Praktik!!!

sasucatu

Trådstartare
Gör ett nytt försök med en "laglig" tråd.

Min fråga är hur ni som haft praktik/jobb hos tränare (främst western dårå) har burit er åt för att få just det jobbet/praktiken!?!

Vilka förkunskaper krävdes och vad fick ni göra?

Berätta gärna! Är supersugen på praktik, men jag vet inte riktigt hur när var :D

Sv: Praktik!!!

Hej!!

Hej jag har bara ringt till de och frågat om jag har kunnat komma och praktisera/Jobba hos dem och det har funkat. :banana:

Jag har inte så jätte mycket förkunskaper, Började intressera mig för western för några år sedan, då en kompis till mig köpte en westernhäst, jag har jobbat i ett år och tagit hand om 12 western hästar, varit på praktik på olika ställen osv. Så jag har varit hos Anders Josefsson (bara en vecka, kunde inte längre p.g.a av mitt andra hästjobb jag hade då) ville kolla hur det fungerade i ett större tävlingsstall, var jätte kul, jag skötte om hästarna, red osv. kul att se hur hans ridstil var som, väldigt bra!:) Hur jag ficvk den praktiken?, så kände jag hon som jobbade där. Sen var jag hos styrbjörn ett tag, det var skit roligt...han är härlig, men tyärr så var jag inte där så länge..men han ringde jag bara och fick komma...:rofl:

Hoppas det här hjälper dig lite, det är bara att ringa!! Lycka till!

Senast ändrad av en moderator:

Hej.. ring till dem du är intresserade utav o praktisera hos. Vill du ta med egen häst? (Kanske enklast för bästa "utveckling",om du inte får träningsmöjlighet?+ev. tränin på deras hästar...)
Är ju inte det lättaste o maila,fast kanske bekvämast ibland (tycker själv det är jobbigt o ringa till nya människor :)

Jag påbörjade min praktik hos en duktig tjej i Onsdags. (Nybakad praktikant med andra ord :)
Mina förkunskaper var; hållits med hästar hela livet, alltid tränat nh-övningar, började träna western på "heltid" för 1 1/2 år sen. Red i w-allsvenskan förra året (1:A tävlingssäsongen i western.) + att jag verkligen har DET brinnande intresset.. lade ut en annons om att ja sökte napp. och fick svar tillbaka.=) lät jättebra, mkt ridning o träning + utbildning o tävling utav häst. Osv.. Jobbar inte senare än till 16:00 varje dag, med lediga helger. Har med 1 egen häst(min läromästare, + 1 häst för utbildning)

Det bästa är nog att ringa till personen i fråga, det gör för övrigt ett betydligt mycket bättre intryck än att maila. Det visar dessutom tydligare att man är intresserad.
Jag hade turen att få en praktikplats genom skolan hos Peter L. Det krävdes egentligen inga direkta förkunskaper, och eftersom det är en praktik rå är ju dessutom tanken att man ska lära sig! :)
Om du dessutom kommer till en meriterad tränare så har du ju verkligen möjligtheten att utvecklas enormt mycket! :D Passa på att ha en riktigt lärorik praktik! Och ring istället för att meila, det är så oerhört mycket mer personligt.

Pm:At o klart...=) Hoppas ni vart nöjda nu..=:)

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 268
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 038
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar