Proffsens sadlar

feel

Trådstartare
Vet att det funnits någon sådan här tråd tidigare, och jag har ett brinnande intresse för sadlar.

Sitter och kikar på bilder från Falsterbo, förut var det väldigt mkt Childeric men den trenden verkar ha lugnat sig lite? Patrik Kittel hade en sadel på Scandic som såg väldigt trevlig ut, någon som vet vad det är för nån?

Rider någon i Passier och Röösli? Någon ny sadeltrend som verkar vara på gång?

Sv: Proffsens sadlar

Har för mig han har en Anky?

Hennig såg jag några, och Tinne har väl en Röösli på Favourit. På de andra har hon Antares.

Antares är på god väg upp, finns några stycken i CHB's stall och Tinne har även någon har jag sett.

Antares är himla snygga tycker jag, särskilt modellen som Tinne har med alla sömmarna på kåpan.

Det kanske är en Anky? Hittade en bild där man ser den bakifrån på en av dressyrbloggarna, såg inte riktigt ut som en sådan? Men den såg himla "lagom" och trevlig ut.

Jag tyckte mig se att Patrik hade en Hennig som flera andra. Men det är fortfarande mycket Passier och svenskarna tycks fortfarande hålla sig till Childeric men också Equipe. Tinne rider som nämnts tidigare i Antares.

Var det en annan modell på Hennig än de man brukar se? Patriks sadel hade helt "vanliga" knästöd.

Tror faktiskt att jag bara har sett svenskar med Childeric, stämmer det?

Ja jag ska inte svära på det men som hastigast tyckte jag mig se att det var en Hennig med dubbla kåpor och vanliga knästöd, alltså inte den modell som har utanpåliggande stöd.

Ja svenskar är helt klart de mest Childeric-täta ryttarna. :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 796
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 481
Senast: Zewz
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 127
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar