Det är fredag, har jobbat 2 halvdagar å en hel dag denna vecka så det är nice. Hittade det jag behövde igår. Höll mig under veckobudgeten när jag var å handlade idag, trots lite special inköp till bakningen så att alla kan äta. Nästa vecka jobbar jag bara 2 heldagar å 2 halvdagar och åker sen bort till väl isolerat ställe över helgen, ska bli så skönt.

Eller så är det så att ni trivs så bra att ni inte vill åka därifrån - varför familjen får masa sig till er! :D
Tyvärr har de redan meddelat att de inte kommer till oss ens på födelsedagar. Möjligtvis om jag samlar min och barnens födelsedagar till en dag på sommaren dock. I övrigt är det vi som får åka till dem och det blir ju lite dyrt tyvärr.
Så de får passa på nu!

Idag ska jag tillbringa dagen med att vara kommentator på ett underbart evengemang, fullt av riktigt små barn och deras ponnyer, lätta hoppklasser, dressyrklasser, agility och annat på allra lägsta nivå. så roligt att se alla dessa härliga ungar, deras lycka över sina små ponnyer (kat A o B)

Idag är jag glad över att jag är en jävel till festarrangör som fixat tidernas sommarfest på jobbet - hade en fantastiskt rolig kväll med kollegor som verkligen gick upp i sina roller som sicilianska maffiosos med otrohetsaffärer, utpressningar till höger och vänster, obefogade anklagelser, en mordgåta inbakat i det hela och priser för bästa framträdande och klädsel. Mycket att hålla rätt på i förväg för trettio pers, men så värt det med alla skratt under kvällen och alla helnöjda och uppskattande kommentarer efteråt! Och nu - fyra ynka arbetsdagar kvar till semester!

Ska pyssla om mina vackra hästar, sen åker maken, jag och hunden ut och fiskar resten av dan :) Ska bli så skönt!

Jag bestämt mig för att jag inte är för gammal för tofsar, märkligt befriande. :)
10463057_10152264572904011_3214280483066744703_n.jpg

jag tycker att det ar positivt och synnerligen oväntat att jag kan skriva; jag ska leta efter myrkottar inatt!

det hade jag aldrig trott att jag skulle fa gora i mitt liv :D (chansen att vi faktist ser någon ar minimalt liten, men det finns ju grodor man kan titta pa också :angel:)

Jag har latat mig i solen hela dagen - och det var precis vad jag behövde :). Inte ens lagat mat, bara värmt upp gårdagens rester. Måste se till att det blir fler sådana här dagar emellanåt. Mår så jäkla bra av det!

Jag är glad över familjen, det blåsiga vädret -underbart myggfritt!
Ha ett jobb jag trivs så bra på. De närmaste vännerna. Även om jag inte träffar dem så ofta jag skulle vilja så finns de där <3

Små saker. Som att vakna till en konsert med fågelkvitter. Känslan efter man har städat hemma. En glass i solen och titta ut över hästhagarna.

Jag är glad att den grodan/paddan/studsande djuret äntligen är ute efter en kvarts försök att fånga den inne på toa. Äckligt djur och jag är rädd för att ta i sånna, tänk om de bits? Men föste ner den på ryggen (alltså inte min rygg, huvaligen!! )och föste in den i en necessär och skakade ut den i rabatten.

De är så stora och obehagliga så jag är verkligen glad över att jag slipper den! :o

Avslappnat trädgårdspyssel, maken har röjt haglinjen och hästarna står och sover i stallet. Har bakat lite bröd och tänker spendera resten av dan i vilstolen med en bok.

Idag är jag glad över att det gick bra i en slags kvalitetsgranskning av mitt arbete och jag fick beröm av min chef. :)

Sedan är jag glad över att jag bara får vara hemma och mysa under filten med en kopp te (efter jobbet).

Jag är glad över att min rosenbuske med vita rosor faktiskt verkar återhämta sig. den höll nog på att dö, kvävas, av all ogräs, tistlar och annat som växte som.. ogräs. Krattade bort allt och mamma klippte busken och nu ser den ut att må bättre! Det är bra, för den busken ska följa med mig när jag flyttar sedan!!!

Jag är glad över att jag jobbat klart för i dag, en mjukstartsdag också. Skönt det.

Jag är positiv! Så positiv att det slightly är underbart positivt!
Och det är jag fanimig värd nu :bump:

Jag är glad att denna intensiva resa (jobb) i Asien snart är slut. Har varit jättekul och givande, men nu vill jag hem. En studs i Shanghai på vägen imorgon ( eller, nej, idag är det ju!) och sedan mot Skandinavien.

Hemma väntar midsommar med härliga födelsedagar. :cool:

Underbar tråd, btw!:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 114
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 266
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 403
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar