Sv: Pudel?

Lite nya bilder på min kille från vår semester denna veckan.

DSC03023.jpg

DSC02935.jpg

DSC02933.jpg

DSC02974.jpg

Jag och mina föräldrar har en 1 årig storpudelhane vid namn Pompanos Texas Tumbleweed men går under arbetsnamnet "Vidar".
Köpte honom i sommras av uppfödaren på Pompano Kennel nere i skåne ^^

Foto0027.jpg

Bild från början av veckan när vi var ute på en 2 timmars promenad i det fina varma vårvädret!

Emor: Tack tack, han är stilig och rätt storväxt. Tror han är 64,5 cm hög eller nått åt det hållet.

paradiset: Tack :D När man ser honom tycker man att han är svart, men han är egentligen mörkgrå. Han är mörkgrå i ansiktet och har grå lockar längs öronkanten, en äkta svart pudel är även helsvart i ansiktet. Troligen kommer han att ljusna med tiden, då han bara är 1 år gammal, men han kommer alltid vara mörk.
Jasså, vart bor du någonstans? Centrala Gbg eller mer ut mot utkanten? :) Nä, det gör jag tyvärr inte, men man skulle kanske för nöjes skull :)

Om någon är intresserad av eventuell stamtavla finns den längst ned på sidan under "valpkullar" http://www.pompano.se/index.htm

Senast ändrad:

Hittade ett par bilder till.

Från i vintras
IMGP9827copy.jpg

Bild från den 4:e augusti 2010 ^^ Bara bebisen fortfarande
P1030914_small.jpg

Senast ändrad:

Oj jösses. Vet inte vad "gränsen" ligger på för storpudlar, men man vill ju helst inte att de ska växa sig över en viss storlek om man vill ha dem som utställningshundar. När vi köpte vår hund fanns det 2 valpar kvar, och uppfödaren tänkte behålla den ena. Hon valde den mindre iom att hon inte ville riskera att den växte över gränsen sas.

Nu är han kastrerad, så det spelar ingen roll att han är för stor, men gränsen ligger väl på 62 tror jag.

Är han blå då din pojk? Jag bor 20 min från Centrum i en av alla utkanter. Jag bor i nordöst, finns massor av natur här och vandringsleder =)

I dag börjar jag och plutten på algility grundkurs :)
Ska bli väldigt kul, han är bara 10 månader, men har hög arbetsmoral och tycker allt är roligt :laugh:
Har laddat upp med korv och så har jag gjort en ny fleecefläta som leksak, dom älskar han! Köpte en filt på Ikea, den räcker till många flätor och den kostade 10 spänn!!! :O hihi

Bild på Rocco och hans allra bästa kompis, staffen Buffy

155586_10150135834267656_686817655_7989325_2593958_n.jpg

Bästis nummer två, Qleo

182450_10150176355152656_686817655_8658479_7276354_n.jpg

Det är min första hund, höll på länge att fundera rasval, är såååå nöjd och glad att det blev pudel :love:

I helgen har vi förresten en inoff uts att gå på. Dock är han lite stor, men inom gränsen 44 cm. Så beror ju lite på vad domaren gillar. Dock är inte pälsen så bra än, dom här gulingarna tar ju lite längre tid på sig än dom svarta tex, så blir inget officiellt i år antagligen.

Vad gör ni i dag i solen? :)

Då är han kanske blå. De bleknar över lång tid kan ta 4 år sedan blir de helt mörkgrå. Färgen heter blå. Mörkgrå hundar långt upp i åldern är oftast blå som jag förstått det =) Min är korsning och håller oxå på att bli grå. Hans toppar är dock svarta när de växer ut så han ser lite chinchilla ut, kanske förblir så eller blir stålgrå som hans mamma. Detta pga att han har silver bakom sig.

Idag testade jag att gå stavgång med Pudelpågarna. Jag fäste kopplen i en karbinhake som fick sitta i ena byxhällan, ska fixa något stabilare sen. Det gick jättebra, pudlarna tyckte nog det var skönt att matte höll ett bättre tempo än hon brukar. Jag var lite orolig för att de skulle knyta makrame av kopplen och vänsterstaven, men inga problem alls. det blev till och med mindre kkoppelmakrame än vanligt!:D

Jag går ofta stavgång med mina! Knäpper fast dom i ett midjebälte och så knatar vi på, den stora får dragkommando stundvis och stundvis ett "framåt" dvs han ska gå framför men ej dra. Dock längtar jag tills vi kan ta fram cykeln och fara ut och cykla. :)

Fijja: Vi har inte någon sol, iaf inte nu på kvällen men vi har varit iväg och tränat i inomhuslokalen, precis som varje torsdag och grabbarna skötte sig riktigt fint!

*kl*

Usch, är så i valet och kvalet här hemma, angående lilleman... Stora vita är ju husses hund, och lilleman min. Jag siktar ju dock på tävlingsbanan och det gör, milt sagt, inte lilleman. Han är en aktiv soffmysare, som gärna går långa promenader i skogen, värmer soffan och tar ett träningspass då och då, men thats it. Jag står fortfarande utan en "riktigt" träningshund, visst, jag har ju stora vita och vi är iväg och tränar och kör, men vi klickar inte riktigt och det blir ju givetvis resultat därefter.

Har ev en tik på g, och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. 3 hundar känns nästan lite mycket, och husse låter inte stora vita flytta en meter ens, så kvar är lilleman... Underbaraste bästa mysigaste lilleman som kommer lite i kläm. Nog för att han är ganska nöjd med att bara få hänga med och vara paushund, att lulla på i skogen och vara iväg på aktiviteter, men jag grubblar ändå på om han kanske inte har det bättre hos någon annan? Någon som inte vill lika mycket som jag, utan som tycker att han är fantastisk precis som han är, och som verkligen uppskattar hans avslappnade anpassningsbara sida? Eller ska han få bo kvar här resten utav livet och vara just en paushund, någon som bara hänger med och myser i soffan på kvällarna? Det känns som att han förtjänar bättre, om än jag inte riktigt vet hur jag ska klara mig utan honom. Jag är inte heller beredd att behålla honom och inte skaffa en träningshund, det är detta som är min hobby, det som jag vill göra och jag är inte beredd att vänta i 10 år tills han gått ur tiden, det är nu och några år framåt som jag har gott om tid att ägna åt mitt hundintresse, senare är det svårt att avgöra vart livet tar en och jag tror jag kommer ångra mig rejält om jag bara låter bli att satsa på det jag vill...

Låt plutten vara paus hund då :) Tror säkert att han mår ypperligt hos dig!!

Min fis och jag håller på med klicker mycket just nu. Är så roligt och han blir sååå motiverad direkt när han ser klickern :D Har lärt honom att markera ett glasslock på golvet i veckan och har börjat med backa.

Just nu tar jag en paus från frisering, ansiktet klart, ska klippa tassar och rycka öron i kväll med, resten klipper jag i morgon. Ska på inoff i sollentuna på lördag :) Men det går nog inte så bra, han är lite efter i päls jämfört med dom svarta, men vi är med för träningens skull. Håll tummarna att domaren gillar stora mellanpudlar, han är maxad i princip.

Nä.. åter till trimbordet!

Min lilla gula är en stjärna när klickern kommer fram, han älskar också den! Såpass mycket att husse hellre tränar lilleman än sin stora vita, och det säger inte lite...

Jag vet inte, tror jag lär slänga ut en annons och se vilka svar jag får, är det ingen vettig så får han bo kvar. Jag tycker att 3 stycken känns förmycket, speciellt när jag vet att husse lätt blir stor i mun, men det är jag som tar mesta ansvaret och kostnaderna för hundarna här hemma, om än han står för en del, absolut! ¨

Lycka till på utställningen, hoppas det går bra på trimbordet ;) Min lilleman är också maxad mellan, tycker han ser plutti ut i vardagen, men jämfört med min väns mellan är han gigantisk. Jag är iofs över 180 lång, och stora monstret närmare 70, så han har ju lite att hävda sig emot storleksmässigt här hemma.

Åh, kan inte du komma och visa han åt mig, om du är 180 lång så ser ju han genast lite lägre ut, hihi.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
426
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
899
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka