Jag är i chock! På dagens dubbeltävling fick vi 96 poäng i första och 90 poäng i andra, vilket innebär att titeln RLD N är bärgad Så stolt över lillan som trots allt bara är 1 år och 2 veckor gammal.
Wow! Stort grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är i chock! På dagens dubbeltävling fick vi 96 poäng i första och 90 poäng i andra, vilket innebär att titeln RLD N är bärgad Så stolt över lillan som trots allt bara är 1 år och 2 veckor gammal.
Åh, vi är ju anmälda till inofficiell på söndag men jag tappade verkligen all ork nu när jag förlorade min häst..
Åh, vi är ju anmälda till inofficiell på söndag men jag tappade verkligen all ork nu när jag förlorade min häst.. Vet inte hur jag ska göra. Det är så sällan det ordnas inofficiella på någorlunda okej avstånd från oss så på ett sätt skulle det kännas dumt att strunta i den. Men hur lyckat kan det bli med en matte som innerst inne är väldigt nere..
Ska iallafall släpa mig iväg på träning på torsdag och se hur det går.
Fy så trist... Jag har varit med om samma sak. Två dagar efter att jag var tvungen att ta bort min älskade Zala så skulle jag och min Wahidah tävla rallylydnad, vår debut skulle det bli. Jag gjorde som så att jag åkte dit och tittade, men strök oss redan på morgonen. Vi tränade sedan lite lätta tricks vid sidan av och studerade tävlingen. När tävlingen sedan var klar fick jag lov att gå banan utom tävlan, bara för träningens skull. Hela banan började med det som var vårt svåraste moment så jag var inte jättepepp, men när allt bara var träning och jag kunde ha med godis så kändes det ok och jag är glad att jag åkte dit. Å andra sidan är jag en person som hanterar sorg genom att göra en miljard saker på en gång. Jag åker på tävlingar, kurser, tränar som en tok, gör om hela hemmet... allt för att på något vis förklara för mig själv att jag klarar mig utan den jag förlorat.
Det var ju ett bra tips, får se hur jag gör. Jag är som dej, gör tusen saker lite för att slippa tänka (idag har jag typ panikstädat hästens utrustning.. Som att det var nån brådska med det liksom..), så helt ärligt känns det åtminstone mer lockande att åka på tävling än att sitta hemma. Och det är ju bara inofficiell, så resultatet spelar ju egentligen ingen större roll bara vi har kul.
Gör så, åk dit! Och känns det som om du inte kan fokusera eller få till en bra känsla för din hund, stryk er och var publik istället! Bara att vara där och vänja sig vid själva tävlingsmiljön är ju bra. Sedan finns det ju inget som hindrar er från att gå in på banan, köra de 2-3 första skyltarna och sedan springa ut därifrån bara för att få det till något roligt att gå in på tävlingsplanen
Ta hand om dig hur du än väljer att göra. En tävling är bara en tävling. Det viktigaste är att du försöker må bra, både för din skull och för de i din närhet.
Riktigt dåligt med tävlingar i avancerad klass ända fram till augusti. Jag som är så tävlingssugen!
Tävling med bägge odågorna imorgon.
Premiär för labben att visa sig officiellt (utom en utställning i unghundsklass). Mål? Inte bli diskad . Kommer mål uppfyllas? Ingen aning, håll tummarna
Mål för lagotton: få kvalificerat resultat. Kommer mål uppfyllas? Ja, om mattes nerver inte ställer till det
Bägge går i nybörjarklass.
Jag är sjukt sugen på att köra Rally med min valp i framtiden. Hur gammal bör han vara för att vi ska kunna gå på nybörjarkurs?
Du får ju tävla från att han är 10 månader (har jag för mig), så de lär ju inte behöva vara gamla för kurs, de måste ju få lära sig innan tävlingsålder Vad du kan göra redan nu, innan kurs, är att leka mycket med honom, hitta olika belöningsformer, försöka ta reda på vilka belöningar som fungerar bra och mindre bra och i vilka situationer.Jag är sjukt sugen på att köra Rally med min valp i framtiden. Hur gammal bör han vara för att vi ska kunna gå på nybörjarkurs?