Problem med filmklipp!

Immer

Trådstartare
Någon som kan hjälpa en totalt oteknisk Immer?

Jag har lagt upp ett antal filmklipp i "Mina videoklipp", och när jag vill spela upp något av dem blir det bara en massa konstiga färger - som en tecknad film, ungefär.

Vad gör jag för fel?

Immer

Sv: Problem med filmklipp!

Låter som codec problem.
Codec är filer som tolkar och komprimera filmerna så de blir mindre men försöker inte förstöra kvaliten för mycket.

Om du inte har rätt codec så försöker programmet spela upp den, att den tror att den ska se ut så där när det igentligen är helt fel.

Det enklaste och smidigaste sättet är att ladda ner VLC från www.videolan.org/vlc

Det finns program som hjälper dig att läsa av vad det är för codec du behöver och så får du leta upp det och ladda ner det.
Kanske lite för avancerad och jobbigt för vissa personer.

Det finns sådana "codec pack" som innerhåller en massa codec men det kan ibland göra saken värre och man får in en hel del codec som man inte behöver samt att det kan sega ner datorn.

Tack, jag ska testa.

Jag kan plocka fram filmen när jag är i Movie maker och då fungerar den perfekt.
Men när jag går via "Mina videoklipp" och vill se filmen kommer den upp i Media Player och det är där den ser ut som tecknad film.

Immer

Jag laddade ner VCL - och nu fungerar det!
Jag har f ö varit riktigt duktig idag och bränt en hel del DVD-skivor ;)

Immer

Vad trevligt att det fungerar nu för dig :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 251
Senast: lizzie
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 197
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025