Sv: Presentera era inkörningsprojekt.
I söndags tog jag mig lite vatten över huvudet. Vi tog en sväng i skogen som vanligt på några av ridvägarna. Och insåg att alla ridvägar inte är riktigt lämpliga för körning...
Det var stubbar och stenar, små stockar och diken och jag vet inte allt som jag aldrig tänkt på är där när jag sitter i sadeln! Och hur svårt (läs omöjligt) det är att vända i skogen med vagn!
Vi tog oss fram och igenom utan missöden (nåja, ja körde rakt över en ganska hög stubbe, men utöver det...), men ajaj vad vi fick träna på "lååångsamt", halter, ryggningar och vändningar för att ta oss runt alla "hinder" utan att välta eller fastna någonstans! Och att inte få hoppa över smådikena utan gå genom dem sved i den gamla fälttävlanshästen. Men hon är som tur är inte långsint, och efter lite kort galopp på en mjuk
väg (till skillnad från stig...) så var allt förlåtet igen.
Det som var kul mitt i missödet var att hon lyssnar så himla mycket på mig och är helt med på noterna att lösa problemen! Sen tenderar det att bli så att hon hinner svara på mina hjälper snabbare än jag hinner reagera på att jag gör dem, så ibland blir det lite förvirrat...
Men nästa gång jag missbedömt hur körvänlig en ridväg är så spänner jag av vagnen och vänder på ekipaget...