Sv: Raskatt vs Hus-/bondkatt
Det är märkligt för att man på något sätt utgår ifrån att barn inte kan umgås normalt med djur. Hur ska de ens lära sig det om de aldrig tillåts umgås med djur?
Är föräldrarna vettiga kommer katten sannolikt inte att fara illa. Småbarn har väl sällan kompisar hemma ensamma, de är väl öht. väldigt sällan ensamma hemma?
Ser i sådana fall 11-åriga grabbar som ett större riskmoment än småbarn.
Enda gången jag bestämt sagt ifrån att sälja till familjer med småbarn har varit när jag vet att katten inte trivs med småbarn.
Varför är det märkligt?
Det är ju inte bara familjens egna barn som kommer att vara i kontakt med katten, barn tar ju ofta hem kompisar och dom har du ju ingen aning om hur dom är tillsammans med katten, när föräldrarna inte ser på... Visst finns det trevliga barn som absolut vet hur man beter sig runt djur, men eftersom det ofta finns även lugna trevliga och trygga hem hos äldre personer eller familjer med äldre barn så chansar inte jag.
Det är märkligt för att man på något sätt utgår ifrån att barn inte kan umgås normalt med djur. Hur ska de ens lära sig det om de aldrig tillåts umgås med djur?
Är föräldrarna vettiga kommer katten sannolikt inte att fara illa. Småbarn har väl sällan kompisar hemma ensamma, de är väl öht. väldigt sällan ensamma hemma?
Ser i sådana fall 11-åriga grabbar som ett större riskmoment än småbarn.
Enda gången jag bestämt sagt ifrån att sälja till familjer med småbarn har varit när jag vet att katten inte trivs med småbarn.