Men det var ju Richard som fick makten?
Jag har inte reagerat på något specifikt. Derring_Do är först ut med sin röst, det är en tunn teori, och personligen tycker jag inte Snurrfian gör sig förtjänt av den riktigt. Jag tolkar det som att hon "vet" att the Tudors var maktgalna. Alltså att hon har andra källor på det än den här leken, som jag snarare tolkar att Derring_Do tolkat det som sas. Men alldeles oavsett hade det inte hänt något annat, så jag förstår ändå DD's röst.
Vilket får mig att reagera på nedan inlägg.
Emtherlia tycker att Derring-Do gör det enkelt för sig, men samma sak kan väl sägas om Emtherlia då som själv röstar med en rätt enkel teori på någon som röstat först, och när det inte hänt något i leken.
(Krya på dig Emtherlia)
Hemlig röstar som nr 2, på LenaH. En rätt tunn teori den med. Liksom med DD känner jag att eftersom det var så tidigt "ursäktar" det lite den tunna teorin.
Och då börjar jag fundera på cirkus, som ju är något av en veteran, att hon reagerar på hemligs enkla röst och inte visar på förståelse för hur jäkla svårt det är att få fram en välbyggd teori tidigt dag 1.
Ska fnula lite.