Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rally-folk!

Såg din film från debuten i fortsättningen. Vilket trevlig hund du har! Såg jättefint ut!

Men jag måste fråga ang snurren. Får man stå stilla medan hunden snurrar? Jag trodde att man inte fick det (utan var tvungen att traska på).

Jag har ännu inte hunnit att debutera i fortsättningen, finns ju så få tävlingar som passar...

Nej, man ska inte stå still... -3 poäng....

Aha, ok!
Synd, det är ju lite enklare att stå still. Blir att plocka fram klickern nästa träning då...

Jag visste att man ska göra den i rörelse, men det blev bara fel, så himla typiskt.
Men jag tröstar mig med att om jag inte hade gjort fel hade jag fått 93 poäng, men jag hade ändå fått en 4:e plats eftersom att 3:an fick 94 poäng.
Så det gjorde ingen betydelsefull skillnad.

De andra avdragen jag fick var för att han var så seg i sättandet på flera av momenten 6 stycken och 1 minus på helheten.

Jag är sååååå nöjd!

Jag kommer ev samåka med en från klubben men jag har för mig att en ut min rallykurs ska åka, ni kanske kan samåka? För henne går det säkert bra, man spar ju dessutom lite pengar :)

KL

Eftersom det inte blir ngn tävling för oss i helgen har jag anmält till Ale BK's tävling i dec. Vilka ska dit? :)

Jag har tänkt åka dit! Håller tummarna att man inte blir bortlottad bara :) Brukar inte ha tur i lotto så jag vågar väl inte hoppas på för mycket ;)

Ja det hade ju kunnat vara en god ide! (har hen FB kan du gärna få pm:a mig namnet där, så kan jag höra mig för)

Jasså kör de med bortlottning också, då kan man ge sig tusan på att jag blir stryken när jag äntligen fått tummen ur att starta. :angel: Spelar det ngn roll hur tidigt man anmäler sig (sista anmälning var ju en bit fram vill jag minnas) vad gäller shansen att komma med?

Ska kolla med henne :)

Nu har jag gjort ngt av en rejäl chansning.
Har bytt hund nu på lördag så jag kommer tävla ändå.
Jag kör med min unghund ist, det får bära eller brista. Hon kan momenten och går klockrent, utan störning... Vi får väl se om hon går totalt bananas eller om vi kan ta oss runt iaf :rofl:

530155_10151245794266159_594680278_n.jpg

Så ser hon ut. Så ni som ska till kumla, ser ni ett svart galet odjur släpandes på en mörkhårig kvinna så är det garanterat vi ;)

Hohoho, det vågar jag inte tro. Hon är extremt störningskänslig och visar det genom att gå totalt bananas.
Hon far omkring som en galning, skäller, bits m.m.
Men jag startar ju rätt sent i gruppen så hon kanske har tömt ur all energi tills dess och inte orkar stressa :D

Alla har lika stor chans att komma med oavsett när man anmäler sig, tyvärr tycker vid vissa tillfällen.

Sådär, då har man testat Gissa på rallyskyltar då! Momenten kunde hon ju från tävlingslydnad, bara tysksvängen hon inte kunde men den är ju inte så klurig. Ja det gick ju över förväntan detta. Nosade på en kon bara :D
Hon balla inte ur fast att det var andra hundar på planen och hundar på agilityplanen! Måste ha fått med mig fel hund för så bra har hon aldrig betett sig... Meeeen då kommer bakslaget på lördag säkert ;)

Ääääsch, det kommer säkert gå kalasbra! :bump:

kl
Här är det lite si och så med formen inför tävling. Hältan verkar ha gett med sig, idag fick Sune springa lös i skogen och är inte stel efteråt så på det viset är han fullt återställd- men nu har han blivit dålig i magen istället, så klart. Hoppas på att skonkosten jag satt honom på kan få magen i någorlunda balans till på lördag, men mager som ett skrälle är han redan så det är nästan pinsamt att visa upp honom på tävlingsbanan.. Får se hur jag gör.
Men, om ni ser ett magert skrälle till hund med en nervös matte i släptåg så är det alltså vi ;)

Min är golden, labb och BC, och svart(inte helt och hållet dock), så att de hade vissa likheter var väl inte så konstigt då. =)

Krya på matte!! :bump:

KL
Vi tävlar ju i Helsingborg nästa helg, men peppen är helt borta :( De senaste två träningarna på BK har den onda glassbilen varit i farten och väsnats. Min hund är jätterädd för ljudet, och blir helt inbunden. Det är så fruktansvärt nedslående att se sin - annars så arbetsglada - hund ha "glömt" allt vad kontakt, kommando och glädje betyder. :(
Baaahhhh det känns bara hopplöst just nu, som om vi inte kan nånting längre.

Hur gör ni andra när det går nerför?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka