Puckstång revival!

Sv: Puckstång revival!

Om vi ska köpa glass speciellt till hundarna (ja, det hände när det var varmt att vi gick till kiosken med hundarna - nu finns inte kiosken kvar :( ) så brukar det bli sandwich.

Fast å andra sida brukar de få smaka även när vi köper glass till oss. I strutar brukar det ju vara choklad i botten, så då tar man sista tuggan underifrån och äter chokladen själv och så får de den egentligen näst sista biten.

Sv: Puckstång revival!

Jag var inte allvarlig, hoppas du hängde med på det :o

Självklart är du inte elak som inte ger din hund glass, hunden lider ju verkligen inte. Jag ger inte min hund av det jag äter när jag äter vanlig mat, kan hända att han får lite ris om det blir över, men det får han då i sin egen matskål.
Men som sagt, äter jag glass eller någon bakelse med grädde (händer ju faktiskt inte så ofta) så får han smaka lite. En och annan frukt/grönsak slinker också ner :D
Hade min hund blivit en "tiggare" av detta hade jag slutat, men han vet att när resten av flocken äter så ska han ligga och vila. Och då känner jag att jag kan dela med mig till honom om jag äter nåt som jag vet att han tycker om. Men det säger kanske mer om mig än min hund ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 545
Senast: Cissi_ma
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 875
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 708
Senast: fixi
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
753
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur