Sv: problem: möta hundar??
Hur gör du då? För att få din hund att sköta sig i hundmöten? Är köttbulle roligare än hunden på andra sidan gatan?
Hundmöten kan vara svårt, men jag har först och främst lärt mina hundar hur man sköter sig i koppel. Man sliter inte och dra. Oavsett om man möter hund eller inte.
Och nej jag har inte haft några större problem med hundmöten eftersom mina hundar vet hur man uppför sig i koppel. Det har jag präntat in från början.
Och det är heller inte överdrivet svårt att lära en större hund heller.
Funkar köttbullar för er så är det bra, men jag vill inte att min hunds lydnad hänger på om jag har något tillräckligt gott i fickorna.
Ja vissa tål det till och med lite för bra. Vad gör man då? Slår ihjäl dem?
Jag lovar att du skulle kunna kunna säga till min hund hur mycket eller hårt som helst och hon skulle ändå vara mer intresserad av hunden på andra sidan gatan.
Men oftast när någon säger så här, så tyder det på att denne inte haft enorma problem med just dessa saker. Visst, man kanske har jagat ikapp en rymmande glad hund någon gång och sagt några väl valda ord, men om hunden skiter i mötande hundar bara för att du "vill att det ska funka" så hade den nog inte så stora problem med hundmöten från början.
Hur gör du då? För att få din hund att sköta sig i hundmöten? Är köttbulle roligare än hunden på andra sidan gatan?
Hundmöten kan vara svårt, men jag har först och främst lärt mina hundar hur man sköter sig i koppel. Man sliter inte och dra. Oavsett om man möter hund eller inte.
Och nej jag har inte haft några större problem med hundmöten eftersom mina hundar vet hur man uppför sig i koppel. Det har jag präntat in från början.
Och det är heller inte överdrivet svårt att lära en större hund heller.
Funkar köttbullar för er så är det bra, men jag vill inte att min hunds lydnad hänger på om jag har något tillräckligt gott i fickorna.