Sv: Pudel?
Jag går ofta stavgång med mina! Knäpper fast dom i ett midjebälte och så knatar vi på, den stora får dragkommando stundvis och stundvis ett "framåt" dvs han ska gå framför men ej dra. Dock längtar jag tills vi kan ta fram cykeln och fara ut och cykla.
Fijja: Vi har inte någon sol, iaf inte nu på kvällen men vi har varit iväg och tränat i inomhuslokalen, precis som varje torsdag och grabbarna skötte sig riktigt fint!
*kl*
Usch, är så i valet och kvalet här hemma, angående lilleman... Stora vita är ju husses hund, och lilleman min. Jag siktar ju dock på tävlingsbanan och det gör, milt sagt, inte lilleman. Han är en aktiv soffmysare, som gärna går långa promenader i skogen, värmer soffan och tar ett träningspass då och då, men thats it. Jag står fortfarande utan en "riktigt" träningshund, visst, jag har ju stora vita och vi är iväg och tränar och kör, men vi klickar inte riktigt och det blir ju givetvis resultat därefter.
Har ev en tik på g, och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. 3 hundar känns nästan lite mycket, och husse låter inte stora vita flytta en meter ens, så kvar är lilleman... Underbaraste bästa mysigaste lilleman som kommer lite i kläm. Nog för att han är ganska nöjd med att bara få hänga med och vara paushund, att lulla på i skogen och vara iväg på aktiviteter, men jag grubblar ändå på om han kanske inte har det bättre hos någon annan? Någon som inte vill lika mycket som jag, utan som tycker att han är fantastisk precis som han är, och som verkligen uppskattar hans avslappnade anpassningsbara sida? Eller ska han få bo kvar här resten utav livet och vara just en paushund, någon som bara hänger med och myser i soffan på kvällarna? Det känns som att han förtjänar bättre, om än jag inte riktigt vet hur jag ska klara mig utan honom. Jag är inte heller beredd att behålla honom och inte skaffa en träningshund, det är detta som är min hobby, det som jag vill göra och jag är inte beredd att vänta i 10 år tills han gått ur tiden, det är nu och några år framåt som jag har gott om tid att ägna åt mitt hundintresse, senare är det svårt att avgöra vart livet tar en och jag tror jag kommer ångra mig rejält om jag bara låter bli att satsa på det jag vill...