Presentationstråd!

Sv: Presentationstråd!

Halloj
Höll på regelbundet med galopphästar för några år sedan :bump:
Jag är uppvuxen med löphästar då mina föräldrar har eget galoppstall i skåne :)
Nu har jag egen gård med tre egna hästar två fd galopphästar och en fälttävlanshäst, men dock med 80% fbl i sig :banana: Har funderingar på att betäcka det ena fullblodsstoet. Men det finns ju en hel del fina hingstar och det är ju så svårt att välja.

Jag tittar in här ibland när jag har nån minut över!

Heter Annika Källse och är amatörtränare/ryttare. Har ca ett år tillbaka eget stall på Täby med 10 boxar där jag tillbringar mer än hela dagarna. Dessutom rider jag turer hos Jonny Drews och ett antal olika amatörtränare. Jag är en av de få galna tjejer som gillar att rida på hinder...

hehe okej, japp känns som en evighet när jag åker ut till täby också

Annika var de du som hade två hästar i uteboxarna hos Tommy

Korpen_ skrev:
Annika var de du som hade två hästar i uteboxarna hos Tommy

Svarar för att Annika inte är inne så ofta, råkar hon koma förbi svarar hon troligtvis utförliggare... :smirk:

Jo, det var hon, två gästhästar hon hade hand om, band annat för att hoppa. Minst en från Norge om jag inte mins fel.

heter Linda och är en galopp intresserad tjej som brukar åka till täby och kolla i bland:) de va min kompis som fick mej att älska galopp:D snart så blir de prao hos catharina Wenell:D!!!!!kul!

ah okej, tackar Ninni nu kan jag stilla min nyfikenhet

Det är bra att ha en stand in ibland!

Det var jag som hade lite för många hästar under ett par veckors tid. Massor med extra motion blev det ialla fall!

ah förstod att demåste ha varit nåt sånt, men nu då?
har de åkt tillbaka eller fick du mer plats i stallet?

Mitt stall är fortfarande lika stort, men de två som stod i uteboxarna skulle bara vara på Täby för att kunna hoppa lite intensivt på häckarna. De båda har nu åkt hem och får återkomma framåt våren när vi kan dra igång hindersäsongen igen. De hann i alla fall med att hoppa ett par gånger nu i höst. Men så fort den första åkte hem så fick jag en ny men nu har jag lyckats att skicka hem ytterligare en häst så 10 hästar= 10 boxar!

Varför har ni bytt till amatörträning på hästarna,

Hejsan!
Jag vet inte vem du avser med frågorna men om det gäller mig så har jag än så länge bara haft amatörtränarlicens. Jag är klar med min proffstränarlicens även om jag inte har tagit ut den ännu.

Jag rider löp både slätt och hinder.

ah verkar toppen, verkade lite jobbigt att ha hästar på olika ställen

Jag heter Malin och kom in i galoppsporten hösten 2005 då jag praoade hos Malmborgs med min kompis. Enda galopprelaterad häst jag ridit är Smokey, det otroligt feta och icke-rastypiska fullblodet :angel:
Hos Malmborgs blev jag kvar.
Nu jobbar jag 1 gång i veckan och fotograferar under löpdagar.
Var ju helt lost i början och är nog det fortfarande :rofl:

TYcker det är dax för en liten uppdatering av tråden, eller vad säger ni? ;)

Okej. Får väll skriva ngt. :smirk:
Går i ettan på gymnasiet i normala fall men är hos Bendik Bö så ofta jag hinner vilket mestadel blir på helger och lov + jobbar någon eftermiddag i veckan. Träcker en del också.
Kom in i galoppen genom släkt + familj. :d ;)

Min tur! :)
Red ponnygalopp innan Bernita Hedman presenterade mig för McLaren sedan blev det prao i april förra året, blev kvar och är hos honom lov och helger + lov.
Heter Rebecca btw och går i nian, börjar på plönninge till hösten :)

Allting började med att jag som liten sprang och borstade Jacqueline Henrikssons galopp hästar. Mest för det va kul att borsta alla fina hästar :p Kan väl varit en 11 år eller något sådant.. Sen har det bara fortsatt. Har jobbat hos Ja Hen sedan dess från och till.. Har även gått på Ung galopp och håller på att utbilda mig till amatör tränare.. Pappa har haft en del löp hästar genom åren så vi delar intresset

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
4 663
Senast: doppler
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
774
Senast: Lisen82
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 649
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 373
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA