Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Sockerbit har skrivit att hon vill lasta 650 kg, det torde lämna 850 i egenvikt.En transport som väger 650kg hade jag inte kört med, vill ha en mer stabil.
Behöver lite idéer om prisvärda transporter, bilen får dra 1500 kg. Gärna låg egenvikt så jag får lasta åtminstone en 650 kg.
Tänk om, de har en egenvikt på runt ett ton och då blir det inte mycket lastvikt kvar.Jag tänker ett nedtypat Star Industrier XR3000........
Tänk om, de har en egenvikt på runt ett ton och då blir det inte mycket lastvikt kvar.
@Sockerbit - om du tänker bort sadelkammare, fronturlastning och annat utöver basic så lär inte vikterna vara ett problem och då är det ju bara att läsa annonser och se vad du gillar.
Men att det är nedtypat gör ju inte själva släpet lättare. Däremot blir det mindre lastvikt kvar.Fast jag skrev nedtypat
Jag har själv fått låna just ett sådant som varit nedtypat till 1 500 kg totalvikt.
Men att det är nedtypat gör ju inte själva släpet lättare. Däremot blir det mindre lastvikt kvar.
Tänk om, de har en egenvikt på runt ett ton och då blir det inte mycket lastvikt kvar.
Fast jag skrev nedtypat
Jag har själv fått låna just ett sådant som varit nedtypat till 1 500 kg totalvikt.
Det finns xr3000 som är aluminium men de tillverkades bara 2 år så de är ju inte så lätta att få tag på.Jo, det vet jag. Men åtminstone det exemplaret jag använde, hade trots nedtypningen, typ 700 kg i lastvikt. Och TS ville väl ha 650 kg om jag förstod det rätt?
Det finns xr3000 som är aluminium men de tillverkades bara 2 år så de är ju inte så lätta g på.
De andra har som sagt en tjänstevikt på runt 1 ton och då är det ju bara att räkna på fingrarna.