Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rally-folk!

Kl

Här blir det ingen kumla tävling.
Akki ligger på alingsås djurklinik nyopererad :(
Märkte idag att hon hade varflytning så det var bara att sätta sig och åka.
Tack och lov hade jag märkt det snabbt så livmodern var inte så illa därann och blodproven såg bra ut. Alltså kommer tillfrisknandet efter kastreringen gå fort om inget annat inträffar.
Så tomt utan min lilla tjej här hemma :( men imorn får hon förhoppningsvis komma hem!

Men usch och fy! :cry: Jag håller verkligen tummarna för att hon återhämtar sig snabbt, och ni verkar ju ha haft tur i oturen ändå.

Nämen fy så otäckt! Hoppas allt går bra :(

Red_Chili: Stort grattis, bra jobbat!

kl

Själv är man hemkommen efter en helg i norge och möts av en rätt moloken hund med sår på benen och han verkar dessutom ha ont. Vet inte vad sambon och grannpojken har aktiverat honom med, men det är ingenting jag stöder (och dom VET vad som gäller med Sune!) så just nu är jag rätt besviken :mad: Ska gå en promenad nu på kvällen och så blir det att känna igenom honom ikväll, plåstra om såren och hoppas på det bästa. Så ingen träning idag med andra ord. Däremot är jag jättesugen att försöka bygga den där banan som är så omdebatterad på facebook, mest för att se om vi klarar den :D

Stort grattis Red_chili!

Till Shark och till Priscilla, hoppas era hundar blir bättre snart!

För min egen del svävar jag på moln just nu.
Vi tävlade fortsättningsklassen för första gången och vi fick ihop 90 poäng!!!!:banana: (och en 4:e plats)
Han nosade inte en enda gång, vilket har varit vårt största problem hittills. Däremot var han fortfarande väldigt sävlig och det krävdes mer än ett kommando flera gånger.
Men jag är ändå supernöjd, känns som vår fokusträning har gett resultat.
Nu har jag två tävlingar till inbokade, som jag verkligen hoppas att vi får godkänt på. I så fall blir det lite vila från Rallyn och debut i tävlingslydnaden istället.

Laddar upp film sen.

Tack, och grattis själv! :D Jag funderade på att stanna kvar och vänta för att kunna säga hej, men jag frös så hysteriskt att det kändes mer lockande att gå hem :angel:

Vilka två tävlingar ska du mer till?
Jag har anmält till en till, Apollogruppens om någon vecka. Sedan var det en till som apollogruppen hade i december och i Nacka var det också någon i december. Lyckas vi inte fixa 70 poäng nästa vecka så kanske jag anmäler till någon av dem också... Fast då är det ju så jäkla kallt!

Jag har laddat upp film från tävlingen nu :D
http://www.youtube.com/watch?v=iWYWMYsKaqQ

Det ser bättre ut än det kändes... Jag gillar inte att hon "flyter iväg" och nosar ibland och helt "glömmer bort" mig, jag får ge så övertydliga kommandon bara för att få med henne då som jag helst vill slippa. Mina kommandon ska vara för att få henne att utföra momenten, inte för att få henne att öht följa med :p Sedan inser jag ju att vi måste träna position och bakdelskontroll igen så att svängar och framförallt snurrar går bättre.

Ser ni något mer jag bör tänka på?

Det blev finare väder mot eftermiddagen, men det var ändå kallt.
Nästa helg är det Norrtälje, men efter det är det Apollogruppen för mig med (borde vara den du menar) och jag kommer vara där hela dagen.
Vi är några som åker tillsammans varav en tjej tävlar nybörjarklassen.
Så då kommer vi i alla fall ses :)

Tack för grattiset :laugh:

Ja, jag såg att solen var på väg fram då :) Det blir ju så lätt kallt när man är sådär nära vattnet. Hade varmfodrade gummistövlar på mig men var ändå som en isbit om fötterna när jag satte mig på tunnelbanan (jag åker ju kommunalt överallt :p)

Och yes, det är den om två veckor jag menar, kul att ses där! Då får jag stå och heja på er och hålla tummarna för att ni blir klara med fortsättningsklassen då ;)

NU såg jag att du lagt upp filmen också.
Det är en sån otrolig skillnad i hennes attityd, så otroligt härligt att se!:love:
Hon tycker verkligen att detta är kul (till skillnad från tävlingslydnaden) och det syns!
Kingston är ju lite likadan och liksom flyter bort ibland, men det har blivit mycket bättre.
Men jag har ju tragglat det och tränat i princip bara fokus i några månader nu.

Så här såg min tävling ut:
http://www.youtube.com/watch?v=hrqIxJ3TQWY

Åhh, så duktiga ni alla är, och grattis till fina resultat.

Och ni som har sjuka/skadade hundar- KRYA PÅ SIG till dem.

Jag är sugen på att träna och ska i veckan (om det inte ösregnar) träna lite smått i trädgården med Lotus, sen hoppas jag vi äntligen kan få bilburen till vår nya bil så jag kan ta mig ner på klubben och träna lite. Blir så sugen när man ser alla andra duktiga ekipage.
Men vi pausar dock lite med tävlandet detta året. Vi kör i gång med det igen till våren.

Nu vill jag träna, hitta lite motivation och utreda vad som felar min whippet tik. Bokat tid ill hjärt speciallist för utredning :( När ens ena hund inte är på G så tappar man lite gnistan inom sig!!

Men kul att följa er andra här.

Hoppas att ngn här har bättre koll på sbk tävling än vad jag har.
Såg idag att resultatet från DM kommit upp. Hade för mig att den inte räknas som en officiell och därmed inte ger något kval till att gå upp i klass men blev osäker nu när den ligger ute på sidan?
http://sbktavling.se/result_lists/25551.pdf

Där står ju även att alla erhöll kvalificerande poäng. Men det kanske står så när det är inoff. med?

För övrigt så har kvällen och natten varit tuff med Akki, hon har mått såååå himla dåligt!
Hon mår lite bättre idag, har fått i henne lite mat men fortfarande så är hon helt däckad och har väldigt snabb andning.

Det brukar stå när man anmäler sig till tävlingen om den är off eller inoff :). I agilityn är DM alltid inoff, medans jag vet att inom lydnad och bruks så kan DM vara off.

Bästa är väl att kolla på själva tävlingsanmälan alt höra av sig till tävlingsledningen om du är osäker :).

Tack! :D Hon är verkligen en helt annan hund att träna och tävla med nu. Underbara lilla hund :love:

Meen, nu är inte hon heller helt på topp... Fröken matvrak tackade nej till korv idag... Hon som normalt sett alltid äter ALLT oavsett om det är knappt ätbart eller inte. :crazy: Tempade henne direkt när vi kom in och då visade termometern en halv grad över normaltemp, men, när jag tempat för att få fram normaltemp så har det alltid varit långt efter att hon ätit och när hon vilat ett bra tag, ofta på kvällen precis innan vi ska lägga oss. Nu hade vi ju precis varit ute på promenad och hon hade ätit ett lite märkligt tuggben precis innan vi gick ut. Jag hoppas(!) att det bara är det lite märkliga tuggbenet som gör att hon inte känner sig på topp, men fy... jag hoppas verkligen hon äter ordentligt sedan, för annars åker jag in till veterinär.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka