Presentera era inkörningsprojekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Presentera era inkörningsprojekt.

Idag provade jag och Isak något nytt :D
Hoppning i töm! :idea:
Började tömköra vanligt, han var superfin efter ett tag och sökte sig fint framåt-nedåt i skritt och trav! La fram en bom som han fick gå över och sen byggde jag det till ett hinder. Superkul tyckte han :D

Här är en lite halvdålig bild men den bästa från dagen.

En mycket nöjs ponny skrittas av :)

*kl*

Yey!

Idag var det premiärtur med vagnen och nya selen för oss. Utan att någon höll i skaklarna. Jag var rätt korkad och dumdristig i och med att jag kopplade på vagnen så här mer eller mindre direkt med ny bröstsele med baksele när hon tidigare bara gått med loksele och utan baksele förut... :crazy: Men även skråar ska ha tur (eller en grymt härlig häst), för det gick rent löjligt bra! INGA konstigheter. Hon tyckte först det var obehagligt när hon fick dra med bröstan, men det tog inte många meter innan hon var okej med det, och några hundra meter senare verkade hon glömt av det helt.

När det sen gick lite nedför blev hon först lite förvånad när bakselen tog emot, men satte sig sedan lugnt i den för att hålla emot vagnen.

Det svåraste på hela dagen var för mig att lyckas spänna fast skaklarna i snabbfästet. Det är nog något jag får träna lite på... :angel: Tur att man har en häst som står blickstilla medan man joxar med skaklarna i all evighet...

Det finns bara en Loppa, och den är min, min, min! :love:

Lyckades filma härligt skakiga 18 sekunder av premiärturen innan vi höll på att hamna i diket (vanligt problem när jag är ute och kör... Det får jag nog också träna på! :angel: ): http://youtu.be/4EmU6DcGYMU

(Ps. hon är inte halt, hon fick en stor snöstylta höger fram medan jag filmade)

ÅÅÅH vad duktiga ni är :banana:
Grattis till att det gick så bra! Snart är det dags för mig med :D

Åååh vad kul! :love: Jag väntar fortfarande på att få hem min rockard... Men sen ska jag börja köra nordisen!!! :laugh:

Här är isgata så det är ingenting som händer med mitt inkörningsprojekt. Han går runt och är sur. :grin: Han är det snällaste på fyra hovar, men igår morse försökte han bita mig vid utsläppet, snacka om överskottsenergi! Det skulle han aldrig försöka annars! :o
Men han sköter sig precis lika bra som alltid när man tar in honom och borstar och donar. :)

Åh va mysigt det ser ut!
Känner igen det där med att försöka hålla sig på vägen :angel:

Vilken bra träning! :)
Hoppning har jaf aldrig tänkt på att man kan göra på töm, bara haft travbommar samt cavaletti. Kanske ska testa hoppning nästa gång :)

*kl*

Har inte uppdaterat mig här på länge pga. tidsbrist och att bilderna har legat på mobilen. Men vi har dragit med bräda som har varit fäst vid svängeln och skaklar, både en runda i skogen samt "byarundan" :)

Sen har vi även sladdat ridbanan, gick jättebra men matte fick verkligen koncentrera sig på vägarna ;) Vi sladdade på volterna då jag kunde lägga honom i trav runt mig :)

*kl*

Vilken lycka jag känner nu, det är helt oändlig jag har vari på bästa turen ever!! :-D Tänkte prova att ta både Pippi och Tummen och de gick såååååååå bra, ja jag är helt salig! :love: Pippi är verkligen en toppenhäst och hon kommer ju vara exakt den "medicin" Tummen behöver.

Jag tömkörde Pippi och hade Tummen i repgrimma med ledrep igenom tömringen till min hand oxå "styrde" jag honom genom den. Efter lite trix och krångel fattade de vad jag ville och gud så duktiga dom var! Det var så kul, det var så kul hihihihihi:love::love:

Pippi gick så fint och hon lätt som en plätt att styra med en hand oxå styrde jag Tummen med den andra. Pippi bryr sig ju inte om nått och Tummen tyckte det var superkul så han tänkte inte en sekund på att göra nå dumheter!

Hoppas att ni tycker att det är ok att Pippi får vara med på ett hörn oxå även fast hon är inkörd redan men hon hör ju liksom till Tummens inkörning nu samt att hon ska ju "köras in" som par :D

Mina älsklingar!
mittpar.jpg

Haha så lika de är! Ska bli kul att följa er :)

Moiran, snygg sele! Och vad kul att det går bra!

Wippos, han är ju jätteduktig, och jag är avis på dina skogsvägar, tänk att ha sådana att träna på.

Ja de är fina! Just den skogsvägen kommer jag köra mycket på för där kommer det inga bilar och skulle det dyka upp en traktor så skulle det vara pappa ;)

*kl*

Red en runda igår på halsringen. Bromsar och driver med rösten men igår ville han galoppa lite mer så jag försökte "bromsa" med trycket från halsringen. Vad gör hästen, jo lägger sig i dragläge och drar :D
Han har ju lärt sig nu att blir det tryck på bröstan så ska det vara framåtbjudning :p

Klart hon får vara med! :love:
Kommer ju bli ett jättesött par!
Va bra att det går så bra redan nu i början :)

Men guud så spännande :D

Imorgon satsar jag och Isak på att sätta på vagn för första gången och köra premiärturen :love::love::love:

Kan knappt vänta :D Hoppas allt går som det ska bara!

Jag har lånat hem en sele på prov till min ardennerkille på 2 år. Jag undrar hurvida den passar eller ej, bortse gärna från att han är sketen:o vi provar bara selen;)

Jag är medveten om att den ena remmen på magen sitter aningen långt bak, men det är helt mitt fel och den går givetvis att ha längre fram. Jag som klantade mig när ja satte på den. Tänk bort bakselen.

index.php

index.php

index.php

Senast ändrad:

Häftig sele, och fin häst ! Jag kan inget om lokselar, men den ser väl ut att passa tycker jag. Varför ska du inte ha bakselen?

jo den ska jag ha :) Men har ej provat om den passar ännu:) Var mest noga med att veta hurdant de andra sitter till att börja med, då ja kan noll om lokor och dragläder! Han tackar och bockar:laugh:

Är SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄR glad just nu, för se vad jag och Isak hittat på idag :bump::bump::bump:

Isak på G

Jag går bakom vagnen här ;)

Jag och Isakfisak

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 415
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 397
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 422
Senast: WSLPZF
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 933
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar