Postprat - den stora tråden om C/O

Har ni inte lärt er att skriva lägenhetsnummer?
Hur skulle det se ut om villaägarna skrev på kuvertet "någonstans" på Ringvägen...:confused:
Jag postar aldrig brev till mig själva.

Adressen till lägenheter är konstruerade på samma vis som till din villa. namn+ adress+ väg+ nummer och inte "någonstans på ringvägen"

Jag postar aldrig brev till mig själva.

Adressen till lägenheter är konstruerade på samma vis som till din villa. namn+ adress+ väg+ nummer och inte "någonstans på ringvägen"
James då så!
Då vet ju brevbärare att du bor på Tornvägen 1 a lght 1012. Varför ska du ha ditt namn på dörren?
Verkar onödigt :idea:

Har ni inte lärt er att skriva lägenhetsnummer?
Hur skulle det se ut om villaägarna skrev på kuvertet "någonstans" på Ringvägen...:confused:
Enda gången jag fått post där lägenhetsnumret stod var när det kom post från något ställe som hämtar sina adressuppgifter från skatteverket.
I annat fall stod det bara mitt namn och adress på posten och tänka sig, den kom fram precis som den skulle eftersom mitt namn fanns både på tavlan där nere och på dörren, så självklart kollar brevbäraren vad för namn som finns på dörrarna när det kommer till flerfamiljshus.

menar du att i höghusen fick brevbäraren springa och läsa på dörrarna?
Om du visste hur vanligt det är att folk har fel lägenhetsnummer, det är ett ganska nytt upplägg faktiskt. Och brevbärare får egentligen inte ens lägga post i lägenhetsbrevlådor om det inte står namn på dörren/postboxen eller är c/o. Så ja innan de lärt sig vilken lägenhet som är rätt så får de kolla på dörrarna.

Så kan ni avsluta postdiskussionen nu och låta ts få ha sin tråd ifred för det börjar bli tjatigt.

/tidigare brevsorterare på posten.

@Lampan Kan du inte förklara för oss hur det hänger ihop att 99,9% eller så av posten som går till lägenheter är feladresserade enligt dig? Dvs att folk normalt sett anger aderessen som förnam+efternam, gata inklusiver nummer + postnummer och ort? Ett och annat brev har med lägenhetsnummer också men i stort sett inga alls utan namn.

Och kan du förklara hur man i ett hushåll ska veta vem som ska ha brevet om man inte anger namn på kuvertet?

Okej. En anledning till c/o kan vara skyddad identitet. Jag har haft det i 10 år och hade c/o på mig själv. Typ MM c/o Mitt nya namn. Likaså min syster. Hon har faktiskt fortfarande så om man kollar på ratsit. Får be henne ändra. Vi behöver inte skyddat längre för idiotjäveln dog förra året.

Bara för att knuffa igång tråden :p

Men kan man folkbokföra sig som c/o? Det kan man väl? Eller?

(hakar på @MM s försök att knuffa igång tråden :D)

• Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 196
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 633
Senast: Enya
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 583
Senast: gullviva
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar