Projekt arbete om distans

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare MyHero_Aragorn
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MyHero_Aragorn

hejsan det är så att jag tävlar distans och har därför valt att skriva mitt projekt arbete om distans, så nu undrar jag om det är någon som vet någon sida här på internet eller en bok eller något om vad en häst ska äta för att tegodose sig allt och få i sig tillräkligt av allting när man tävlar och sådan och även vad man som ryttare ska äta och hur man ska träna. Vore snällt för ja måste ha källförteckning på det så ja fick inte skriva hur jag gör om jag inte har något som bevisar det ex en internet sida.

Så snälla ni som vet någon sida. skriv!! Jag har Panik.

Tack på förhand

Sv: Projekt arbete om distans

Boken: Naturen som Ridhus av Elisabeth Hjortvid. Den finns att låna på biblioteket.

Kostråd för människor som sportar: www.uppladdningen.nu

En jättebra träningsbok som vänder sig till ryttare: "Ryttare är idrottare" av fälttävlansryttare Ulf Johansson. Många övningar och träningstips till ryttare. Inte dyr heller, du kan köpa den från http://www.idrottsbokhandeln.se/

Träningstips för distanshästar och ryttare i största allmänhet: www.distansryttaren.se Kolla länken "gamla nummer" där du kan se publicerade artiklar och beställa gamla nummer av tidningen.

Sedan finns det en del websidor om distans i största allmänhet där det kan finnas tränings- och kosttips. Kolla Bukefalos länkar och sök på distansritt.

hejsan det är så att jag tävlar distans och har därför valt att skriva mitt projekt arbete om distans, så nu undrar jag om det är någon som vet någon sida här på internet eller en bok eller något om vad en häst ska äta för att tegodose sig allt och få i sig tillräkligt av allting när man tävlar och sådan och även vad man som ryttare ska äta och hur man ska träna. Vore snällt för ja måste ha källförteckning på det så ja fick inte skriva hur jag gör om jag inte har något som bevisar det ex en internet sida.

Så snälla ni som vet någon sida. skriv!! Jag har Panik.

Tack på förhand

På den här sidan finns det en hel del information om distansridning! Är inte säker på att det står så mycket om utfodring men de länkar till flera andra sidor, så kolla vidare på de sidorna så hittar du säkert nått!
Lycka till med ditt arbete!

Oj, glömde visst att klistra in länken... http://www.nerikesdistansryttare.org/

Jag stänger denna tråd, men hänvisning till forumreglerna:
För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 172
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 547
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 011
Senast: fejko
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 204

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka