Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
photo.php

Nej jag vet, trodde jag kunde dela en facebookbild bara bilden utan en massa annan info om mig men det gick visst inte. Eller någon som vet hur man gör?

Jag måste ha världens bästa sambo. Jag beklagade mig över att vi inte ska göra nåt förutom att renovera vidare på huset på vår semester i år och samtidigt slängde jag in en beklagan över att det inte finns några tävlingar inom bra avstånd. Sambons svar?
Att vi tar en helg och åker och tävlar och campar med hundarna :love:

Hittade en dubbeltävling i rally N dryga timmen bort i slutet av maj. Sambon lovade att följa med om jag lovar att kämpa lite mer med labben (han går inte ens att träna apportering med nu, han bara räcker finger åt mig och sticker så fort han får chansen, trots långlina :arghh:).

Gud börjar bli skitnervös, debut för oss på söndag och all träning hela veckan har gått totalt åt pipan. Nåväl kan inte bli mer än disk :p

Träna inte mer nu då, lek istället, gör lite lätta tricks som mest och fokusera på att bara ha kul när ni håller på tillsammans så löser det sig säkert!

Lycka till @Halfrek och vad är det värsta som kan hända? Ett dåligt resultat förändrar inte vem du är och inte vem din hund är heller. Ta det lugnt! Lyssna ordentligt på banvandringen och banvandra med hunden på låtsas bredvid så att du får in i kroppen hur nära skyltar och koner du ska vara. Du kan prata högt med "hunden" under banvandringen, det är det många som gör. Jag har fått rådet att alltid gå banan tre gånger. Du ska vara trygg, då blir hunden det också.

Tävling för oss på lördag med hanen på jakt efter det tredje resultatet i fortsättningsklass. Får vi det blir det tävlingspaus ett tag i rally för att förhoppningsvis starta Ly1 och börja träna för avancerad klass. Missar vi på lördag ha jag siktat in mig på en fortsättningsklass i mitten av juni. Tiken äter pencillin så hon får vänta ett tag på nästa start.

Tack alla för peppen! Egentligen burkar jag inte vara en så värst nervös person men tror att jag fick en liten kris för det gick så kasst sist vi gick bana. Efter det har vi bara lekt och kört lite följsamhetsövningar och det känns bättre. Nu satsar vi på att ha kul och resultatet det är av mindre betydelse! :up:

Jag har anmält Jizza till en tävling med 2 starter nästa söndag, finns inte så många tävlingar här uppe i norr, och jag vill inte vänta tills i höst innan vi tävlar igen, så man får ta det som finns. 17.8 mil och nästan 2.5 timmes körtid enkel väg är inte så farligt försöker jag intala mig...

Kul @Emminsky, vilken klass? Dubbeltävling är ju perfekt om man själv och hunden orkar.
Nybörjarklass:) Vi gjorde vår första start den 9 maj med 85 poäng, så hon har chans att ta titeln om vi klarar båda starter.

Jag är fundersam om hon kommer orka båda, men vi ska framförallt ha en bra känsla genom allt hoppas jag.:) Resultatet är inte det viktigaste, hon blev 1 år i söndags så jag har inga direkta förväntningar på henne:)

Hurra hurra hurra :bump::banana:
Isak fick RLD F idag!

Vår runda var långt från perfekt, fick inte till ståendet riktigt bra och det strulade i frestelsen, men det blev ändå 80 p och ett godkänt resultat.

En fråga har jag. jag fick -2 på helhetsintrycket med kommentaren att hunden tränger, det förstår jag nog inte riktigt vad det betyder. Kan nån förklara?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka