Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej tack för förklaringen det låter vettigt och sparar en massa tid. Får man reda på det och turordningen på sbk tävling innan tävlingen?
Japp! Ca en vecka innan tävlingen så brukar startlistor, starttider och all övrig info komma upp. Listorna med anmälda blir startlistor och klickar du på "PM" så hittar du resten :) när ska du tävla?

Japp! Ca en vecka innan tävlingen så brukar startlistor, starttider och all övrig info komma upp. Listorna med anmälda blir startlistor och klickar du på "PM" så hittar du resten :) när ska du tävla?

Tack igen tror att jag har slut på frågor för tillfället :P
Har tävlat lydnad innan men rally är nytt :P Ska inte tävla fören i januari på Kistamässan läste också att kaninhoppningen kunde vara bredvid det hoppas jag inte.

Tack igen tror att jag har slut på frågor för tillfället :P
Har tävlat lydnad innan men rally är nytt :P Ska inte tävla fören i januari på Kistamässan läste också att kaninhoppningen kunde vara bredvid det hoppas jag inte.
Oh, en till bukefalist i Sthlm alltså? :D om det blir så att vi tävlar på samma tävling någon gång så hoppas jag att du kommer fram och säger hej :p (mvh översocial pratkvarn på tävlingar... :angel: )

Och där slog jag nog rekord i hur många meningar på raken som går att avsluta med smileys...

Är tyvärr inte så ofta i Sthlm.. men skulle det bli så, så absolut att jag skulle gå fram Det är alltid trevligt och jag har aldrig hälsat på en saluki :( Så du tillhör dom få som kan prata på tävlingar :D

Årets sista tävling avklarad med godkänt resultat. :) 87 poäng fick vi ihop idag, hunden seglade iväg i egna tankar ett par gånger så det blev lite småmissar. Men jag är nöjd med honom, han skötte sig fint! I början av januari blir det med lite tur uppflytt till nästa klass och debut i denna på samma dag, då vi är anmälda till en dubbeltävling! :nailbiting: Känner mig egentligen inte alls redo att starta fortsättningsklassen, men what the heck, ifall vi blir uppflyttade redan efter första starten så är det väl bara att köra. :D Det blir hårdträning över julhelgen. ;)

Vi är anmälda till kistamässan. Winzi fortsättning och Dahlia avancerad. Inte varit där själv men hört från flera håll att det är stökigt och mycket störningar. Bland annat kaninhoppningen brukar vara precis bredvid.
Nu är mina vana inomhus pga utställning så jag räknar inte med att det ska gå så pass mycket sämre bara för det.
Därmot så har jag knappt tränat något så blir en liten chansning.
Dahlia var en sketen poäng från godkänt hennes första och hitills enda start i avancerad klass och det var bara pga att jag gjorde fel, så vi borde definitivt klara en godkänd runda.
Winzi kan alla fortsättningsskyltar även om stå inte är helt perfekt ännu. Inte tränar frestelsen så det måste jag ta tag i.
Jag har varit där men inte med hund. Bestämde mig för att låta bli att anmäla Sigge dock. Dumt att kaninerna är precis bredvid, alltid en olycksrisk.

En internetvän tävlade idag med sin unga whippet för första gången och de fick 91p! (internetvännen tävlar även med saluki, tävlar lydnad också och är allmänt tokduktig på att träna hund. Jag är imponerad.)

Gissa om jag blir tävlingssugen nu när jag ser folk i min "närhet" som lyckas bra med hundar som är lite lika mina egna? :D Har tränat lite på kvällarna med mina dårar och det känns SÅ bra just nu. Hade det dykt upp någon lämplig tävling nu så hade jag anmält Aysu på en gång.

Tränade rally i tisdags och introducerade frestelsen för Winzis. Inga problem alls! Var som att hon inte ens märkte att något låg där :)
Får bara hoppas att det är lika mycket ointresse vid tävling också.
Dahlia brukar inte heller bry sig ett skvatt på träning men på tävling vill hon gärna gå dit och nosa (hon skulle aldrig plocka upp eller äta) men hennes nyfikenhet tar liksom över. Har jag dock en perfekt kontakt och bra fokus innan jag går in i själva frestelsen har det fungerat jättebra!

Ska bli kul att tävla snart igen, blev så tävlingssugen när jag såg lite av rallyn på mässan igår.

Varit till klubben på träning ikväll, körde genom alla fortsättningsskyltarna för att kolla läget inför eventuell uppflytt. Frestelsen känns väl mest utmanande för tillfället, men på tredje försöket gick han perfekt.... ;) Stå och gå runt hunden ska också tragglas lite till, ibland får han för sig att sätta sig direkt efter att han ställt sig upp. Men resten är under kontroll för tillfället! Riktigt peppad inför nästa tävling! :banana:

@Malibu_Stacy @Jenka @Red_Chili Vad roligt med fler sthlmare! Vilka klubbar håller ni till på? Jag är medlem i vallentuna bk dock tränar jag mest ensam i stallet. Jag ska också till kistamässan dock bara med den yngsta på nybörjarklassen som saknar ett godkänt resultat. Anmälde inte Ninja, han får vänta in lillebrorsan så kan dom starta fortsättningsklassen tillsammans sen. =)

Vad roligt med fler sthlmare! Vilka klubbar håller ni till på? Jag är medlem i vallentuna bk dock tränar jag mest ensam i stallet. Jag ska också till kistamässan dock bara med den yngsta på nybörjarklassen som saknar ett godkänt resultat. Anmälde inte Ninja, han får vänta in lillebrorsan så kan dom starta fortsättningsklassen tillsammans sen. =)

Jag tränar tyvärr inte på någon klubb, funderar dock på att gå med i någon av de två vid Kista då det är nära jobbet och det verkar trevligt där. Tävlar för vinthundsklubben.

Tränade lite igår, lär hundarna hitta på något trick som jag kunde belöna. Ebrah valde att lägga sig på golvet och vifta på svansen :p senare satte hon sig nästan i fotposition. När hon gick bredvid mig blev hon så pepp att hon började frusta som en häst :rofl: Belönade med leksak några gånger också, det var festligt! Vilket driv det är i den där lilla valpen! Hoppas verkligen att hon kan behålla det när hon blir äldre.

Aysu fick inte göra så mycket, trots att hon ville. Jag tänker istället träna ordentligt ikväll och hoppas på att hon ska bli lite extra pepp då när hon äntligen får vara med ;) Igår bjöd hon dock självmant på en perfekt utgångsposition där hon satt nära och spikrakt, sedan valde hon själv att sätta sig framför mig, och även då satte hon sig rakt! Hon brukar sitta så jäkla snett att jag belönade massor nu trots att hon satt för långt ifrån mig.

Kort sagt: jag är fortfarande tävlingssugen :p

Vad har ni för målsättningar för 2016? :)

Vi hoppas ta RTK1 (vad heter det i sverige?) nu i januari och sen är väl målsättningen att få tag i RTK2 under årets lopp, förhoppningsvis även starta avancerad klass (visst heter den så klass 3? :o).

Kan tänka mig det. Hade jag varit kaninägare hade jag verkligen inte uppskattat det. Kan ju tycka att det är väldigt märkligt att arrangörerna placerar tävling med lösa hundar bredvid kaninhoppning. Visst, hundägare ska inte ta sig dit om de inte känner sig säkra på att hundarna inte tar kaninerna, men olyckor kan ju trots allt hända, det är ju en så väldigt speciell miljö att hundarna säkert inte reagerar som på vanliga tävlingsplatser där.

Hände ju en olycka i somras när de hade tävling vid något hundevent där en kanin miste livet. Så förmodligen har de lärt sig något av det ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka