Prix d'Amerique 2006

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Prakas
  • Startdatum Startdatum
P

Prakas

Ärligt talat så är jag dåligt påläst på de franska hästarna,
men PdA tillhör ju ändå de stora slagen i travvärlden.
Och är därmed berättigad en egen tråd, eller hur? :D

Så, vad tror ni?
Vem vinner? Har svenskarna något att hämta? Vilka ska se PdA på plats?

Ordet är fritt!

Sv: Prix d'Amerique 2006

Får väl hålla en tumme för Super Light:smirk:

Hoppas Super light vinner för min vänns skull som passar honom

Senast ändrad av en moderator:

Har inte den blekaste vem som vinner,men jag o min äkta hälft ska dit iår. Blir första ggn vi åker så det ska bli en upplevelse.

Jag har ingen som helst aning om vem som vinner.
Jag har bara en innerlig, förtvivlad, önskan om att Scarlet Knight på något mirakulöst vis ska finna formen och visa alla vart skåpet ska stå! :D

Jamen nu kom jag ju på en som jag håller tummarna för: Gigant Neo
Gillar den hästen skarpt.

via skrev:
Kazire De Guez

Hoppas det..:d
Men dom allra största kommer nog inte så jag tror att PdA blir lite utvattnad.
Skulle gärna velat ha sett "kannibalen" i superform.:d
Kesaco Phedo är ju också en profil i dåligt skick.:(

Vi ska nog i alla fall åka ner.

AM (förrädaren som står vid den franska hejarklacken..)

Som Gotlänning så håller jag alla tummar och tår för Super Light. :banana:
Men det skulle inte förvåna mig om Bazire väljer att köra Kazire De Guez, och då vinner säkert Kesaco Phedo...
Fast om Kannibalen hinner komma i form så är han nog inte helt lätt att ta!

Tror att vårt "bästa" hopp heter Gigant Neo:bump:
Men det är ett av världens tuffaste lopp att både köra och att starta i ....Men Stefan har ju matchat för detta och tror inte att han lämnat så mycket åt slumpen.
Tycker att det verkar lite stressigt runt Jaggen, men om man som tränare vet att hästen inte är helt 100 så borde han ju inte starta vecka efter vecka utan kanske träffa veterinär typ...:confused: Annars verkar det ju som att Bazires Kazire de Guez och "gubbens" Mara Bourbon verkar vara de franska hoppen.
OM nu inte Gallier hittar "nyckeln":angel:
Blir kanske bra ur svensk synvinkel????:banana:

Världseliten verkar mer sliten och urvattnad än på mycket länge.Nästan beredd att hålla med Thomas Nilsson.Malabar Circle Ås efter en supersmygresa?

Jag håller i alla fall på Circle :d , då en bekant till mig har haft honom som passhäst hos Båth :bump:

Öppet i år, många som mest är dåliga. Jaggen verkar ju få det jobbigt att komma i form. Men det skulle väl inte förvåna annars om Mara Bourbon vinner, någon fransman brukar ju alltid vara i sitt livs form. Annars vore det ju hemskt roligt om Super Light kunde få sätta pricken över iet. Hästen som aldrig får ett riktigt erkännande.

AK47Kalashnikov skrev:
Men det skulle inte förvåna mig om Bazire väljer att köra Kazire De Guez, och då vinner säkert Kesaco Phedo...

Om du med det menar att Stephane Delasalle skulle vara en så mycket bättre kusk än Bazire är du nog rätt ensam om att tycka det.

Jean-Michel Bazire är en mycket duktig kusk, Frankrikes bäste enligt mig.

Jag tror på Kazire De Guez, med Bazire i vagnen blir han svårslagen, han kommer att bli favorit. En Jeanbat du Vivier i full form lär visst vara rätt bra. Jag är väldigt svag för förra årets tvåa, Ilster d'Espiens. Joyau d’Amour verkar också vara i bra form. Sen har vi Mara Bourbon, Jardy (om han är med, han är väl inte valack?) Kesaco Phedo tror jag inte lyckas tjäna tillräckligt mycket pengar för att få starta. Jag du Bellouet verkar ofräsch (lika bra han inte är med, kretsen runt honom verkar tämligen osympatiska) Kanske kan Niky tjäna fina pengar, men han är nog för ung för att vinna, nästa år kanske?

Av svenskarna tror jag mest på Gigant Neo. Scarlet verkar inte vilja något alls framför sulky så honom tror jag inte.

Super Light stod 25 meter före Mara Bourbon när de löpte dött lopp. Han får svårt att vinna men kan nog tjäna fina pengar igen. Får Triton Sund vara med kan han vara näst bäst av svenskarna.

Mitt tips: Ilster d’ Espiens!

Senast ändrad:

solros skrev:
Scarlet verkar inte vilja något alls framför sulky så honom tror jag inte. !

Spekulerar vildt.. Tänk om Scarlet vinner montéloppet o tänder till, vinsten ger honom blodad tand... hmmmm.. det skulle vara ett korsdrag inför >PdA!

Han gick ju väldigt bra i Prix de Cornulier förra året men gick inget i Prix d'Amerique då. Inget konstigt med det, att debutera i monté i världens tuffaste montélopp och kanske göra sitt livs lopp och sedan, bara en vecka senare, gå ut i Prix d'Amerique måste ju vara helt döfött. Efter en sådan tömning i montélopp som han gjorde då skulle han inte startat på nästan en månad om det varit min häst...

Det är mycket få hästar som klarar att dubbla, en fräsch Jag du Bellouet är en av dem. Men det blir ingen dubbel i år.

solros skrev:
Han gick ju väldigt bra i Prix de Cornulier förra året men gick inget i Prix d'Amerique då. Inget konstigt med det, att debutera i monté i världens tuffaste montélopp och kanske göra sitt livs lopp och sedan, bara en vecka senare, gå ut i Prix d'Amerique måste ju vara helt döfött. Efter en sådan tömning i montélopp som han gjorde då skulle han inte startat på nästan en månad om det varit min häst...

Det är mycket få hästar som klarar att dubbla, en fräsch Jag du Bellouet är en av dem. Men det blir ingen dubbel i år.

Jag skulle aldrig göra så mot min häst... men han fick ju en sen skada sen oxå i ett framben...."transportskada!?!?" som det viskades mycket om i "montélägret"....

Tror den hästen har tappat sugen o är helt borträknad, men man vet aldrig....

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 805
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Tänkte att vi kanske skulle uppskatta en lek för att ljusa upp i mörkret (bildligt och bokstavligt talat). Leken är en teaterövning och...
Svar
15
· Visningar
987
Senast: Araminta
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 455
Senast: Loons
·
  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
100 054
Senast: Mammas
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka