olivialarsson
Trådstartare
Jag har ett halvblodssto på 14 år på foder. I vintras var det helt omöjligt att klippa henne, kom man närmare än 2 meter med klippmaskingen fick hon spel. Enligt ägaren, som är en väldigt go, trevlig, ärlig, riktig och noggrann person så har hon aldrig haft problem med att bli klippt tidigare. Ägaren har haft hästen sedan hon var 4 år, och det är bara de senaste fyra åren hon har blivit räddare och räddare i samband med klippning, och de två senaste åren har det inte gått att klippa henne alls. Ägaren säger att det inte har hänt något obehagligt eller något annat som skulle kunna trigga denna rädsla i samband med klippning vad hon har märkt.
Någon som har något bra tips på hur jag löser detta problem? Jag struntade i att klippa henne i vintras i och med att det gjorde henne så pass stressad. Jag har hört att vissa åker till veterinär för att få lugnande utskrivet så att de kan klippa hästen, men jag tycker inte detta är schysst mot hästen, så alla andra förslag mottages med öppna armar.
Någon som har något bra tips på hur jag löser detta problem? Jag struntade i att klippa henne i vintras i och med att det gjorde henne så pass stressad. Jag har hört att vissa åker till veterinär för att få lugnande utskrivet så att de kan klippa hästen, men jag tycker inte detta är schysst mot hästen, så alla andra förslag mottages med öppna armar.