Programläsare

V

Valencia

I TR står det att ryttare har rätt att ha en programläsare. Vad menas med det i sin helhet???

Sv: Programläsare

Det menas att du får ha en person som läser (ropar) ut från programmet hur du ska rida helt enkelt. Endast vägarna.

kallstrom skrev:
Det menas att du får ha en person som läser (ropar) ut från programmet hur du ska rida helt enkelt. Endast vägarna.
Alltså typ "sväng där", "rätt upp vid C" etc medans man rider? Aldrig greppat det jag...haha

Nej, inte så. Programläsaren får bara läsa precis som det står i programmet. Alltså:
Vid A inridning i arbetstrav, vid X Halt, hälsning, framridnig i arbetstrav, vid C höger varv osv.

Programläsaren får inte använda egna ord eller andra anvisningar är de som står i programmet, och får absolut inte ge några ridanvisningar typ 'runda runt innerskänkeln'

Ylva skrev:
Nej, inte så. Programläsaren får bara läsa precis som det står i programmet. Alltså:
Vid A inridning i arbetstrav, vid X Halt, hälsning, framridnig i arbetstrav, vid C höger varv osv.

Programläsaren får inte använda egna ord eller andra anvisningar är de som står i programmet, och får absolut inte ge några ridanvisningar typ 'runda runt innerskänkeln'
Okej! Men programläsaren får alltså ropa ut detta medans man rider så att man hör?

Ja. Det är det den är till för. Har aldrig någonsin vart med om att det används men det är tillåtet.

kallstrom skrev:
Ja. Det är det den är till för. Har aldrig någonsin vart med om att det används men det är tillåtet.
Inte jag heller. Det var därför jag undrade...men att man missat det då...haha :rofl:

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 869
Senast: sweep
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar