Prissätta soffa

pepp

Trådstartare
Jag kommer att sälja min soffa inom 2 månader p.g.a flytt.
Men vad tar man egentligen för en soffa? Det är en fin grå soffa med lös divan från Ikea och nypris var 5000 kr.

Soffor har väl inte direkt bra andrahandsvärde?
Den är 2 år gammal och i bra skick.
 
Jag kommer att sälja min soffa inom 2 månader p.g.a flytt.
Men vad tar man egentligen för en soffa? Det är en fin grå soffa med lös divan från Ikea och nypris var 5000 kr.

Soffor har väl inte direkt bra andrahandsvärde?
Den är 2 år gammal och i bra skick.
Inte mkt. Jag köpte en beg soffa där nypriset var 3-4 ggr så mkt som din, för 1900.. Och då var annonsen utlagd sedan ett tag tillbaka..
 
Tänk också på att det som är rätt prissatt på Blocket ofta blir sålt ganska fort, de som begär för mycket är de annonser som blir kvar.

Sant!
Jag funderade på 2000 kr. Men innerst inne så undrar jag om det kanske är för högt... har ju sett soffor för 500 kr emellanåt.
 
Vi fyndade en MIO soffa (U-formad) i nyskick för under halva butikspriset på Blocket.
Den kostade 14k i butik och vi gav 6k för den. Såg ut som ingen någonsin ens suttit i den.

Så ja man kan fynda :) Vill du få den såld skulle jag säga 1500 och hoppas på att nån nappar :)
 
Jag kommer att sälja min soffa inom 2 månader p.g.a flytt.
Men vad tar man egentligen för en soffa? Det är en fin grå soffa med lös divan från Ikea och nypris var 5000 kr.

Soffor har väl inte direkt bra andrahandsvärde?
Den är 2 år gammal och i bra skick.

Jag "köpte" min soffa för 100kr, nypris ca 7000kr...
Folk skänker bort sina "gamla" soffor eftersom de inte har någon stans att förvara de när de köper nya och vill ha bort de fort, därav dåligt andrahandsvärde.
 
2000 tror jag att du kan ta för en sån soffa, lite beroende på vart i landet du bor :)
För 1500 är det ofta lång kö i våran lokala köp och sälj-grupp på Facebook (men om nån faktiskt köper, det vet jag ju inte) :)
Jag kommer att sälja min soffa inom 2 månader p.g.a flytt.
Men vad tar man egentligen för en soffa? Det är en fin grå soffa med lös divan från Ikea och nypris var 5000 kr.

Soffor har väl inte direkt bra andrahandsvärde?
Den är 2 år gammal och i bra skick.
 
Divansoffor går lite lättare på den Facebook- Köp och sälj som jag är med på men kan även vara svårt. Skulle nog ta max 1000, du vill nog ha bort den snabbt pga flytten så skulle nog lägga mig vid 500. Soffor har verkligen inget högt andrahandsvärde. Här tröttnar många på att försöka sälja och ger bort den till första bästa.
 
Jag hade satt ut den för 1500kr så finns det lite prutmån.
Surt om man lägger ut den för 100kr och folk prutar en femhundring
 
Men alltså, efter att ha skummat lite på Blocket med sökord divan, så verkar ju tom 2500 hamna bland de billigare. De flesta ser ut att ligga på runt 4000 :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
704
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 137
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 822
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp