Pris på foder och försäkring?

Sv: Pris på foder och försäkring?

Betalar 150 ca för en hund/månad (sveland) och drygt 500 i mat för båda. De äter Robur performace.

Fast mina 25-kilospluttar kanske inte räknas som stora hundar :D

Senast ändrad:

Nej Sveland ger inte rabbat på fler djur man har. Teckna på Jääkäri där förra veckan o fråga just det om vad det blir för skillnad med 2 till 3 hundar det ger inget svara hon men då finns del kennel försäkring svara hon.

Hmm, det beyder alltså att jag har 4 djur försäkrade där och det går bara på 375, passar mig alldeles utmärkt. :)

Jag har en Leonbergerhane på 2 år & 4 månader (67-70 kg).

Försäkringskostnad/månad: 336:- (IF)
Mat/månad: ca. 400:- (Fodax färskfoder)

Leonberger modell större-

RC:s allergifoder som är det enda hon tål, går på 600-700 per månad tror jag.

Försäkring Folksam upp till 40k vet vård och liv för 9k, ligger på ca 300 per månad.

Betalar ca 500 kr/mån för foder (Robur)
Försäkrad i IF VeterinärXtra ca 200 kr/mån

Nej det är en helt vanlig försäkring, plockade t o m bort livdelen för att kunna få ner premien lite, innan var den ÄNNU dyrare!

Nu har hon; Bas vet vård, självrisk 1100 + 10% rörlig, självriskperiod 125 dgr. Vi har dessutom klubbrabatt.

Schäfern är mkt billigare trots att han har samma försäkring.

Är på G att byta försäkring nu till rottisen, schäfern får stanna eftersom han är äldre och har en rätt lång sjukdomshistoria bakom sig.

Rottisar är dyrare eftersom de har sämre statistik på skador o sjukdom, enligt Agria i a f.

Jag Har en Rottis snart 2 år
Sveland , vetvård 40 000- Liv 10000
självrisk 1400kr på 25%
kom inte ihåg vad jag betalar nu. ca 2300- år
Rottisen är en dyr ras att försäkra.

Mat Best in Show Lamm o Ris 275-säck 15 kg
i mån

Foder:
Royal Canin medium Sensible ( ca 200:-/mån ) samt frysta kycklingklubbor- och vingar.

Försäkring:
Folksam: Vetrinärvård 40.000:- samt livförsäkring för 11.000:-, jag tror att jag betalar ca 3000 året för Zaga, men minnet sviker.

Senast ändrad:

Loka jaktgolden.

Försäkring ca 250kr/mån i Agria. Vanlig basförsäkring då hon ändå inte var försäkrad när jag övertog henne. Livförsäkrad 9000kr.

Foder: standardt (kanonbra...!). 15kg ca 470kr, räcker nästan två månader.

Fiddeli äter för kanske 200 kronor i månaden. Jag köper ofta ganska billiga foder som jag tycker funkar bra.

Försäkringen går på 1700 om året nånting.

Loka och Fortune (ca 32 kg hund på varje, men med ganska stort energibehov) käkar färskfoder, de äter för ca 760 kr tillsammans, dvs 360 per hund/månad.

Sen har jag dem försäkrade i If (ringde runt och det passade mig bäst) men 40'000 i vetvård och ca 20'000 o livvärde, detta betalar jag ca 230 kr/hund/månad.
If har då fast självrisk som jag ansåg var en stor fördel...

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 162
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 472
Senast: tanten
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
875
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 513
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V