Sv: Presentera din hund/hundar !!!!
kl
Allan
Ungersk Vizsla-hane på 2 år.
Är främst husses fågelhund, och en ganska bra sådan. Åtminstone på träning, elddopet kommer nu i helgen på fågelpremiären, då de ska upp till Malung och jaga skogsfågel på riktigt för första gången.
En en helmysig, glad kille som lever för att vara matte och husse till lags, beröm är hans livselexir
Jag har hållt på mycket med vardagslydnad med honom, och kan nog beskylla honom för att vara en lydig hund
Har haft planer på tävlingslydnad oxå, men just nu är det ju jaktsäsong, så vi får se efter det.
Rut, Enigma Sweet Ruth O'Mine
Faraohund på 10 veckor.
Jag har Rut på foder (SKKs) och hon kommer ställas ut en hel del av uppfödarna.
Jag velar fortfarande lite i vad jag vill göra med henne som huvudsaklig syssla, vi kommer nog testa en del olika grenar. Men Lydnad och/eller agility som huvudinrikting lutar det åt iaf.
Hon är en väldigt lättsam valp, har hittills varit "rumsren" inomhus, sover hela natten och större delen av tiden på jobbet. Är olik mina tidigare hundar, iom att hon är betydligt mer självständig. Jag kommer nog slita mitt hår vissa gånger, men jag ser fram emot att jobba med henne, och vilken träningsovilja kan inte en tub skinkost bota
.
Vi har börjat träna på stå, sitt och hit, och det går ganska bra