Positiva Panelen

Sv: Positiva Panelen

skulle vilja ha lite mer energi, och framåtbjudning. Såg nu att den inte hade blivit riden så länge, kanske därför den verkar lite vinglig och ser ut att ha svårt att få stöd på yttertygeln ?
Sen skulle jag vilja att du rätade upp dej lite mer och sträckte på dej, ser ut att hamna i lite obalans ibland.
Men ser trevligt ut hästen ser avslappnad ut :)

Tack C_L, Migo och Tuvisen för era kommentarer!

Hästen är 8 år, känslig som få och jag har jobbat första tre månaderna från inköpet i påskas med att få henne framåt! Hon bjuder inte framåt om hon inte är i balans (smart häst!) Pressar man får man inget, bara frustration, jag måste vara extremt tydlig och "Leda", helt riktigt.
Jag är mycket medveten om min sits och lutande överliv, jobbar ständigt med det, alla tips mottages tacksamt!

Helt rätt Migo, jag måste komma ner på vänster sida och forma henne runt inner skänkel, det var det övningen gick ut på.

Är det du som rider "efter 2 månader" ? Iaf kan ju bero på att hästen blivit starkare, men tkr den hade mkt bättre framåtbjudning då, och tror det var där för den gick bättre än i början :) I första när din medryttare red såg hon bakåttänkande ut och skulle behövt mer energi. Men man såg på bilderna att hon musklat på sig :D Fin häst :)

Tack! Nej det är en kompis som fick testa henne :) första gången hon red henne. när jag rider är det ingen som filmar, eller jo min pojkvän men då är det mest film på marken eller nått annat :P
Hon var mycket mera spänd när hon min fd medryttare rider i början när hon kom.

Hoppas på kommentarer xD

21840432.jpg

21840433.jpg

21840434.jpg

Även om jag inte rider på bilden men tänkte att det kanske kunde ge ett gott skratt med det oväntade "Dopp i tunnan" bildserien :)

Eftersom det var mest kommentarer och inga nya bilder att kommentera så tänkte jag att jag kan ju lägga in dem här :D
Dock har jag ju ridit för att få ned hästen i vikt då hon såg ut som en TUNNA förut, eller högdräktig framförallt :P Så extremt att vi gjorde ultraljud :eek:

En liten tankehjälp som min tränare ger: Om man har svårt att sitta rätt på inner sittben så kan man tänka att man ska lätta på ytter! Man uppnår samma sak som när man "sitter mer på inner" fast det blir på något vis tydligare för kroppen vad den ska göra. Det hjälper iaf mig ibland:)

Alltså istället för att tänka "mer vikt i inner" tänker man "mindre vikt på ytter".

Jag ska testa det, tack!
En kompis tipsade om att inte dra åt sadelgjorden hårt, så man kan flytta sadeln litet, det ska jag prova. Fick även tipset att flytta sätet inåt istället för trampa ner i stigbygeln, så att man inte stör så mycket.

Vilken goding! Ser precis ut som en ponny jag red mycket på ridskolan för aldeles för många år sedan...
Min förra märr badade båda framhovarna i badkaren i hagen så fort hon kom åt...

Dock kan det nog inte vara den här då hon inte haft tid att gå på ridskola ;) fick henne när hon var åtta och då hade hon redan haft ett antal föl :P

*KL* Okej är nu första gången jag lägger ut ridbilder och filmer på min nya häst :)
lite bakgrund är ett 5 årigt fullblod, som gått som ridhäst sedan i juni (ungefär) och jag har haft henne ca 1 månad.
Har inte brytt mej nå spec om formen på henne än, utan att hon ska lyssna på mej och bara komma på hur hon fungerar :)

Lite bilder:
http://www.pixbox.se/alb_show_id961801_page0.html

Och här några filmer:

I början av ridturen:
http://www.youtube.com/watch?v=U6ihPRZn5_Y

de andra två är när jag ridit ett tag

http://www.youtube.com/watch?v=xz3PssNZX-4

http://www.youtube.com/watch?v=ofCErKJIFlQ

de två nedre filmerna såg bra ut tycker jag =)
de ända jag tänkte på var att hon ser ut att dra iväg i traven o du får hålla in henne mkt (?), gör mkt halvhalter =)
o skänkelvikningar, flytta undan för skänkeln är bra i skritt, min pålle blir jätte lösgjord av det =)

PS: vad mysigt med snöö! :love:

hehe det var typ 10 minus den dagen :eek: Tkr det räcker med nån minus grad :p Jo är rätt hon är före mej nästan hela tiden, och hon tar inte jämt halvhalterna i traven, utan hon bara springer på med bakbenen, har ett j'vla påskjut :p Var första gången i lördags som hon verkligen kom upp med ryggen och jobbade på riktigt i traven :D Hon kändes riktigt bred då faktiskt :p
Så det vi jobbar med mest just nu är väl att hon ska vänta på mej, och inte springa före mej :)

Ja det tror jag oxå :) våran tränare (lr jag ska rida för henne första gg nu på söndag) tyckte vi hade fått tag på en bra häst :) Är kul för det går lite framåt varje vecka :D

tyvärr kan jag ju inte säga detsamma :( (att det går framåt varje vecka)
köpte pållen i februari, och det började gå framåt i ridningen när jag började träna för tränare i juni.
framstegen har varit stora efter varje träning, (bytte till en annan i september, som är skit bra!) men i oktober/november fick pållen ont och började protestera så nu har han bara tömkörts och promenerats sen dess :(
vilket är SÅ synd då vi verkligen började komma igång efter alla träningar :(
equiterapeuten skulle kommit ut i torsdags men blev tyvärr sjuk just då, så jag hoppas verkligen hon kommer nu efter jul!

okej ja när de får ont är aldrig kul :crazy: På min förra häst han vi ju aldrig börja träna som vi tänkt, han ta en lektion på hösten, i början efter att vi köpt han, sen var han ju skadad i stort sett 6 månader av det året vi hade han :crazy:
Men ska rida lektion nu på söndag med min nya häst, får väl se hur det går, är mer än 1 år sen jag red lektion :o + att vi ska till ett ridhus och vet inte om hon varit i ett sånt nån gång. Så lektionen kan bli intressant... ;)
Hoppas din häst bli bra igen :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 722
Senast: LenaH
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 227
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·
Körning Det finns ju redan en bildtråd men nu tycker jag det var dags med en filmtråd på våra körhästar! Kritik är välkommen om man vill det...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: _moa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama