Prinsarna i Towern (Ulvspel)

jag vill vara Carl Bildt...... :o

Just sayin:
"Sweden? Terror attack? What has he been smoking? Questions abound."
eller
"Last year there were app 50% more murders only in Orlando/Orange in Florida, where Trump spoke the other day, than in all of Sweden. Bad."
nänänä den rollen har jag redan snott! :p

Nått annat än OT.
Läste igenom Sasses inlägg, och tycker inte alls att hon känns lika blank längre. Hon resonerar ju vettigt. :o Jag kan ju inte ha läst ordentligt.
DD, jag har verkligen svårt att se att hon skulle vara ond. Men visst alla kan ju luras.
Och då är ju frågan, Snurris. Jag tycker hon känns så vettig men är det för att hon resonerar vettigt eller är ond och vet vilka dom goda är?
cirkus, lagt lite knepiga röster. Får mig att fundera om hon är fårulven utifrån rösterna, men annars är hon ju vettig så det känns lite lite att basera det på det.
Modest, svårt när man inte lekt ihop tidigare, tycker att hon är lite skum och funderar om det kan ha varit en ond och en god men isåfall borde jag kanske kika mer på de som röstade på hemlig. hmm. Den tanken hade jag inte tänkt hela vägen.

Det är två namngivna goda roller kvar, + okänt antal bybor.
Fårulv + okänt antal ulvar.
Det kan stå 3-3 om det är en bybo och två vanliga ulvar (fast då skulle det ju varit 5 onda med Richard, 4 med tvillingen, tja kanske rätt rimligt?)
Eller 4-2, då bör det finnas två bybor..

UPPDATERING!

Gryning över London år 1483. En kvinna tömmer avloppshinken i rännstenen. Stanken skingras snart, för det regnar och vattnet sköljer bort spåren av vad som hände under natten.

Vad hände under natten då? Ja, ungefär samma som hände i Sverige i fredags - det vill säga: absolut ingenting! Och eftersom vi befinner oss på medeltiden är fake news inte uppfunna ännu och det finns inga sociala medier att spekulera i. Så - the show must go on!

DL4: 21.30!

Här närde man en liten förhoppning att få åka till Frankrike men det gick visst ingen båt den här gången. Jag är lika osäker som igår på vilka som är ulvar, cirkus, sasse, modest ligger en aning före bollen och minst misstänker jag derring do men minst en till måste vara god. Jag undrar om det ändå inte kan vara cirkus som är en av dem som luras. Hennes sätt att rösta på em med motiveringen att det ändå var kört skaver lite. Men det är svårt att få överblick när jag läser från mobilen.

Jag trodde vi var körda efter lynchen igår, men då kör vi väl ett varv till:
Snurrfian röstar: quarter4ever - hemlig - hemlig
cirkus röstar: hemlig - Emtherlia - Snurrfian
Sasse röstar: cirkus - Emtherlia - hemlig
bollen__ röstar: (Gabby_Ossi) - hemlig - Sasse
Modest röstar: Emtherlia - Emtherlia - hemlig

Överlag ganska ful röststatistik, den enda som röstat på någon vi vet är ond är Snurrfian, och vid den tidpunkten var det ingen mer än q själv som kunde veta det. Snurrfian plockade visserligen lite pluspoäng genom att inte vilja följa drevet mot Emtherlia, men samtidigt var hon villig att följa drevet mot hemlig igår. cirkus gjorde tvärt om och följde drevet mot Emtherlia men inte det mot hemlig, utan la istället en uddaröst (hur nu det skulle gynna goda sidan). Att både Snurris och cirkus verkar vilja hålla mig god gör mig inte mindre nojjig. bollen__ hade ganska smygande närvaro fram till igår, men har spottat upp sig och stärkt sina aktier under natten med teorier. Samtidigt lade även hon en uddaröst igår. Modest har gjort tvärt om, hon förklarade att hon förstog att bristen på teorier var misstänkt men kom ändå bara med ett torftigt röstinlägg, inget mer. Som god borde man väl ändå i det läget åtminstone försöka få fram sina tankar, även om de bara består av "jag är osäker på alla därför att..."? Å andra sidan kan jag väl knappast klandra modest för att rösta på hemlig som ställningen var då. Sasse gjorde det också lätt för sig igår, verkade nöjd med att driva mot hemlig och ignorera övriga spelare. Sedan tycker jag iofs att hon har skrivit vettigt genom leken, men hon har inte precis bidragit med egna teorier utan nöjt sig med att hålla med i eller säga emot andras.

Sasse gjorde det också lätt för sig igår, verkade nöjd med att driva mot hemlig och ignorera övriga spelare. Sedan tycker jag iofs att hon har skrivit vettigt genom leken, men hon har inte precis bidragit med egna teorier utan nöjt sig med att hålla med i eller säga emot andras.
Vadå verkade nöjd? Och ignorera övriga spelare? Cirkus och hemlig är de två jag hann teoria om igår och då är det väl inte så konstigt att jag röstar på en utav dom. Jag misstänkte dessutom båda, men uppenbarligen hade jag fel om hemlig...

Tycker du verkligen inte att jag kommit med några egna teorier alls, bara hållit med/ifrågasatt andra? Jag har inte varit så aktiv i leken (och varken vill eller har möjlighet att vara mer aktiv i ulvlekar), det gör också att teoriandet blir aningens lidande, men jag tycker fan att jag har teoriat en del ändå.

Vadå verkade nöjd? Och ignorera övriga spelare? Cirkus och hemlig är de två jag hann teoria om igår och då är det väl inte så konstigt att jag röstar på en utav dom. Jag misstänkte dessutom båda, men uppenbarligen hade jag fel om hemlig...

Tycker du verkligen inte att jag kommit med några egna teorier alls, bara hållit med/ifrågasatt andra? Jag har inte varit så aktiv i leken (och varken vill eller har möjlighet att vara mer aktiv i ulvlekar), det gör också att teoriandet blir aningens lidande, men jag tycker fan att jag har teoriat en del ändå.
Jag har full förståelse för att man kan ha tidsbrist, och jag inser att vi nog har rätt olika spelstil, men jag får liksom inget grepp om dig. Du tycker cirkus är skum bla. för att hon röstade på hemlig när hemlig bara spelade lika skumt som vanligt, samtidigt röstade du sen på hemlig för att hon spelade lika skumt som vanligt? Och jag har inte en susning om vad du tror om övriga spelare, mer än att du inte tror jag är siad. Det gör det fruktansvärt svårt för mig att placera dig, så jag hoppas du hinner skriva lite mer idag. :)

Jag har full förståelse för att man kan ha tidsbrist, och jag inser att vi nog har rätt olika spelstil, men jag får liksom inget grepp om dig. Du tycker cirkus är skum bla. för att hon röstade på hemlig när hemlig bara spelade lika skumt som vanligt, samtidigt röstade du sen på hemlig för att hon spelade lika skumt som vanligt? Och jag har inte en susning om vad du tror om övriga spelare, mer än att du inte tror jag är siad. Det gör det fruktansvärt svårt för mig att placera dig, så jag hoppas du hinner skriva lite mer idag. :)
Ja, jag reagerade på att cirkus röstade på hemlig dag 1, en enkel röst för en så pass erfaren spelare som cirkus, på någon som gör sitt bästa att teoria när det knappt hänt något i leken. Det var det jag reagerade på. Sedan kom LenaH in och skrev att hemlig brukar få röster. Det vet jag inget om, jag är inte med och leker så ofta och läser inte heller lekar jag inte är med i. Jag röstade på hemlig igår för att det kommit in andra saker från henne som jag inte fick ihop. Att hon lätt får röster och anses skum antar jag gäller oavsett roll? Jag leker som sagt inte ofta och har noll koll på hur andra brukar leka.

Huruvida du kan vara siad eller inte vet jag inte, men det citatet cirkus (?) kom med är åtminstone inte något jag reagerat över.

Det verkar ha blivit vanligare att man ska teoria om alla deltagare typ varje dag numera, det är inget jag är van med. Jag brukar främst teoria om de jag misstänker, och mot lekens slut (när det är mindre deltagare) gå igenom alla. Det är inte så många kvar nu iofs, och jag har nog lite tid över till i em/kväll så jag kan teoria mer.

Jag trodde vi var körda efter lynchen igår, men då kör vi väl ett varv till:
Snurrfian röstar: quarter4ever - hemlig - hemlig
cirkus röstar: hemlig - Emtherlia - Snurrfian
Sasse röstar: cirkus - Emtherlia - hemlig
bollen__ röstar: (Gabby_Ossi) - hemlig - Sasse
Modest röstar: Emtherlia - Emtherlia - hemlig

Överlag ganska ful röststatistik, den enda som röstat på någon vi vet är ond är Snurrfian, och vid den tidpunkten var det ingen mer än q själv som kunde veta det. Snurrfian plockade visserligen lite pluspoäng genom att inte vilja följa drevet mot Emtherlia, men samtidigt var hon villig att följa drevet mot hemlig igår. cirkus gjorde tvärt om och följde drevet mot Emtherlia men inte det mot hemlig, utan la istället en uddaröst (hur nu det skulle gynna goda sidan). Att både Snurris och cirkus verkar vilja hålla mig god gör mig inte mindre nojjig. bollen__ hade ganska smygande närvaro fram till igår, men har spottat upp sig och stärkt sina aktier under natten med teorier. Samtidigt lade även hon en uddaröst igår. Modest har gjort tvärt om, hon förklarade att hon förstog att bristen på teorier var misstänkt men kom ändå bara med ett torftigt röstinlägg, inget mer. Som god borde man väl ändå i det läget åtminstone försöka få fram sina tankar, även om de bara består av "jag är osäker på alla därför att..."? Å andra sidan kan jag väl knappast klandra modest för att rösta på hemlig som ställningen var då. Sasse gjorde det också lätt för sig igår, verkade nöjd med att driva mot hemlig och ignorera övriga spelare. Sedan tycker jag iofs att hon har skrivit vettigt genom leken, men hon har inte precis bidragit med egna teorier utan nöjt sig med att hålla med i eller säga emot andras.

Jag tror ju att du är god eftersom jag tycker det ser ut som om Ida har siat dig - du blir misstänksam,är det för att du tror att jag vill smöra in mig? Jag själv tycker att det är bättre att goda känner till åtminstone en annan god. Att tvillingen som rimligtvis borde vetat om ängeln (om den skyddade sig själv första natten) och inte har outat det ser jag som självklart.

Igår så försökte jag resonera att blickarna var åt fel håll i lynchen - tyvärr så lyckades jag och bollen__ rösta på varsin person till slut. Det hade iofs inte gjort någon skillnad eftersom hemlig hade ett övertag med tre röster ändå - i bästa fall kunde ju en av de rösterna varit fårulvens fakeröst - det var i allafall vad jag hoppades på. Jag tyckte ju att hemlig gjorde underliga grejer, men samtidigt så var det lite för utstickande för att vara en ulv.

Känns lite märkligt att Snurrfian närde en förhoppning om att åka till Frankrike? Varför skulle en god skriva så när det hade kunnat vara så att om en god hade blivit käk inatt så hade leken kunnat vara över beroende på hur många ulvar det var från början. Sen tycker jag att hennes totala ovilja att tänka om runt hemlig är lite märklig.

När det gäller bollen__ så ja, hon har kommit med lite mer tankar under natten, men hur mycket analys är det där? Sasse känns vettig. Snurris känns vettig men kan luras. Jag känns vettig men har lagt knepiga röster. DD har hon svårt att tro är ond. Modest säger hon samma sak som vi alla andra har sagt också - svårbedömd. Sen kommer ett inlägg med ett räknexempel, som egentligen är obvious för oss alla. Så jag tycker väl inte att bollen kommit med så mycket matnyttigt egentligen. Däremot så kan jag tycka att det är på plussidan att hon inte följt med mot hemlig.

Sasse har ju spelstilen att resonera en del i dialog med andra spelare - hon har vettiga tankar i mycket. Men det gör mig nojig. Varför vill hon inte se att DD är möjligt siad? Hon håller korten nära bröstet och blottar sig inte mycket.

Modest behöver visa mer av sig innan jag ska känna mig trygg. Det är till viss del förlåtande att hon inte lekt på länge, men frikort delas inte ut för det heller. Hennes röst på hemlig igår kan jag förstå. Rösterna på Emth pja, i efterhand så ser det ju inte så bra ut - men å andra sidan så ser inte någons röststatistik särskilt god ut och Modest sticker inte på något vis

Vad ger då detta. Alla är skumma :arghh::arghh::arghh: utom möjligen DD.

Sasse har ju spelstilen att resonera en del i dialog med andra spelare - hon har vettiga tankar i mycket. Men det gör mig nojig. Varför vill hon inte se att DD är möjligt siad? Hon håller korten nära bröstet och blottar sig inte mycket.
Jag håller absolut med att hon kan vara siad, men inte nödvändigtvis att hon är det. Det citatet du drog fram är inte tillräckligt tydligt för mig, jag tycker det är vanligt att deltagare skriver som Ida gjorde utan att någon sia är inblandad. Tycker mao att du godförklarar DD lite väl, med rätt vaga grunder. Hur ställer du dig till henne om du helt bortser från den här "möjliga sian"?

Jag håller absolut med att hon kan vara siad, men inte nödvändigtvis att hon är det. Det citatet du drog fram är inte tillräckligt tydligt för mig, jag tycker det är vanligt att deltagare skriver som Ida gjorde utan att någon sia är inblandad. Tycker mao att du godförklarar DD lite väl, med rätt vaga grunder. Hur ställer du dig till henne om du helt bortser från den här "möjliga sian"?

Jag har försökt att luta mig mot att hon nog är god.. Ida borde ju rimligtvis ha siat någon god eftersom hon röstade på Emth som var god :( hittar du någon som är möjlig att hon har siat? Hon kan ju möjligen ha siat LenaH som dog första natten. Det som jag möjligen noterar är att hon två gånger känner sig nödgad att skriva ner sina tankar innan NattDL med kommentaren "om jag blir käk" - det är ibland lite skumt jag kan tycka och en diskret godförklaring av en själv. Fine om man är siare att ge ett testamente - men nu vet vi ju att hon inte är det.

Okej, NU tycker jag att leken börjar bli mer behändig med färre deltagare och inte så många specialroller kvar (bara ängel, god tvilling och fårulv väl?).

Jag ska bort ikväll så kommer att behöva rösta väldigt tidigt och ska försöka få ihop lite teorier tills dess.

Det känns som om leken är i ett avgörande läge vilket passar väldigt dåligt med mitt irl. Jag ska sitta på möte mellan 18:30 och 21:00 och sen ta mig hem vilket gör att det känns som om det finns en stor risk att jag inte hinner in före dl igen. Jag tror inte att Idahoe hann sia Derring-Do utan gick nog på något annat när hon tyckte att Derring-do kändes god, men det spelar egentligen mindre roll just nu. Jag tycker inte att @cirkus riktigt känns god, det kan möjligtvis ha med att göra att hon gärna vill få mig till ond och jag inte är det. Min röst på Q var som sagt uppenbarligen en lyckoträff, och rösterna på hemlig var ju uppenbart på en god vilket inte talar för min fördel. Det jag tycker talar till min fördel är att jag inte har följt med i drev och jag försöker vrida och vända på allt.
Sen har vi @Modest som för 1,5 h sedan skrev att hon skulle rösta tidigt och jag skulle verkligen vilja veta hur hon tänker, för mig skulle det mycket väl kunna gömma sig en ulv där. Sen har vi @bollen__ som verkar resonera fram och tillbaka men samtidigt får vi inte glömma att det finns en fårulv, så rösterna i leken behöver inte alls stämma överens med den faktiska rösten.
@Sasse smiter under radar helt och hållet för mig och det gör mig bekymrad, det har hänt förr att hon har varit ulv när jag inte har reagerat alls.
Så för att lägga en säkerhetsröst och kanske kunna komma in via mobilen och smygkika under mötet så måste jag gå på det jag har just nu, dvs nästan ingenting mer än jag har haft tidigare.
Snurrfian röstar på Cirkus för att hon känns som om hon försöker driva mot mig, men även för att hon röstade på Em bara för att det redan var kört för henne. Det känns som om hon väljer den enklaste vägen.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka