Grattis @Lejonelle ! Trängning är väl att hunden tränger mot ditt ben i fotgåendet tror jag? Min kompis har också fått den kommentaren en gång.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad roligt @Red_Chili! Klart att du ska anmäla, vad är det värsta som kan hända?
Annars är väl det värsta att hon kan tänkas tycka att det är så svårt att jag måste belöna mitt i båda banorna, och det är inte så tokigt ändå.
Nu har vi debuterat! Det var så jäkla roligt även om det inte räckte riktigt ända fram idag, vi slutade på 58 poäng. Jag började värma alldeles för tidigt och Jussi blev liote för toppad, vilket resulterade i att han vägrade sitta framför på en skylt och skällde ut mig samt reste sig upp på ligg gå runt.Men jag är så nöjd ändå att min vilde höll ihop hyfsat! Nästa gång tar vi revansch!
Så länge man ser det som träning och en värdefull erfarenhet oavsett vad slutpoängen blir kan det aldrig bli annat än positivt tänker jag. Det blir en avstämning av var man står någonstans - vad som funkar och vad man behöver träna på. Dessutom är det ju jättekul har jag upptäckt!
Förra gången vi tävlade gick jag för nära skyltarna så hunden nuddade, varpå vi fick avdrag. Hur vet jag hur långt ifrån jag ska gå? Har inga skyltar att träna på hemma, får väl sätta upp vedträn eller nåt istället
Aysu var inte alls lika pepp som i förrgår, kanske slarvade jag med antalet lätta trick i början av passet, körde lite för mycket "pang på"...
Där är du inne på något viktigt tycker jag. Det är så lätt att man börjar nästa pass där man slutade förra gången och gör det för svårt för hunden så den tappar modet. Så lätt hänt, jag måste tänka mer som du och verkligen bygga upp självförtroendet på hunden med många repetitioner av sådant den kan väl. Tack för påminnelsen.