V
Valencia
I TR står det att ryttare har rätt att ha en programläsare. Vad menas med det i sin helhet???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså typ "sväng där", "rätt upp vid C" etc medans man rider? Aldrig greppat det jag...hahakallstrom skrev:Det menas att du får ha en person som läser (ropar) ut från programmet hur du ska rida helt enkelt. Endast vägarna.
Okej! Men programläsaren får alltså ropa ut detta medans man rider så att man hör?Ylva skrev:Nej, inte så. Programläsaren får bara läsa precis som det står i programmet. Alltså:
Vid A inridning i arbetstrav, vid X Halt, hälsning, framridnig i arbetstrav, vid C höger varv osv.
Programläsaren får inte använda egna ord eller andra anvisningar är de som står i programmet, och får absolut inte ge några ridanvisningar typ 'runda runt innerskänkeln'
Inte jag heller. Det var därför jag undrade...men att man missat det då...hahakallstrom skrev:Ja. Det är det den är till för. Har aldrig någonsin vart med om att det används men det är tillåtet.