Postprat - den stora tråden om C/O

Fast jag är folkbokförd som c/o. På min adress. Lägenheten jag är med och äger. Skatteverket sa inget om det.
På grund av mitt yrke ville jag inte att mitt namn skulle stå med i trappuppgången/på dörren/brevlådan.
Men det handlar ju fortfarande om att det inte är ditt namn som står på brevlådan.

Är det bara jag som tycker c/o är lika med "inneboende"?:confused:
Det är för att du fattat fel.
C/o är bara för att brevbäraren ska veta i vilken låda hen ska stoppa brevet i när jag av någon orsak inte vill ha den till min folkbokföringsadress.

Sen han det bero på att jag hyr olagligt i andra hand, att jag jobbpendlar, sitter inne, är på tobago ett halvår, inte vill att sambon ska få syn på sin julklapp i brevlådan redan i november, att jag bidragsfuskar eller är hemlös men vill kunna få min post... och säkert 100 andra orsaker.

Det är för att du fattat fel.
C/o är bara för att brevbäraren ska veta i vilken låda hen ska stoppa brevet i när jag av någon orsak inte vill ha den till min folkbokföringsadress.

Sen han det bero på att jag hyr olagligt i andra hand, att jag jobbpendlar, sitter inne, är på tobago ett halvår, inte vill att sambon ska få syn på sin julklapp i brevlådan redan i november, att jag bidragsfuskar eller är hemlös men vill kunna få min post... och säkert 100 andra orsaker.
Jo, jag förstår vad du säger.

(Varför hette serien c/o Segemyhr med två inneboende?
Varför är grannen skriven på adressen (på ratsite) med ett c/o?
Varför har grannen sitt eget namn på postlådan, då behövs ju inget c/o :confused:)

Nej jag förväntar mig inte att du ska svara på frågorna, det är bara sånt jagundrar över.
Antagligen har grannen lika dålig koll som jag. :idea:

Fast jag är folkbokförd som c/o. På min adress. Lägenheten jag är med och äger. Skatteverket sa inget om det.
På grund av mitt yrke ville jag inte att mitt namn skulle stå med i trappuppgången/på dörren/brevlådan.
Fast hur skulle det hjälpa? det är ju bara att ringa skatteverket och få reda på vilken dörr som är din?
Om du inte har skyddad adress då?

Jo, jag förstår vad du säger.

(Varför hette serien c/o Segemyhr med två inneboende?
Varför är grannen skriven på adressen (på ratsite) med ett c/o?
Varför har grannen sitt eget namn på postlådan, då behövs ju inget c/o :confused:)

Nej jag förväntar mig inte att du ska svara på frågorna, det är bara sånt jagundrar över.
Antagligen har grannen lika dålig koll som jag. :idea:
För att det var ett snyggt namn på en tvserie?

Om en står skriven c/o på en adress, då ser inte jag personerna som "sambos" i en relation. Om en är c/o så är en mer som inneboende (tycker jag)
Är det bara jag som tycker c/o är lika med "inneboende"?
Att tycka är inget som hör ihop med juridik.
Jag är skriven på en c/o adress för att jag ville vara säker på att posten skulle hitta rätt.
Som en extra specifikation på var jag faktiskt verkligen bor.
Jo, jag bor faktiskt i det huset, på riktigt.

Att tycka är inget som hör ihop med juridik.
Jag är skriven på en c/o adress för att jag ville vara säker på att posten skulle hitta rätt.
Som en extra specifikation på var jag faktiskt verkligen bor.
Jo, jag bor faktiskt i det huset, på riktigt.
Okey :up:
Det kan ju vara en anledning till att han är skriven på det viset.
Han kanske tidigare har ägt en annan fastighet och posten kanske kom fel. :idea:
Jag tror vi har löst gåtan.

Omjag kollar på ratsite så står han på adressen som c/o. Han har ingen annan adress alls. Då måste han väl vara folkbokförd där?
Om en står skriven c/o på en adress, då ser inte jag personerna som "sambos" i en relation. Om en är c/o så är en mer som inneboende (tycker jag)
Är det bara jag som tycker c/o är lika med "inneboende"?:confused:

Jag är folkbokförd i lägenheten min sambo och jag bor i.
Jag flyttade in till honom, vi orkade inte ringa hyresvärden och skriva in mig på kontraktet.
vilket innebär att jag inte fått mitt namn på dörren utan har satt egen lapp.
för att posten ska hitta mig står jag därför som c/o. Gör det saken enklare?

Jag är folkbokförd i lägenheten min sambo och jag bor i.
Jag flyttade in till honom, vi orkade inte ringa hyresvärden och skriva in mig på kontraktet.
vilket innebär att jag inte fått mitt namn på dörren utan har satt egen lapp.
för att posten ska hitta mig står jag därför som c/o. Gör det saken enklare?
Om du är folkbokförd på adressen borde posten hitta dig utan namn på dörren.

Va? Hur skulle det gå till? Ingen vill väl ha sin post till en adress där det inte är säkert att man återfinns. Det finns ju en hel del post som inte ska vara på avvägar.
Jag har inte alltid haft namnet på lådan. Posten hittar mig där jag är folkbokförd.
Jag har alltid bott i villa.
Posten sorterar efter adress
Förutsatt att det inte är feladresserat.

Jag bodde i ett 17-våningshus med en trappa och ca 6 lägenheter eller så på var plan. Hur hade du tänkt dig att brevbäraren skulle hittat rätt? Alla ca 100 lägenheterna hade samma adress och bara just namnet på dörren skilde.
nej,det är klart att det kan bli problem om en bor så.
Står det inte lägenhetsnummer?

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 196
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 633
Senast: Enya
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 583
Senast: gullviva
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar