävlingar och det är några i juni som ligger i nära oss men funderar på om det kan bli för mycket..
Annars tränar vi på med sitt stå några minuter varje kväll nästan och det går framåt. Tränar även på fotgåendet och har också introducerat lite klossträning. Hoppas att det blir finare väder i helgen så vi kan träna lite ute och kanske göra en liten bana!
För oss medI morgon är det tävling
Om man vet varför man gör det man gör och vad man vill uppnå, brukar det bli bra. Nu vet du att du siktar på rutin och trygghet och att ha kul i tävlingssituationen, då är det det du ska utvärdera på vägen hem och inte poängen.
Vi ska tävla på söndag och jag har helt tappat sugen :/
Kan en paus fungera?Gah så frustrerad! Jussi var med kanonfint på uppvärmning men sen så fort vi går över banden så är han som förbytt. Tittig, skällig helt ofokuserad. Andra halvan gick kanonfint, men blev disk eftersom jag råkade peta till honom. Fattar inte varför det blir så här på tävling, vi har varit runt och tränat i andra miljöer, jag var inte så farligt nervös vad jag kände iaf men på ngt sätt måste det ligga hos mig. Ska vi harva runt i nybörjarklass för evigt?! Jag vet ju att jag har en kanonhund men det är så svårt att få det att klaffa på just tävling. Skita i allt och börja knyppla istället??
Kan en paus fungera?
Fokusera på nån annan hundsport ett tag?
Vad roligt! Jag ska fara, min kära far tvingar mig för han vill titta på Vilken klass startar du i?Jag tror att vi är anmälda till samma tävling. Lycka till om du far!
(Jag är faktiskt ingen stalker, haha. Men jag känner igen hundens namn på startlistan och tycker inte det verkar finnas så många Eurasier här omkring)