Puckstång revival!

Trix

Trådstartare
Äntligen finns det återigen en mindre glass, ren vanilj, inget godis!

Jag har efterlyst puckstången i flera år, det fanns ju i princip ingen "hundglass" att köpa.

Hur gör ni, får era jyckar glass när ni själva köper/äter en på sommaren?

Sv: Puckstång revival!

Javisst får han glass :D
Det är en av de ganska få saker ändå som han kan äta utan att få problem med magen. Så i sommar blir det nog en & annan vaniljpuck att dela med vovven i värmen :)

Jag antar att du ger din vovve glass eftersom du ville ha tillbaka puckstången? ;)

Nej, då blir dom dåliga i magen.
Fast dom gillar glass, det gör dom :D

javisst :)

Klart hunden ska ha en glass!

Det verkar som om hästen oxå tycker att hon ska ha, smakade på min strut häromdagen och ville ha mer....

Inte min(dålig i magen alltså) :angel: :D
Men ger man honom bulle eller annat med spannmål i då blir han :crazy:

ja sålänge de inte blir dåliga i magen och man inte ger för mkt så tycker jag att de kan få smaka det mesta :)

haha roligt med hästar som äter "konstiga" saker, min fd medryttarhäst käkar frolic :eek: :D

Álin skrev:
Nej, då blir dom dåliga i magen.
Fast dom gillar glass, det gör dom :D

Inte min hund, fast det kanske inte är så konstigt...En hund som glatt äter allt som alla andra äter har väl skaffat sig plåtmage :)
Våra matrester slinker ned
Katten lämnar alltid en slatt åt hunden (när han får blötmat)
Hästarnas hinkar är goda att slabba ur (kan dock inte smälta fodret fullt ut)
Morötter och hästgodis är mumma, för att inte tala om resterna efter hovslagaren och alltsomoftast lite hästskit...

Så på det hela taget tror jag inte att lite glass gör varken till eller från :)

Trix skrev:
Äntligen finns det återigen en mindre glass, ren vanilj, inget godis!

Jag har efterlyst puckstången i flera år, det fanns ju i princip ingen "hundglass" att köpa.

Hur gör ni, får era jyckar glass när ni själva köper/äter en på sommaren?

Jag ger en frusen klassklump som glass. Helt perfekt dessutom nyttigt.

Menar du allvar? Ge hunden glass??? :confused: Varför??

Sen har jag inget emot en puckstång själv...

Garpen skrev:
Menar du allvar? Ge hunden glass??? :confused: Varför??

Sen har jag inget emot en puckstång själv...

För att det är gott!? :p

Mina får alltid en egen glass (bägare med en kula, tiken vanilj och hanen jordgubb :angel: ) när vi är ute och råkar passera något glasstånd. De älskar våra glasstopp.

Ser ingen anledning till varför de inte skulle kunna få en varsin glass. Är vi hemma får de ofta en stor isbit (ala Big Pack glasskartong) med infrusna köttbullar el annat i. Tror det är sån Piru menar (fast han kanske inte är så generös och lägger i godis också!? :devil: :angel: )

GaurdianAngel skrev:

Mina får alltid en egen glass (bägare med en kula, tiken vanilj och hanen jordgubb :angel: ) när vi är ute och råkar passera något glasstånd. De älskar våra glasstopp.

Ser ingen anledning till varför de inte skulle kunna få en varsin glass. Är vi hemma får de ofta en stor isbit (ala Big Pack glasskartong) med infrusna köttbullar el annat i. Tror det är sån Piru menar (fast han kanske inte är så generös och lägger i godis också!? :devil: :angel: )

Klass är frusen hundmat, ligger i korvar (samma förpackning som färdigkokt risgrynsgröt typ) man kan tex såga itu en sån och ge på sommaren. Inget man fryser ihop själv alltså liknande din is+köttbullevariant. Den lät rolig! Slickar hundarna mest eller tuggar de isen mer?

Jag brukar gå upp till Sib*lla och köpa en bägare med vanilglass åt hunden och en bägare med gott åt mig, sen sitter jag vid ett bord och matar honom med sked.:o

Gissa om folk skrattar. Vissa tycker att det är gulligt och att matte är såååå snäll.:D

GaurdianAngel skrev:

Dom får ett halv kilo klass per hund o ligga o mysa med generös eller snål inte vet ja men gott tycker dom det är iaf.

mina brukar få det sista av min glass, annars gör jag egen isglass till jyckarna med massa gottigt i.

Ishtar skrev:
Klass är frusen hundmat, ligger i korvar (samma förpackning som färdigkokt risgrynsgröt typ) man kan tex såga itu en sån och ge på sommaren. Inget man fryser ihop själv alltså liknande din is+köttbullevariant. Den lät rolig! Slickar hundarna mest eller tuggar de isen mer?

:o Ooh, läste visst galet. Vet mycket väl vad klass är då jag själv har gett mina hundar det som foder. :D

Min variant är i alla fall väldigt populär. De slickas och tuggar så det står härliga till.

Då får Du vinka till oss! Vi (jag och sambon) brukar också sitta på en bänk med en egen glass i ena handen och en glassbägare i andra. Ur glassbägarna slickar två ivriga schäfrar.

Den enda glass som våra hundar får i sig är när de slickar tomma glasskartonger;) Men jag skulle aldrig köpa en hel glass till dem! Då använder jag hellre de pengarna till att köpa en extraglass åt mig själv :angel: Känns bara onödigt att ge dem socker.

Nope, ingen glass till vovvarna.
De är lika glada ändå!
Jag tror att ger jag en gång så bör jag ge alla gånger och den sitsen vill jag inte vara i.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 545
Senast: Cissi_ma
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 875
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 708
Senast: fixi
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
753
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur