Positiva tråden

Vet att jag har skrivit det förut, men jag är fortfarande så imponerad av hur bra jag blivit på att ta hand om mig själv. Har varit en del riktigt potentiellt stressiga situationer senaste dagarna men jag tar allt med ro, ber om hjälp när jag behöver och ger mig själv tid och utrymme för att se till att jag mår bra. Heja mig!

En vän kom och hängde lite. Mycket trött manda idag men denna vännen är så himla fin för hon är helt okej med att hålla lite i kalla fötter och att jag somnar ifrån när hon berättar om fina saker. Hon fattar och tycker att det är jättemysigt ändå att umgås och låter det vara så. :heart

Efter över två månader verkar mitt anställningsavtal äntligen ha gått igenom och jag kan äntligen logga in på nätverket på jobbet 🥳.

Nu hoppas jag snart kunna komma in i vårt dokumentationsverktyg också! Jag blir glad, kollega blir glad, alla blir glada?

Film-/serieskapare som väljer precis symmetriska vinklar av symmetriska motiv! :heart Om de inte kan lyckas med det så är det betydligt bättre att de väljer något rejält snett än nästan rätt. Jag seeer, och kan inte låta bli att titta.

Träffade idag en person som jag jobbat med för länge sedan.
Det var är åtminstone 20 år sedan vi sågs.
Bara det var ju kul, att se henne. Hon var sig ganska lik.

Sedan sa hon att hon kände igen mig direkt, att jag inte hade förändrats ett dugg.
Att jag såg ut som om jag var konserverad.
Jag blev lite full i skratt av det där sista, men det var ju en komplimang.
(Min första tanke var att det skulle vara rätt trångt i konservburken)

Älskar verkligen min verkstad, när bilen var död i morse när jag skulle köra hem och jag fick låna en av en kollega så jag kunde köra till verkstan ställde de upp till 100%. Jag fick låna med mig en av killarna och ett stort startbatteri, vi fick igång bilen och åkte tillbaka till verkstan. Trots att de hade andra bilar inne på morgonen tog de sig ändå tid att följa med mig för att hämta min bil och bytte sedan batteri åt mig så jag kunde köra hem. Fakturan kom i mailen och även om det svider så tror jag att jag fick ett riktigt bra pris på hela jobbet, 2600 kr inklusive det nya batteriet.

Ikväll när jag kör till jobbet ska jag köpa fika till dem och svänga förbi i morgon bitti när jag kör hem. :)

Idag har varit en bra dag trots huvudvärk. Jag har lekt och pysslat med hästarna och fått upp ljusslingor ute. Nu dags för ett varmt skumbad och sen ska jag laga en god middag.

7541C025-4F3D-4457-9DA5-00260D48D0DA.jpeg

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 164
Senast: gullviva
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
816
Senast: Bison
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 534
Senast: Bexzor
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 005
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar