Sv: Pudel?

Om jag hade varit lite närmare så hade det fungerat fint, men nu är det lite lång resväg tyvär :D

Då får jag helt enkelt hoppas på att domaren gillar lite större ;)

Hur gammal är din lille gul? Och vad vill du ha för hem åt den? Min mor och far letar pudelvalp nu, men jag vet att dom också tittar på omplaceringar.
Fast iofs, är väldigt långt avstånd mellan er förstås... Synd att du inte bor lite närmare :p

Lilla gula är en 07, född på sommaren så han blir snart 4, och vi åker söderut lite då och då, nästa gång v 17, jag har all släkt söderut då jag ursprungligen är därifrån! :)

Jadu, vad jag vill ha för hem åt honom... Någonting där han får mycket tid, han gillar skogspromenader så det får gärna vara någon som går någorlunda långa promenader iaf någon/några ggr i veckan, om än han inte blir rabiat utav att bara gå runt kvarteret några dagar heller. Han är lite försiktig av sig, har inte haft det helt lätt och behöver ett hem där det inte är världens stoj, han har charmat alla tanter på gården och dom tjuter förtjust såfort dom får syn på honom. Han är lätt att ha att göra med, går att lämna hemma och skäller sällan, fungerar fint med katter inne, ute kan han vilja jaga om man inte säger åt honom, fungerar fint med andra hundar men ffa hanar kan vara lite på tikar ibland. Är lite kräsen med maten, och lär aldrig bli tjock, men är nöjd med livet ändå.

Han har inga problem med barn, eller hantering öht, finner sig i allt och har knappt tuggat sönder en leksak ens.

Senast ändrad:

det min mamma och pappa letar efter är ju en kompis som kan hänga med på allt (och förmodligen bli lite bortskämd :angel:) dom bor på landet utanför norrtälje, 3 km in i skogen, mammas syster bor granne med dom och hon har två bordernterriers, mamma går långa promenader tillsammans med syster och hundarna i princip varje dag, pappa är pensionär sen ett år tillbaka så han är hemma hela tiden.
Lugnt är det ju där iaf, inga barn eller så.

Dom har två katter dock som vovven måste komma överrens med, katterna är relativt hundvana med min Rocco.

Den hund som kommer dit kommer iaf få ett hem för livet och all kärlek i världen :)

Hm.. kanske ska ta det vidare på pm om det är något intressant... :)

Åh vad synd att vi inte kan ha två, annars hade lilla gul varit mer än välkommen hit :love: bra avstånd också. Hoppas du hittar nån bra lösning :)

Jag hoppas också att vi hittar någon bra lösning, han hade säkert trivts alldeles ypperligt hos er! :)

knapp

Väntar på fönen och saxen :D

32222438.jpg

Haha, inte mycket man ser där inte! :D

*kl*

Har haft en jättetrevlig fm med hundarna, vi var iväg och grillade med två vänner, allt som allt hade vi 8 hundar varav 4 pudlar som rusade runt och fick röja av sig ordentligt under promenaden, sen tryckte vi in allihopa in en grillkoja och satt och åt och pratade, supermysigt :) Tur vi har snälla hundar allihopa, dom skötte sig kanon hela bunten.

Vad fin han är, dom aprikosa är det nåt speciellt med :love: hur gick det på utställningen? Kommer du fortsätta ställa ut sen? :)

Lite nya bilder på Totte:
solar
P190311_1237_02.jpg

Ibland blir det för kallt ute (han är heeeelt nerklippt nu :crazy:
037.jpg

035.jpg

Hussemys
021.jpg

Även killar kan ha rosa!
001-8.jpg

Haha, lilla gula var sur, fick inte smaka på kakan :D

Vi har haft alldeles underbart väder idag, gått en promenad med monstrena och en vän och hennes storpudel, bilderna är inte purfärska tyvär, jag är dålig både på att använda kameran och ladda upp bilder :o Och på att tvätta bilen, den ser ännu värre ut nu! Jag trodde inte ens det var möjligt...

Ok nu är jag med. Jag var lite i din sits när dte kommer till lydnads och tävlingbiten. Jag älskar att tävla och hade det som mål när jag köpte min hund. Det gjorde vi ett tag och vi la ner mycket tid på detta men sen strulade hans mage och vi fick göra träningsuppehåll och nu har han inte direkt samma motivation som innan. Detta är något jag har accepterat och nu tränar vi mest när han tycker dte är kul. Jag skulle jättegärna vilja träna och tävla men jag älskar min hund mycket mer än jag älskar träningen och skulle aldrig ens tänka tanken på att lämna bort honom för det. Nu menar jag inget påhopp till dig utan jag förstår att alla tänker och känner olika. Förstår att det måste kännas tufft för dig och hoppas det löser sig till det bästa.

Men vad skulle hända om nästa hund inte heller är så träningsmotiverad? Pudlarna är ju en ganska bestämd och smart ras som ibland kan vara svårmotiverade. Det ska gärna hända nya saker hela tiden.

Nästa hund blir med största sannolikhet inte pudel. Ska ta hem en tik på prov för att se hur vi passar ihop, men med den hunden är det inte hunden som inte håller måttet.

Och det är inte enkelt, men det skadar inte att titta sig om efter rätt hem, finns inte det där det verkligen säger klick, då får han stanna. Jag kommer inte skicka iväg honom någonstans där det inte känns helt rätt, och det vore oerhört egoistiskt utav mig att tro att jag är den enda som han kommer trivas om. Det är en enkel, okomplicerad hund och han lever i nuet, det gör med största säkerhet honom betydligt mindre att han flyttar än vad det gör mig.

Men nej, det är inte enkelt, stora vita är ju en träningshund, han är helt rätt på pappret, han har allt som jag söker, men det vart ju husses hund, så det går inte alltid som man tänkt sig! Men vi får se hur det blir, hur som har jag ingen brådska med att någonting ska ske, varken en hund in eller en hund ut.

Det "värsta" som kan hända är ju att vi sitter med tre hundar, och det går ju bra, vi får plats både i lägenhet och bil. Men det blir lite mer pyssel med hundvakt, för att få ihop dagarna osv, men ingenting som inte skulle gå att lösa om det blir så.

Just nu är det INTE läge att tänka på fler djur här hemma då vi först måste se vad jag får för arbetstider, få fast och så om maken får kontorstider eller inte och hur det går att pussla ihop livet med EN hund och 3 barn när jag börjar jobba i sommar. Men annars hade gulingen passat fint ihop med min svartgråe livsnjutare. De tycks vara av samma skrot och korn :love:

Mars-11013.jpg

Nu är det vår i norra Skåne: första eftermiddagsfikan på kökstrappen!

Bilderna på Totte i jackan var ju bara för charmiga!:love:

Vad härligt!

*kl*

Jag ligger nerbäddad i sängen och är långt ifrån fräsch, husse är i London och grabbarna har tålmodigt legat i min säng hela dagen trots att dom har fått lite lite i veckan mot vad dom är vana vid (dvs, en långpromenad på någon timme plus rastningar, men ingen träning) men just nu kom en kompis förbi och tog med sig båda grabbarna när dom skulle ut på långpromenad med sin storpudel så att dom ska få röja av sig ordentligt! :love:

Krya på dig!

Visst är det skönt med hundar som inte river huset när man blir liggande ett tag.

Igår kom min man hem med något jag länge önskat mig: ett hopfällbart trimbord. Han tycker jag önskar mig så tråkiga saker, förstår inte vad han menar...:angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
426
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 016
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
898
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka