Sv: Presentera era inkörningsprojekt.
*kl*
Yey!
Idag var det premiärtur med vagnen och nya selen för oss. Utan att någon höll i skaklarna. Jag var rätt korkad och dumdristig i och med att jag kopplade på vagnen så här mer eller mindre direkt med ny bröstsele med baksele när hon tidigare bara gått med loksele och utan baksele förut...
Men även skråar ska ha tur (eller en grymt härlig häst), för det gick rent
löjligt bra! INGA konstigheter. Hon tyckte först det var obehagligt när hon fick dra med bröstan, men det tog inte många meter innan hon var okej med det, och några hundra meter senare verkade hon glömt av det helt.
När det sen gick lite nedför blev hon först lite förvånad när bakselen tog emot, men satte sig sedan lugnt i den för att hålla emot vagnen.
Det svåraste på hela dagen var för mig att lyckas spänna fast skaklarna i snabbfästet. Det är nog något jag får träna lite på...
Tur att man har en häst som står blickstilla medan man joxar med skaklarna i all evighet...
Det finns bara en Loppa, och den är min, min, min!
Lyckades filma härligt skakiga 18 sekunder av premiärturen innan vi höll på att hamna i diket (vanligt problem när jag är ute och kör... Det får jag nog också träna på!
):
http://youtu.be/4EmU6DcGYMU
(Ps. hon är inte halt, hon fick en stor snöstylta höger fram medan jag filmade)