Presentera era inkörningsprojekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Presentera era inkörningsprojekt.

För många bilder blev det så fortsätter i detta inlägg.. hehe.

Som ett barn på julafton :D

Och så en bonusbild ;)

Isak var såå cool hela tiden, kunde verkligen inte brytt sig mindre än vagnen. Jag vart nästan lite besviken. haha. Men Isak verkade trivas med sin nya uppgift här i livet :D Längtar redan till nästa helg då det blir en ny liten runda förhoppningsvis med sällskap/draghjälp också!

Tack allihop! Jag körde en sväng idag med. Och omg vad tid det tar för mig att få fast skaklarna i "snabb"fästet... Jag har förmodligen gränsfall för grova skaklar, som i kombo med ny-stel sele gör det rätt krångligt att spänna för... :p

Det gick i alla fall lika bra idag som förra gången. Vi travade en bit också, vilket uppskattades starkt av damen. Två nöjda tanter kom hem idag med. :)

Va härligt att det fortsätter lika bra! :banana:

Har du öglor på dina skaklar så du måste öppna snabbfästena?

Ååh vad fina ni är :love:

Och pinkilly, vilka söta små rumpor :D Ska bli så spännande att följa er!
Jag planerar ju själv i framtiden att köpa en till och köra par. Men det får bli när jag har tid och pengar!

*kl*

Här kommer en liten bilduppdatering från oss med :)

Tömmade en runda på lite över en timme idag.
Tränade på att gå mot mitten/så långt ut så att vagnen skulle få plats utan att hamna i diket. Inte alltid lika enkeln då lilla Affe har lärt sig i flera år att gå så nära kanten som möjligt när det är asfalt..

Jag knåpade lite med tömkörningsutrustningen idag och satte dit min förbygel som jag har haft till westernsadeln innan. Den har ringar där det delar sig för manken samt knäppningen i sadeln och därigenom drog jag tömmarna. Tänkte att på selet jag får hem sen har ju också ringar där, så det här blev mest bara en liten övning samt att tömmarna låg bättre. Men tanke på att jag tömmar med mina tömkörningstömmar så löper de lätt igenom, även om det var något mindre ringar här.

Underbart väder idag! 13+ och vår/sommarjackan åkte fram! :)

Senast ändrad:

*kl*
Slänger in en lite uppdatering här också:

Grabbarna växer så det knakar, både kroppsligt och i skallen. Sen sist har vi hunnit flytta hem igen,
SAM_0096.jpg

vilket båda tog mycket bra, trots närmare 7 timmar på bilen, varav 3 och ½ stillastående på båten och utsläpp på lösdrift mitt i natten!

Sen har vi börjat köra in ordentligt, båda har dragit däck med glans, även om Järv kan få sina ryck ibland...

SAM_0112.jpg

Planerna för året är att ha dem satta i vagn i vår, åka på ett par utställningar under sommaren och löshoppa några gånger inför 3-års nästa år. Vi ska också till vet och plocka vargtänder och ev. kastrera, det sistnämda har jag inte riktigt bestämt mig för än...
För tillfället har de helledigt, vilket de tycker är skittråkigt, då matte har fullt upp med årets lammningar!

Senast ändrad:

Just ja, tänkte passa på o fråga om det är någon här som har rockarden "Oxer"? Funderar på den som första vagn tills jag har råd och de är så säkra att jag kan köpa mig en NHS...

Jag har en oxer till mina welsh mountain! Skaklarna var lite för långa så pappa gjorde ett extra par som passar mina små ponnyer. Men russ är väl lite större så de passar kanske bättre till dina?

32905224.jpg

Trevlig bild!
Ja, russen borde bli runt 125-127 cm har jag räknat ut, får se om det stämmer :)
Är du nöjd med vagnen? Den verkar rejäl nog iaf, vad tycker du?

Ja jag är jättenöjd med den. Den känns rejäl och de körkunniga jag känner som sett vagnen har tyckt den haft bra hjul och att den är ordentligt byggd. Vi får plats antingen två vuxna eller en vuxen och två barn i den (sonen gömmer sig bakom mig på bilden, han ville inte vara med). Jag la upp en liten film ett par inlägg upp när vi kör vagnen.

Jag är helt inne på en Oxer till min islänning sen :d helt i min smak, även om den inte är tävlingsgodkänd.

*kl*
Nu råkade man klicka hem ett bröstsele :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 409
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 395
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 422
Senast: WSLPZF
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 933
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024