Prestige och Equipe lika i bommen?

Panamera

Trådstartare
Måste bara fråga en snabb fråga...

Är Prestige Appaloosa Golden Star och Equipe Evulotion relativt lika i bommarna, eller är dom helt olika??

Tacksam för svar snabbt!

Diana

Sv: Prestige och Equipe lika i bommen?

Okej... Kollade på en på nätet, och tänkte om jag skule ta med den när sadelutprovaren ska komma...
Hästen har i dagsläget en Golden Star, men den är tyvärr för lite framskuren för mig... :crazy:

Diana

Equipe e rakare...för jag hade en Prestige först men den blev för svängd så då bytte jag till Equipe (o hade CliffBarnsby, Butet, Devoucoux däremellan..)...

Okej, tack!

Ska höra om utprovaren kan ta med sig en Equipe också när vi ska prova...

Förresten, ver någon om Sharpman har Equipe? (eller hetter det inte sharpman...??)

:bow::bow:

Diana

det har dem inte, men om GS passar din häst köp en med mer framskurna kåpor.

Finns dem med mer framskurna??? :d

Jag vill ju ha lite större stöd, så GS är perfekt... Synd bara att den inte passar mina ben...:crazy:

Jag har bara sett med normala kåpor ute på marknaden, men jag kanske har fel... :o
För helst ska det vara begagnat, nu när det blir en ny, dyr häst, så vill inte pappa lägga ut massa pengar på en sadel också... :angel:
En ny får man ju aldrig tillbaka pengarna på, därimot på en begagnad! :smirk:

Pappor är som dom är, det e bara att leva med... Det är ju dom som betalar våran *hrmm...* billiga sport! (iaf i mitt fall) :angel: :D

Diana

Det är standard med +2-kåpor i Skandinavien men det finns med +4-kåpor också. Observera att även om det är large-kåpor på sadeln är det inte säkert att de är extra framskurna medan en med mediumkåpor kan vara det. Två olika mått alltså.

Equipe sadlarna är bra mkt rakare i bommen än prestige.

Liiite farligt att ge ett sånt allmänt råd, för det är inte sant i alla modeller. Jag provade på min förra och nuvarande häst en Prestige pony och en Eqiupe Freeland och där var faktiskt Prestige rakare än Equipen...

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 793
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 748
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.