Positiva Panelen

Sv: Positiva Panelen

Ger mig väl också in i leken om jag lyckas lägga in bilder.
Vad tycks?

24967439.jpg

24967329.jpg

24967223.jpg

Min pålle gapar lite på sista bilden, jag vet. Men ack va läcker han är på den bilden enligt mig själv :love:

Senast ändrad:

Ser jättemjukt och trevligt ut! Kul att se:)

Jag har bara en video, i brist på filmkamera. Den är knappast bra, och nu snart ett år gammal.
Det är första kursen där vi faktiskt övar på själva fattningarna. Hästen är en tung och envis märr;) Skulle ha behövt en kapson också vid filmtillfället, grundarbetet sitter tydligen inte jättebra när man är borta i nytt ridhus utan sina polare:angel: (idag rids hon på pelham med två tyglar).

Film

Wow :love: Vilken koordination..härligt att se! Både du och hästen! Fast hon landar på fel bakben i övergångarna så reder hon upp det och förblir så balanserad hon kan i situationen...jättekul att se!

Svenskt halvblod e. Mackay (ej godk) - Chirac - Utrillo. Han är 3 år.

Jag tycker absolut inte att du ser för stor ut! Men jag ska erkänna att jag också funderar om jag själv ser stor ut, min häst är 160 cm , jag är 173. Eftersom han bara är 3 växer han nog en bit till, och vad fasen gör man när man blir kär i en hästkrake som inte är så stor ....

Men oj, det är nästan samma proportioner som jag och unghästen jag rider åt en kompis. Fast ni ser ju bra ut storleksmässigt :bow: Tycker jag ser ut som en jätte.:crazy: (Bara ngt längre än du) Men jag har så himla långa ben.. Din häst är nog lite bredare också.

Jättefina är ni i alla fall, tror jag skrivit det förrut:bow:

Lägger in film på oss. som jag la i andra positiva tråden, men kan ju lägga den här också då.:idea:
En film som är usel kvalité, man får verkligen ha tålamod för att se:o Kameran är felinställd samt uppmonterad på en ställning i ridhuset, ibland går jag bakom den och inget syns.....enerverande, jag vet. I övrigt som en fluga som kryper omkring på skärmen ungefär.......man ser inte mycket. Men men....har ingen annan så....

Också 3 år. Han har fin trav i grunden men frambenen springer lätt ifrån bakbenen dvs han har problem att få ihop delarna och arbeta i takt med fram och bakben, och genom kropppen, så det har varit prio ett den här tiden (filmen från september, är mer stabilt nu). Samt att han ska våga gå fram till handen. (Har varit problem med det, bla därför jag skulle rida honom)

Växer också och blir nog åtminstone 165 som mamma (pappa cirka 170.....)

Film på "ponnyn" och mej

Senast ändrad av en moderator:

För det första - Oslagbar färg ;) Sedan är det en rytmisk och luftig galopp på en pigg (?) och glad häst

Wow :love: Vilken koordination..härligt att se! Både du och hästen! Fast hon landar på fel bakben i övergångarna så reder hon upp det och förblir så balanserad hon kan i situationen...jättekul att se!

Oj vad snällt:o När du säger att hon landar på fel bakben i övergångarna, är det jag som lägger hjälpen på fel ställe/stegmoment eller vad menar du? *nyfiken*
Vi sitter lite fast i galopparbetet så blir jätteglad för tips!

Jag är jättedålig på hoppning så teknik och sånt kan jag inte säga nått om, men reagerade över att det såg så trevligt ut att du klappade om och stödde din häst när den tvekade! Tänk om man fick se mer sånt på hoppbanorna! :bow:

Jag tycker att han är läcker på alla biderna!!

tack så mkt, kul när andra än en själv tycker han är fin :d

sture, det ser så lugnt och kontrollerat ut när ni hoppar, härligt att se! och så söt din häst var när den tvekade vid hindret :bump:

För det första - Oslagbar färg ;) Sedan är det en rytmisk och luftig galopp på en pigg (?) och glad häst

Vet inte om det var min häst du menade, men jag gissar på det eftersom din är vit också :P Jo hon är lite het, men blir bättre och bättre har bara haft henne i max 2 månader, för bara några veckor sedan så viftade hon bara på huvudet och studsade och bytte galopp i vartannat. Men med massa mat, massage och träning så får man resultat :)

Oj vad snällt:o När du säger att hon landar på fel bakben i övergångarna, är det jag som lägger hjälpen på fel ställe/stegmoment eller vad menar du? *nyfiken*
Vi sitter lite fast i galopparbetet så blir jätteglad för tips!

Japp, huvudmomentet (Här galopp kan ju aldrig bli bättre än själva övergången och där är du inte med och styr in henne rätt, därför rullar hon inte heller in i och ut ur galoppen.

IN i galoppen ska hon (Och egentligen alla andra :D ) ha inner bak först in i galoppen, det betyder att du med inner sittben bjuder in hennes inner och ut ur galoppen ska ytter bak vara sist ut ur galoppen.

För att säkerställa detta och göra det till en automatisk rörelse måste du egentligen börja i övergången skritt/trav/skritt inte minst för din egen koordinations skull.

Många hästar rättar till sig själva men minst lika många ligger kvar på fel ben och då uppstår en "hackig" gångart.

Välkommen till den funktionella ridningens värld :D:idea:;)

Hmm.. jag har fått lära mig att tänka att fattningen ska ske precis när ytterbak ska till att lyftas. Ska prova inner bak i eftermiddag!
Tack för tips:bow:

Jag ska hälsa från Carola att hon inte är hemma förrän efter den 6:e Januari så du får hålla dig tills dess :D.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 722
Senast: LenaH
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 227
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·
Körning Det finns ju redan en bildtråd men nu tycker jag det var dags med en filmtråd på våra körhästar! Kritik är välkommen om man vill det...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: _moa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.