Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja igår gjorde Jizza debut i nybörjarklassen, 11 månader gammal och otroligt seg då hon är skendräktig. Trots att vi aldrig testat typ hälften av momenten som var på banan (började träna i torsdags...) lyckades vi få 85 poäng och hennes första kvalificerande resultat var ett faktum:banana:

Tävlade med lagotton idag. Hon var taggad till tusen och jobbade super :up: Så himla nöjd med henne. Trots att hon vid ett tillfälle var tvungen att titta närmare på en skylt och att hon vid "sitt stå" slängde sig ner i liggande för hon trodde jag skulle säga det :D
Matte gjorde ett par missar som drog poäng också, så vi slutade på 61 poäng.

Vi ska träna vidare (särskilt matte ska plugga in hur momenten egentligen ska utföras :p) och försöka igen några gånger i sommar.

Grattis till er alla som tävlat i helgen, fina resultat! :up:

Vi har som sagt varit på kurs, riktigt givande att få undervisning av en riktig domare! Blev mycket mer inriktning på tävlingsdetaljer än det blir på våra vanliga träningar, bland annat ropade hon ut vilka felpoäng man hade fått på tävling när vi gick banor. :D Bra för mig som inte alls har koll på hur mycket felpoäng man får för olika saker, när det lönar sig att ta om momentet och sånt. Lärde mig mycket om själva tävlingssituationen! Och vovve orkade jobba på bra fast det blev långa pass och fick massa beröm för vänstersvängarna. Både kursdragaren och vår vanliga tränare (som också deltog) tyckte att det nog snart är dags för tävling för oss! :nailbiting:

I helgen satt den!
Jag och Gammelmannen tog det tredje godkända resultatet och fick RLD N.
blogger-image-192862172.jpg

Skrällen stod dock lillråttan som fick sitt andra godkända resultat i nybörjarklass med 92 poäng! Så jäkla stolt över att min överspralliga kille höll ihop!
blogger-image--2067100157.jpg

Så stolt över båda mina grå och nu ska jag och lillräkan på allvar, börja träna fortsättningsklassens skyltar.:up:

Grattis @apocalypsen !! Fint jobbat!

Låter som en härlig och nyttig kurs @mazariin ! Fina bilder!

@hemlig jag tycker också det är väldigt glest i tävlingskalendern under sommaren, det är därför jag ligger i lite nu i maj.

Vad säger alla rally-bukefalister om förslagen till nya regler för 2017? Förslag till nya uppflyttningsregler t ex?

Så bra det verkar gå för alla, jättekul :D

Jag tränade precis lite i köket, igen... Regn ute och Aysu var uttråkad, så varför inte träna?

Den här gången började vi med några tricks och enkla moment, sedan körde vi en del moment på raken utan att jag höll i någon belöning. Aysu var trots det taggad och gick bredvid mig med viftande svans :Love: läggande under gång gick riktigt bra (det har jag jobbat mycket med) och tja, allt bara flöt på! Vi tog inte jättemånga moment på raken och jag belönade med godisregn, därefter tog vi några fler lätta moment samt läggande under gång men då med belöning direkt efter. Som avslutning fick hon kartonger med godis i och oj vad svansen viftade :D

Jag tänkte på det när jag gav henne kartongerna, hur mycket många vinthundsägare missar, alla de där som inte tränar med sina hundar (vilket ju är de flesta)... När Aysu är jätteglad, när hon är glad för att vi gör något tillsammans och hennes fina, långa svans gungar... Det är så härligt att se! Åh vad jag älskar min lilla tok!

Visst är det härligt @Red_Chili ! När man får den där blicken som säger "Ja matte - kan vi inte göra något mer!"

Imorgon tävling igen för mina små. Pojken ska debutera fortsättningsklass och flickan - fortfarande i löp men på sluttampen - ska göra två starter i nybörjar. Eftersom nybörjarklassena går samtidigt och löptikar ska starta sist får vi gå direkt från ena banan till den andra. Känns sådär men.. två banor har man väl gått på träning utan att det har varit något. Vi får se. Blir det marigt nöjer jag mig med den ena klassen. Bestämmer mig när jag ser hur banorna ser ut.

Grattis @apocalypsen !! Fint jobbat!

Låter som en härlig och nyttig kurs @mazariin ! Fina bilder!

@hemlig jag tycker också det är väldigt glest i tävlingskalendern under sommaren, det är därför jag ligger i lite nu i maj.

Vad säger alla rally-bukefalister om förslagen till nya regler för 2017? Förslag till nya uppflyttningsregler t ex?

Tack så mycket!

Jag har inte läst det nya förslaget. Får leta upp det och läsa in mig.

Visst är det härligt @Red_Chili ! När man får den där blicken som säger "Ja matte - kan vi inte göra något mer!"

Imorgon tävling igen för mina små. Pojken ska debutera fortsättningsklass och flickan - fortfarande i löp men på sluttampen - ska göra två starter i nybörjar. Eftersom nybörjarklassena går samtidigt och löptikar ska starta sist får vi gå direkt från ena banan till den andra. Känns sådär men.. två banor har man väl gått på träning utan att det har varit något. Vi får se. Blir det marigt nöjer jag mig med den ena klassen. Bestämmer mig när jag ser hur banorna ser ut.
Ja, helt underbart :D

Lycka till imorgon! Har du med någon som kan filma eller fotografera? :D

Lycka till imorgon! Har du med någon som kan filma eller fotografera? :D

Tyvärr inte. Kanske stöter på någon kompis, det vore kul att se hur det ser ut. Förutom att jag ska starta samtidigt i båda nybörjarklasserna ser det ut som jag ska banvandra samtidigt i fortsättningsklasserna också :) har skrivit till arrangören för någon måtta får det ju vara.

Har funderat på att ta upp Rallylydnaden igen :) Gick en kurs med ena malamuten för ett par år sen och vi hade verkligen skitkul! Tror att det skulle kunna passa även den yngre hunden riktigt bra. Gillar verkligen att man får hitta på lite allt möjligt för att motivera och att man får vara rolig för hunden och skoja runt lite. Sen att jag alltid blir skitnervös även på träning när man ska gå banan en och en och andra tittar på är ju en annan sak, min hund var iallafall väldigt duktig :D

Hurra hurra! Fina Isak presterade 83 poäng i ena fortsättningsklassen, i den andra trodde jag ett tag att de hade glömt bort oss när de läste upp det ena resultatet efter det andra... men till slut kom det: 96 p och en delad femteplats!! Helt sanslöst, nu fattas det bara ett resultat till RLD F!! Fast vi nyss tog RLD N!!

Lillflickan hade en introvert dag och var seg och omotiverad inne på banan så hon fick 49 p i första klassen och lite bättre i den andra, 65 p. Är nöjd med henne ändå! Det får gå bättre nästa gång när löpet är över. Innan dess behöver jag göra det betydligt roligare för henne att gå in på banan, och träna med på uthållighet så hon inte tappar sugen när det blir många moment i rad utan belöning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka