Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rally-folk!

*KL*

Såå i övermorgon är det dags.. Nu får jag se till att ha tränat klart. Tränade lite mot slutet av långpromenaden idag, gick slalom på en tom väg bara för att träna svängar osv :p Det gick över förväntan iaf..

Imorgon har vi total vilodag, leker väl lite med W om hon blir jätteuttråkad så att hon kopplar mig som en rolig person ändå.

yr.no säger att det ska vara sol. Hoppas hoppas att de har rätt..

Undrar om vi kommer hinna ses imorgon, vi har samling 11:30.
Vi är två ur träningsgruppen som ska tävla och två följer med som support.
Kommer nog se ganska roligt ut när vi kommer, ur bilen kliver fyra tjejer och sex (!) hundar :rofl:

Om inte annat så kan jag vänta kvar lite tills ni kommer (om jag inte fryser ihjäl innan) så att vi hinner säga hej ;)

Och 4 människor och 6 hundar låter väl inte så tokigt, om ni inte klämmer in er i en pluttliten bil förstås :p Är man på vinthundstävlingar är det nästan standard att 1-2 pers har 5-7 hundar ;)

Ja, det vore kul om vi kunde hinna ses.
Jag vet inte hur det ser ut där, men om de har stuga så kan vi sitta inne och ta en fika, så du får lite värme i dig. Annars får du sätta dig i min bil med ett gäng hundar, så blir du nog varm :idea:

Är det 3:e godkända imorgon?

Som jag minns det så hade de ingen stuga.. I våras när jag var där så var sekretariatet i ett tält iaf.. Men ja, sitta i varm bil låter onekligen trevligt ;) Usch vad sur jag blev när det var minusgrader ute i morse! Klockan 8! Hallå, jag ska ju vara på tävlingsplatsen 8 imorgon... Men ja, jag ska ha på mig varma kläder och ha med fleeceoverall till Wahidah.

och yes, tredje godkända imorgon, förhoppningsvis. ÅH vad jag vill, vill, vill klara 70-gränsen igen!

Eftersom att er grupp har sista banvandring vid 09:30 och det är 15 ekipage i den gruppen, lär ni har prisutdelningen efter 10:30. Då kanske jag till och med hinner se din prisutdelning. Hoppas!!!

*Håller tummarna :D*

Du råkar inte ha tidigt startnummer eller så? I så fall skulle jag ju kunna stanna och se när ni kör.

Nja, startnummer 8, så det är ju ganska tidigt, men tar nog ändå ett tag.

För övrigt så vet jag att den som står som startnummer 1 i din grupp kommer inte tävla, så det blir ett snäpp upp för dig. Även nr 24 är inte med, men det är ju efter dig, så det påverkar inte så mycket.

Åh, då har jag gått från att vara startnummer 16 till startnummer 13 på bara några dagar. Nåja, så länge de små söta hundarna jag vill titta på går i andra "gruppen" så är det lugnt. Då hinner jag titta på dem :D

Hur ser det ut för dig, hur många gånger har du tävlat fortsättning nu?

Två gånger. Första gången med 91 poäng och andra gången med 50 (!) poäng.
Jag har två tävlingar till inbokade, imorgon och nästa helg, så jag måste klara båda. Helgen efter det är det premiär för tävlingslydnaden och då vill jag gärna vara klar med rallyn.

Mycket tävlande nu!
Heja heja :D

Jag har i princip bestämt mig för att inte tävla mer i år, även om vi inte får 70p imorgon.. Just för att det är så jäkla kallt. Apollogruppen ska ju ordna en i december också, men usch. Kallt och inget klubbhus känns inte lockande.

Jag vill klara fortsättningen innan årsskiftet, det är mitt mål.
Skulle vara jättekul med ett LP1 också innan årsskiftet, då blir det vila efter det. Men det är bara en önskedröm än så länge :p

Ja för er som bor i stockholmstrakten iaf, ha ha. Här finns ju inga tävlingar alls. :crazy:

ot.

Vi byggde bana igår ihop med en kompis och hennes hund, och tränade lite.
oktober2012+161.jpg

oktober2012+168.jpg

oktober2012+170.jpg

Filmsnutt finns här:
https://www.youtube.com/watch?v=SroaG5KifD0

Åh, jag önskar verkligen att Wahidah kunde vara sådär fin och taggad när vi höll igång :D Ser jättefint ut!
(och ja, det är helt klart lite lyxigt att bo i Sthlm och ha massor av tävlingar att åka till)

Vad plätt-lätt det ser ut för er :D

hmm, Falköping är inte hysteriskt långt från mig. Vad säger du ifall jag skickar upp två faraoner på träningsläger ;)

Visst är det synd om oss som bor i den här delen av landet, det är ju knappt några tävlingar alls. Skåne verkar ha flest, får väl flytta dit...

Ser ju jättebra ut!
Åh, jag önskar verkligen att Wahidah kunde vara sådär fin och taggad när vi höll igång :D Ser jättefint ut!
Vad plätt-lätt det ser ut för er :D

Tack alla! Roligt att höra att ni tycker det, och kul att vi faktiskt gör framsteg och inte tränar så mycket som vi gör, i onödan. :angel: Vågar jag anmäla oss till tävlingen i Gbg i december tro? Jag vill gärna, men det känns svårt att göra debut innomhus, och med så många starter... :crazy:

Er kontakt och din hunds entusiasm är mycket bättre än mycket av det jag sett på rallytävlingar, så hade jag haft din hund hade jag anmält till tävling ;)

Klart du vågar!
Tyvärr lottar de säkert bland platserna, men å andra sidan gör detta även att det inte blir på tok för många deltagare.
Egentligen tycker jag inte att det är så himla stor skillnad på att tävla inomhus, lite som att gå runt i ett väldigt stort vardagsrum :D
Men jag skulle absolut anmäla mig om jag var i din sits :) Vad har du att förlora egentligen? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka