MagicaDeHex
Trådstartare
Jag har en vän som vi kan kalla J i tråden. Hon har en 5-årig islandsvalack som vi kan kalla T.
J har haft T i ca 10 månader och de första 3-4 månaderna gick allt på räls.
Men sen började det uppstå problem vid ridningen.
Det hela började vid uteritt på egen hand. T stannar,backar ,vänder och blir helt "ovändbar" och ruskigt stark och drar. J drar åt andra hållet och efter mkt kämpande går det. Men han bråkar hela uteritten.Tillsammans med andra hästar inga problem.
Samma problem börjar vid ridningen i paddock. Hon rider även för instruktör men denne har ej kunnat hjälpa. Hästen drar åt ett håll och J vill åt ett annat. HAn blir som en ostbåge och går sen på snedden
Sen började samma problem vid intag från hagen,men det lyckades vi hjälpas åt med genom att backa honom och sen framåt. Höll på så ett par ggr och nu går han bra. Hon kan även promenera med honom.
Igår red hon ut på ett islandsstånbett (?) och det gick bra. Han testade bara en ggn men kom ej runt och fortsatte sedan snällt.
Idag skulle hon rida med samma bett i paddocken. Gick inte alls bra.
Han har bra dagar,men de dåliga är fler
Jag vill så gärna hjälpa henne men har helt slut på ideér
NU vänder jag mig alltså till er bukefalister. HJÄLP
J har haft T i ca 10 månader och de första 3-4 månaderna gick allt på räls.
Men sen började det uppstå problem vid ridningen.
Det hela började vid uteritt på egen hand. T stannar,backar ,vänder och blir helt "ovändbar" och ruskigt stark och drar. J drar åt andra hållet och efter mkt kämpande går det. Men han bråkar hela uteritten.Tillsammans med andra hästar inga problem.
Samma problem börjar vid ridningen i paddock. Hon rider även för instruktör men denne har ej kunnat hjälpa. Hästen drar åt ett håll och J vill åt ett annat. HAn blir som en ostbåge och går sen på snedden
Sen började samma problem vid intag från hagen,men det lyckades vi hjälpas åt med genom att backa honom och sen framåt. Höll på så ett par ggr och nu går han bra. Hon kan även promenera med honom.
Igår red hon ut på ett islandsstånbett (?) och det gick bra. Han testade bara en ggn men kom ej runt och fortsatte sedan snällt.
Idag skulle hon rida med samma bett i paddocken. Gick inte alls bra.
Han har bra dagar,men de dåliga är fler
Jag vill så gärna hjälpa henne men har helt slut på ideér
NU vänder jag mig alltså till er bukefalister. HJÄLP