G
Gefjun
Jag vet inte vad det är med min BC. Hon är rädd för nästan allt. Vi bor ganska centralt så det är mycket ljud och folk utanför. Hon blir rädd för vissa ljud, rädd när hon hör folk, när vi är ute i trädgården och grannbarnen stojar så är hon rädd för det. När hon är ensam hemma nu så river hon tapet och grejar för att hon hört något. Förut så har det funkat kanon att ha henne ensam. Det är inte brist på aktivering heller, utan det är rädsla det beror på.
Hon är tre år nu och hade sitt andra löp i början av året. Kan det ha med mognad att göra? Vet inte vad jag ska göra. Hon kan ju inte må bra av detta alls, och det känns ju väldigt jobbigt. Vi har alltid varit väldigt noga med att inte förstärka rädslan på något vis. Nu är jag ledig hela sommaren, och hoppas att vi ska kunna lösa detta på något vis. Men hur? Har ni några tips och råd?
Hon är tre år nu och hade sitt andra löp i början av året. Kan det ha med mognad att göra? Vet inte vad jag ska göra. Hon kan ju inte må bra av detta alls, och det känns ju väldigt jobbigt. Vi har alltid varit väldigt noga med att inte förstärka rädslan på något vis. Nu är jag ledig hela sommaren, och hoppas att vi ska kunna lösa detta på något vis. Men hur? Har ni några tips och råd?