Sv: Pudel?
Nästa hund blir med största sannolikhet inte pudel. Ska ta hem en tik på prov för att se hur vi passar ihop, men med den hunden är det inte hunden som inte håller måttet.
Och det är inte enkelt, men det skadar inte att titta sig om efter rätt hem, finns inte det där det verkligen säger klick, då får han stanna. Jag kommer inte skicka iväg honom någonstans där det inte känns helt rätt, och det vore oerhört egoistiskt utav mig att tro att jag är den enda som han kommer trivas om. Det är en enkel, okomplicerad hund och han lever i nuet, det gör med största säkerhet honom betydligt mindre att han flyttar än vad det gör mig.
Men nej, det är inte enkelt, stora vita är ju en träningshund, han är helt rätt på pappret, han har allt som jag söker, men det vart ju husses hund, så det går inte alltid som man tänkt sig! Men vi får se hur det blir, hur som har jag ingen brådska med att någonting ska ske, varken en hund in eller en hund ut.
Det "värsta" som kan hända är ju att vi sitter med tre hundar, och det går ju bra, vi får plats både i lägenhet och bil. Men det blir lite mer pyssel med hundvakt, för att få ihop dagarna osv, men ingenting som inte skulle gå att lösa om det blir så.