Sv: Punktering av felaktiga åsikter
Precis! Även om det är hundar (religion) så är det olika delar av det man vurmar om.
Precis! Även om det är hundar (religion) så är det olika delar av det man vurmar om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och då tycker ju jag att det borde vara kapaciteten hos hunden som avgör vilka som får vara med, inte hundens ras. Jag förstår att man vill ha avelshundar meriterade och därmed tycker att det är viktigare att de får platserna än att en hund som kommit till av ett misstag och iaf inte ska avlas på, tar den sista platsen för den hunden. Men på ngt sätt är det ju också konkurrens som skapar bättre hundar?Tar upp åtråvärda platser på tävlingarna. Det är ju inte ovanligt att man får lotta bort renraser heller. Blandisar får ju dessutom delta på vissa av proven, tex lydnad och eftersök.
Och då tycker ju jag att det borde vara kapaciteten hos hunden som avgör vilka som får vara med, inte hundens ras. Jag förstår att man vill ha avelshundar meriterade och därmed tycker att det är viktigare att de får platserna än att en hund som kommit till av ett misstag och iaf inte ska avlas på, tar den sista platsen för den hunden. Men på ngt sätt är det ju också konkurrens som skapar bättre hundar?
Som sagt, jag kan förstå det resonemanget till viss del och änsålänge är det ju så det fungerar.
Och då tycker ju jag att det borde vara kapaciteten hos hunden som avgör vilka som får vara med, inte hundens ras. Jag förstår att man vill ha avelshundar meriterade och därmed tycker att det är viktigare att de får platserna än att en hund som kommit till av ett misstag och iaf inte ska avlas på, tar den sista platsen för den hunden. Men på ngt sätt är det ju också konkurrens som skapar bättre hundar?
Som sagt, jag kan förstå det resonemanget till viss del och änsålänge är det ju så det fungerar.
Oj sorry såg det inte.
Men det som förbryllar mig är fortfarande att lösningen skulle vara att blanda de olika raserna hipp som happ. Jag menar, dom raserna som är drabbade (för alla är det inte) kan man väl utavla på isåfall?
Ja det tycker åtminstine jag är vettigare ur både fysisk med ffa mental synpunkt. Många glömmer mentaliteten här.
Det är det inte, det är bara att kolla på försäkrings bolagen, blandras är INTE den friskaste "rasen"
Det är det inte, det är bara att kolla på försäkrings bolagen, blandras är INTE den friskaste "rasen"
Vilken hund är det som är friskast då?
Finns det frisk hets statistik?Var kan jag hitta den,vore intressant att läsa.