Positiva Panelen

Sv: Positiva Panelen

Hmm.. jag har fått lära mig att tänka att fattningen ska ske precis när ytterbak ska till att lyftas. Ska prova inner bak i eftermiddag!
Tack för tips:bow:

Jag vill inte prata om rätt och fel, men för att skapa funktionella rörelser som rullar och för att undvika hack i övergångarna så ska man göra tvärtom.

In i högre rörelser - inner bak först in. In i lägre rörelser - ytter bak först in.

Man märker en markant skillnad när det sitter.

Berätta gärna hur det gick!

:laugh:

Vilket roligt initiativ till att starta en sådan här tråd. Nu vet jag inte om jag är så duktig på att ge konstruktiv kritik efter att ha sett endast några bilder. Men det är ändå intressant att man faktiskt kan se en hel del på kort (eller video) utan att egentligen veta någonting mer om häst/ryttare.

_botmaltrote5.jpg

_botmaltrote6.jpg

_IMG_2944.jpg

_IMG_3016.jpg

frittan;
Härlig häst du har, underbar utstrålning!

LillaGeisha;
Haha, de rör sig ju med en underbar energi och framåtbjudning och framförallt i uppförsbacke :D

Iaraphel;
Jag tycker att ni passar bra ihop storleksmässigt, du ser absolut inte för stor ut på honom. PRE brukar bära upp sina ryttare rätt bra.

Söt han är din nya häst, lycka till med honom !
Det där kommer bli riktigt trevligt när ni lär känna varandra.

Film! (Bettlöst tyvärr, men ändå...)
http://www.youtube.com/watch?v=zWOSgawEYMg

Från tidigare iår
http://www.youtube.com/watch?v=nnzmCElU-Fk&feature=related

Med bett (fast mer dressyrinspirerat än western)
http://www.youtube.com/watch?v=gPcZHJUaEVY
(Ignorera allt blaha i början! Jag ville visa hur jag checkar av en häst, så spola över det eller blunda :rofl:)

Och ni behöver inte säga "jag kan inget om western!" kommentera ändå!! :D
Ridning som ridning :D

Lite bilder också

Ryggning
21301353.jpg

21301357.jpg

24564885.jpg

rygga igen
19581157.jpg

19580698.jpg

Hästen är sto, 7 år gammal och allroundtränad de senaste två åren. Reiningtränad innan det av förra ägaren!

Senast ändrad:

För det första måste jag säga att du har ett väldigt vackert förnamn! :D Kom ihåg att du har namnsdag imorn ;)

Din bruna häst ser väldigt hoppglad ut! Pigg men lyssnar ändå bra, för det mesta! :D Såg ut som h*n brallade iväg lite ibland men det är ju inget konstigt med det, när det är hoppning som gäller! Ser överlag possitiv och glad ut! Stabil, fin galopp och bra stabila språng. Hur gammal är hästen?

haha, ja visst är namnet fint:P
tack så jättemycket. Hon är stor och stark och det har tagit mig över ett år att lära mig rida henne. Hon reds tidigare av en stor kille i holland och gick höga klasser men är väldigt speciell att rida. Hon är 10 år:D

Väldigt fin häst!
Verkar ha ett väldigt fint steg i gallopen, ser mjukt och skönt ut- och framåt bjudningen kan man ju inte klaga på :D
Ser ut som en riktigt hopphäst enligt mig! :laugh:

Låter som en trevlig tråd detta, så jag passar på att lägga upp en bild på mig och min gigantiska medryttarpålle. (NOTERA FEGREMMEN :D)

88049_1224261634.jpg

Hoppas det funkar med bdb-länk...

den hästen gillade jag :)
den skulle se fin ut i min hage.. :D

Hehe, ja han skulle säkert trivas :D
Men ska han någon dag till Sverige så blir det med mig :love:

lillmaria88;

Vilken härligt positiv häst du verkar ha. Full fart framåt !

Emuliiaa;
Vilken mysig galoppfilm !
Vad harmoniskt, lungt och tryggt det ser ut på bilderna.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 722
Senast: LenaH
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 227
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·
Körning Det finns ju redan en bildtråd men nu tycker jag det var dags med en filmtråd på våra körhästar! Kritik är välkommen om man vill det...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: _moa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama