Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns en alldeles utmärkt tråd om storlek på ryttare överst på "Ridning"-sidan. Plöj den befintliga så får du förmodligen svar på din fråga, om inte - ställ din egen fråga i den tråden!En C-ponny, kallblodskorsning, ca 135 hög.. vad kan man sätta för vikt på den? Mina barn väger 30kg och det är ju verkligen inga problem.
Ja jösses... Jag hade ju egentligen gett upp tanken om att prova köra in gammeltanten (som nu hunnit bli 24 år).Jag sitter just nu med en galen fundering på om det är möjligt att köra in en 23-årig, lite het och känslig shetlandsponny för att sedan kunna använda vid parkörning. Mitt mål är ju att kunna hämta ungarna på skolavslutningen med häst och vagn - gjorde det i år med enbet men nästa sommar vill jag hämta dem med par, som sagt... Åsså har jag ju insett att min andra inkörda ponny har ett en månad gammalt föl vid sidan när skolavslutningen är och det känns lite taskigt att köra henne då, plus att det blir tufft för fölet. Och den tredje är alldeles för långsam för att sätta i par...
Vad tror ni? Är det en helt vansinnig ide att ens försöka?
Det där känns lite likadant som när min treåring var på väg att kliva i däcket... (i steget efter att fotot togs så var hon i det med framfoten, men det hann dras undan)
Provat sele och hälsat på vagnen förra veckan :-)
Mycket nöjd med selen! Driveout Duo, kanonfin!
Han är så cool. När vi gick till vagnen, det var ju liksom ingenting, snubblade runt på skaklarna, funderade vad jag gjorde, försökte äta lite på den osv Sen drog jag runt den lite på gården med honom bredvid oxå och det var ju inget konstigt det heller.
Jag har påbörjat inkörning av mitt sto på två år, vi har dock bara kommit till tömkörning än så länge. Jag funderar på hur lång tid det tagit för er från tömkörning till påspänning av vagn? Tips på bra sele eller har någon en sele till salu kanske? Söker en i storlek cob då hon är 145 idag men beräknas bli 155 så borde den passa hela vägen. funderat lite på drive out duo