Positiva tråden del 2

Jag köpte en dyr bukett blommor förra veckan där tulpanerna tyvärr vissnade väldigt fort. Resten av buketten var dock fortfarande fin, så istället för att slänga hela alltet köpte jag idag nya tulpaner och vips så hade jag en helt "ny", fin bukett som är lite lagom spretig sådär! :D

20250123_132851.webp

Jag och en vän skulle boka hotell för en resa vi ska göra om några veckor. Hittade ett trevligt hotell men jättebra recensioner för ett pris vi kände var rimligt. Sen loggade jag in på mitt konto på hotels och fick då drygt 600kr extra i rabatt 😃 Väldigt uppskattat!

Haft en påse vegobullar i frysfacket i en evighet pga gillar inte att steka mat. Nu måste jag äta upp allt pga behöver frosta av, så tog fram påsen och ser att man kan ju värma dem i micron! Wohoo! Pasta och vegobullar intagna.
Mätt. Goda var de också.

Min bil är klar hos meken. Inte den mek som sa att det skulle bli ”dyrare än vad bilen är värd” utan en gammal hederlig med berg av gamla däck och minst 15 skrotbilar på gårdsplanen ni vet. Utöver felet i framvagnen bytte han det sopiga batteriet. Totalt 2700kr! Så lättad.

Jag låtsas nu att jag ”tjänat” typ 25 000 kr, för lite extra positivitet och glädje. :D

Frostade av frysfacket igår men orkade inte göra klart så det fick självtorka över natten. I dag har jag torkat av med trasa och satt igång apparaten igen. Sen var jag och handlade. Så nu har jag lite mat, ska nog göra en storhandling online tror jag faktiskt.

Ikeas hemsida. Ska in och köpa en sak lite "snabbt" på vägen hem (varuhuset här är skitstort tar 10 minuter att gå igenom hela om man går och inte kollar och plockar på sig något snabbt). Men tack vare deras hemsida vet jag på vilken avdelning det ajg ska ha ligger å har jag tur kan jag gå bakvägen å skynda på det lite gran.

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 287
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 154
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 185
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka