Prinsarna i Towern (Ulvspel)

Alltså - ju mer jag tänker på det så förstår jag inte varför Emtherlias domedagsscenario skulle göra henne ond och tycker nog att quarter4ever snurrat ett extra varv i onödan och det gör mig lite misstänksam för det känns som om q då försöker komma med en mer avancerad teori än hon egentligen har och det luktar lite ludet.

LenaH röstar på quarter4ever

Nu tycker jag du känns jätteskum som är ute i god tid! :eek: :D

Jag funderar dock på varför det skulle göra @Emtherlia ond?
Antingen tänkte hon inte hela vägen eller så försöker hon kollra bort oss menar du? Men på vilket sätt gynnar det onda sidan nu i DL1? Eller på vilket sätt menar du att det indikerar ondska?
Hajar inte?
Ja jag vet att det är ovanligt för mig . men faktiskt inte alltid jag är ute i sista stund- har ju försökt bättra mig på den punkten :)

Jo om Entherlia är ond så kan det ju vara en agenda för henne att få alla andra att inte tro på att det kan vara 3 ulvar i lyan från stat? För att det inte skulle vara rimligt med 5 onda om Puckeltyggen väljer att spela som ond... men då är det ändå "bara" 4 onda som räknas i vinstvillkoren. Så folk räknar med mindre onda än det kan vara? Iaf har jag själv ofta gjort så som ond (avd som man känner sig själv känner man andra)
Absolut att hon kan bara ha missat det att onda tvillingen inte räknades med i så fall, men det var det enda som jag hade regaerat lite på och därför landade min röst på henne idag

Jag tycker egentligen inte att så mycket nytt har tillkommit sedan jag skrev sist, mest röster-på-röster som ni skriver.

Jag väljer att rösta tidigt då jag mår piss och vågar inte vänta ifall jag däckar och missar DL.

Emtherlia röstar på Derring-Do med motiveringen att jag tycker hon gör det lite enkelt för sig genom att tro att svaren på den hypotetiska frågan ska visa vilka som är onda. se citat nedan.

Detta känns dock som det mest distinkta för mig just nu, att hugga på ett ganska oskyldigt inlägg som både jag (och flera andra, vad det verkar) tvärtom fått en ganska bra vibb från.

Modest röstar på Emtherlia

Gabby_Ossi röstar på Emtherlia

För jag tycker hennes teori mot Derring-Do är motsägelsefull. Derring-Do var den som när rösten lades var den som hade lagt mest tid på att gå igenom det som faktiskt fanns i leken (obligatoriska frågan) och då tycker EM att hon gör det enkelt för sig?

Röstlista DL1
16.22 Derring-Do röstar på Snurrfian
17.59 hemlig röstar på LenaH
19:03 cirkus röstar på hemlig
19:57 Emtherlia röstar på Derring-Do
21:03 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:23 Idahoe röstar på Quarter4ever
21:25 LenaH röstar på quarter4ever
21:26 Modest röstar på Emtherlia
21:27 Gabby_Ossi röstar på Emtherlia

Emtherlia: 3

Q:2
Snurrfian: 1
Lena:1
Hemlig: 1
DD: 1

Kvar att rösta:

Snurrfian
Bollen__
Sasse

Men det var ju Richard som fick makten? ;)

Jag har inte reagerat på något specifikt. Derring_Do är först ut med sin röst, det är en tunn teori, och personligen tycker jag inte Snurrfian gör sig förtjänt av den riktigt. Jag tolkar det som att hon "vet" att the Tudors var maktgalna. Alltså att hon har andra källor på det än den här leken, som jag snarare tolkar att Derring_Do tolkat det som sas. Men alldeles oavsett hade det inte hänt något annat, så jag förstår ändå DD's röst.

Vilket får mig att reagera på nedan inlägg.

Emtherlia tycker att Derring-Do gör det enkelt för sig, men samma sak kan väl sägas om Emtherlia då som själv röstar med en rätt enkel teori på någon som röstat först, och när det inte hänt något i leken.

(Krya på dig Emtherlia)

Hemlig röstar som nr 2, på LenaH. En rätt tunn teori den med. Liksom med DD känner jag att eftersom det var så tidigt "ursäktar" det lite den tunna teorin.
Och då börjar jag fundera på cirkus, som ju är något av en veteran, att hon reagerar på hemligs enkla röst och inte visar på förståelse för hur jäkla svårt det är att få fram en välbyggd teori tidigt dag 1.

Ska fnula lite.
Äsch, kommer inte fram till något vettigt. Citerar mig själv för jag har lite tid och skriver från fånen.

Sasse röstar på cirkus

Jäkla skräptelefon. Får inte bort fetningen! Teori: För att hon hakar på hemligs tunna röst, se ovan.

Röstlista DL1
21:27 Sasse röstar på cirkus

Q:2
Cirkus: 1

Kvar att rösta:

Snurrfian
Bollen__

Idahoe går igenom rollerna, och funderar över dem, det gör henne varken god eller ond. Q röstar ovanligt tidigt och det får mig att fundera på om hon skulle kunna vara ulven i fårakläder och lägger mer fokus på den "riktiga" rösten. LenaH erkänner att hon slarvläser roll listan men å andra sidan så röstar hon inte på mig utan snarare försvarar mig vilket gör att jag vill hålla henne både åt det onda och det goda hållet. ;)
Emmerthalia lägger en enkel röst på Derring-do och jag tycker att även Cirkus gör det lite enkelt för sig.
Men den jag ändå funderar mest på just nu får lov att bli Q, Snurrfian röstar Quarter4ever eftersom jag tror att hon kan vara ulven i fåra kläder och därför lägger en tidig "lätt" röst som ändå inte räknas.

Herregud jag hann få in något i tid åtminstone, jag återkommer med lite mer tankar efter maten! Jag hade tänkt att ha gott om tid ikväll. :meh:

Röstlista DL1
21:29 Snurrfian röstar Quarter4ever

Q:3

Kvar att rösta:

Bollen__

Röstlista DL1
21:29 Snurrfian röstar Quarter4ever

Q:3

Kvar att rösta:

Bollen__

:nailbiting:

Ja jag vet att det är ovanligt för mig . men faktiskt inte alltid jag är ute i sista stund- har ju försökt bättra mig på den punkten :)
Jag skojade bara! :p

Jo om Entherlia ör ond så kan det ju vara en agenda för henne att få alla andra att inte tro på att det kan vara 3 ulvar i lyan från stat? För att det inte skulle vara rimligt med 5 onda om Puckeltyggen väljer att spela som ond... men då är det ändå "bara" 4 onda som räknas i vinstvillkoren. Så folk räknar med mindre onda än det kan vara?
Absolut att hon kan bara ha missat det att onda tvillingen inte räknades med i så fall, men det var det enda som jag hade regaerat lite på och därför landade min röst på henne idag
Men jag kanske är korkad nu men jag förstår egentligen inte vad som är så himla gynnsamt med att goda tror lyan är mindre än vad den är?
Iaf inte så här tidigt när det är i princip omöjligt att veta iom att det finns konstiga specialroller (ja jag HAR läst rollistan. Lite grann iaf. Översta raden var om Richard :p)

Och nu ser jag att det var fler som röstade på dig men inte av samma anledning. Spännande!

Alltså - ju mer jag tänker på det så förstår jag inte varför Emtherlias domedagsscenario skulle göra henne ond och tycker nog att quarter4ever snurrat ett extra varv i onödan och det gör mig lite misstänksam för det känns som om q då försöker komma med en mer avancerad teori än hon egentligen har och det luktar lite ludet.

LenaH röstar på quarter4ever

alltså jag tycke inte alls att jag ville få det till att det skulle vara en mer avancerad teori? jag tycker det är väldigt enkelt av dig att lägga rösten på mig , en andra röst dessutom?

Men jag kanske är korkad nu men jag förstår egentligen inte vad som är så himla gynnsamt med att goda tror lyan är mindre än vad den är?
för att om man i hjärnan tror att det är två i lyan så letar man inte efter en 3:e?
Och det är ofta då som man blir rejält överraskad och nästan måste börja om när leken inte tar slut som förväntat när de ulvar man trodde det fanns har blivit lynchade?

alltså jag tycke inte alls att jag ville få det till att det skulle vara en mer avancerad teori? jag tycker det är väldigt enkelt av dig att lägga rösten på mig , en andra röst dessutom?
Jag märkte faktiskt inte att jag la en andraröst, jag var rätt inne i mitt skrivande just då faktiskt. :o

för att om man i hjärnan tror att det är två i lyan så letar man inte efter en 3:e?
Och det är ofta då som man blir rejält överraskad och nästan måste börja om när leken inte tar slut som förväntat när de ulvar man trodde det fanns har blivit lynchade?
Jamen inte dag 1! :)
Och jag tycker nog att vi är rätt förbi att goda lutar sig tillbaka och tror att saken är biff?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 744
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka