Hej!
Jag har just börjat Rallyn och är rätt ute med hur man tränar in olika imoment och att komma ihåg skyltarna.
Hur gör ni för att komma ihåg skyltarna, om ni inte har dom framför er vid träning?
Finns det nånstans billigt att få skyltarna (o hållare)?
Det skulle juh va bra o veta några tips och trix hur man tränar olika saker. Till exempel funderar jag på hur ni har fått till ståendet? Eller hur ni får hunden att komma till er högra sida när hunden sitter rakt framför er (vänster sida är myyyycket starkt)? Eller hur har ni fått hunden att gå bakom ryggen på er?Och sen backandet vid sidan... (goldisen min vill alltid vika utåt...)?
Och i vilket skede lägger ni till kommandon?
Det billigaste sättet att skaffa skylthållare och skyltar är att bli medlem på din brukshundklubb och träna där
Nä men jag tränar utan skyltar när jag tränar hemma, kan alla skyltar i huvudet liksom. De finns annars på SBKs hemsida i både vanligt och fickformat att skriva ut.
Vill jag träna på att passera/fronta skyltar, bana eller kombinationer åker jag till klubben.
Det är viktigt att träna med tävlingslika skyltar så jag skiter i att göra egna som ändå inte är likadan och inte lika hållbara. Plus att jag har brist på förvaring och ändå inte plats att bygga upp en bana hemma.